×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
خسروی: داور شهرآورد قضاوت منصفانه‌ای داشت

«علی خسروی» پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص داوری دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ انجامید، اظهار داشت: «رضا کرمانشاهی» و تیم داوری در مجموع روز موفقی داشته و توانستند به خوبی بازی را اداره کنند.

وی افزود: در دقیقه ۶ این بازی در محوطه جریمه استقلال چند بازیکن درگیر شدند و برخوردی پیش آمد که از دید من خطا نبود و داور به درستی دستور ادامه بازی داد. در دقیقه ۹ بازی در محوطه جریمه پرسپولیس توپ به دست مدافع این تیم برخورد کرد اما بازیکن در حالت عادی قرار داشت و خطای هند صورت نگرفت.

خسروی ادامه داد: «محمود فکری» سرمربی تیم فوتبال استقلال در دقیقه ۲۰ این دیدار، اعتراض های زیادی به داوری داشت و به درستی اخطار گرفت. «سید احمد موسوی» بازیکن استقلال در دقیقه ۴۱ این بازی مرتکب خطایی شد و به درستی با کارت زرد مواجه شد.

کارشناس داوری فوتبال در خصوص صحنه خطای «عارف غلامی» بر روی مهدی عبدی در دقیقه ۵۴، گفت: مهاجم تیم پرسپولیس بعد از جدا کردن توپ از خود در موقعیت بسیار خوبی قرار داشت و فاصله‌اش با دروازه به شکلی بود که شرایط گلزنی برای او مهیا بود و خطای مدافع تیم استقلال از زاویه دید من در تلویزیون مستحق اخراج از بازی بود. فکر می‌کنم که داور بازی در این صحنه در جای مناسبی حضور نداشت و نتوانست تصمیم بر اخراج بگیرد.

وی تصریح کرد: صحنه بعدی این بازی در دقیقه ۷۶ اتفاق افتاد که «محمد حسین کنعانی‌زادگان» خطایی کرد و با کارت زرد داور مواجه شد که به نظر من تصمیم داور نیز صحیح بود. در دقیقه ۸۱ نیز «میلاد سرلک» پشت محوطه جریمه تیم خود به بازیکن استقلال پشت پا انداخت و به درستی کارت زرد گرفت. 

خسروی افزود: در دقیقه ۹۰ به اضافه یک نیز «شیخ دیاباته» موفق به گلزنی شد اما این گل به طور قطع آفساید بود و «تورج عیوض محمدی» به درستی پرچم خود را بالا آورد. 

کارشناس داوری فوتبال در پایان اظهار داشت: به عنوان ارزیابی داوری این بازی معتقدم که داور به خوبی قضاوت کرد. داور۴۰ خطا در این دیدار گرفت و از کارت زرد کمتری استفاده کرد و توانست به خوبی این بازی حساس را کنترل کند. 

وی ادامه داد: بازیکنان و کاپیتان‌های هر ۲ تیم نیز به خوبی با داوری همکاری کرده و بازی جوانمردانه‌ای را ارائه دادند اما نیمکت تیم‌ها طبق معمول شلوغ بود و بسیار احساسی عمل می‌کردند. این اتفاق در لیگ برتر فوتبال اپیدمی شده و به نظر من باید این موضوع اصلاح شود. 

نود و چهارمین شهرآورد پایتخت عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید که در این دیدار ارسلان مطهری و مهدی قایدی برای استقلال و مهدی عبدی و وحید امیری برای پرسپولیس گلزنی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.