×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونا به کسب و کارهای فرهنگی و هنری / ضرورت اختصاص وام‌های کم بهره

تجارت گردان | خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونا به کسب و کارهای فرهنگی و هنری / ضرورت اختصاص وام‌های کم بهره

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  خانه ملت- جلسه مشترک طیبه سیاوشی، احمد مازنی و فاطمه ذوالقدر به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی با معاون حقوقی و امور مجلس و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته درخصوص “خسارات وارده به هنرمندان و دیگر شاغلان عرصه فرهنگ و هنر به دلیل شیوع بیماری کرونا” برگزار شد.

به همین منظور طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به برخی از موضوعات مطروحه در این جلسه اشاره کرد و گفت: از آنجا که فعالان بخش فرهنگ و هنر از دولت درخواست یاری رساندن به آنان را دارند، اعمال تخفیف‌هایی نظیر عدم دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده، اختصاص یارانه بیشتر و اختصاص وام‌های کم بهره با دوره بازپرداخت طولانی مدت، ازجمله این اقدامات به شمار می‌آیند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه شدید اهالی فرهنگ و هنر از تعطیلی و رکود فعالیت‌های هنری و فرهنگی، افزود: همان طور که در جلسه گفته شد؛ لازم است برنامه‌ها و طرح‌هایی را به سرانجام رسانیم که علاوه بر جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به آنان تاکنون، بتوان آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در آینده را نیز کاهش داد.

وی با اشاره به این نکته که اکثریت جامعه هنری کشور از وضع مادی مناسبی برخودار نیستند، افزود: در این جلسه گفته شد؛ لازم است با حفظ کرامت این عزیزان به فکر تامین معاش و رفع مایحتاج اولیه شان باشیم، زیرا با تکریم بخش هنر و شادابی آنان می توان این نشاط را به سایر بخش‌های جامعه گسترش داد.

سیاوشی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی و مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی همراهی با اهالی فرهنگ و هنر را در راستای کاستن هر چه بیشتر از عوارض اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را دارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگرچه مبلغی برای جبران خسارات وارد به عرصه فرهنگ وهنر از سازمان برنامه و بودجه گرفته شده اما تا جبران  خسارات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به این کسب و کارها فاصله بسیاری مانده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ پس از فراگیری کرونا ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت و عدم نفع در اسفند سال۹۸ و فروردین امسال برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر برآورد شده است لذا در حال انتشار فراخوانی هستند تا افراد متضرر بتوانند برای دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی و معرفی به مراکز ذیربط اقدام کنند.

به گزارش خانه ملت، در این نشست همچنین ازسوی مشاوران حاضر در جلسه پیشنهادهایی بدین شرح ارائه شد؛ اجرای طرح‌هایی برای تحریک تقاضای فرهنگی جامعه، استفاده هرچه بیشتر از امکانات فضای مجازی جهت تحول شیوه‌های فروش محصولات فرهنگی و هنری و اجرای برنامه‌های هنری، لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای فضای پسا کرونا، تداوم بخشودگی اجاره اماکن فرهنگی ازسوی شهرداری‌ها و دولت، بخشودگی مالیاتی و طرح پیش‌فروش بلیت فعالیت‌های فرهنگی که در آینده امکان اجرا دارند./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.