×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
خشم خروس‌ها دامن لاله‌های‌ نارنجی را گرفت؛ آتش بازی فرانسه مقابل هلند

تیم ملی فرانسه در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه در ورزشگاه پارک دو فرانس با قضاوت مائوریتسیو ماریانی در گروه B این رقابت‌ها به مصاف هلند رفت و ۴ بر صفر فرانسه پیروز شد.

تیم ملی هلند در این دیدار علاوه بر فرنکی دی یونگ و استیون برخواین که به دلیل مصدومیت از لیست این تیم خط خوردند، پنج بازیکن دیگر نیز به دلیل بیماری ویروسی در اختیار نداشت که در بین آن‌ها اسم ماتیاس دلیخت، کودی خاکپو و اسون بوتمان به چشم می‌خورد.

در طرف مقابل خروس ها قصد داشتند خاطره تلخ شکست در فینال جام جهانی را با کسب یک پیروزی ارزشمند فراموش کنند که در این موفق بودند.

قبل شروع بازی از چهار ستاره پرافتخار تیم ملی فرانسه در یک مراسم باشکوهی به مناسبت خداحافظی آن‌ها از بازی‌های ملی تقدیر شد. هوگو لوریس، مانداندا، رافائل واران و بلیز متوئیدی چهار ستاره آبی‌ها بودند که پیش از این خبر خداحافظی خود از بازی‌های ملی و تیم فرانسه را اعلام کرده بودند.

فرانسه بازی را طوفانی آغاز کرد و تنها در ۲۱ دقیقه با درخشش آنتوان گریزمان و کیلیان امباپه سه بار دروازه هلند را باز کرد. در دقیقه ۲ بازی گریزمان موفق شد از درون محوطه جریمه روی پاس امباپه و با پای چپ توپ را به زیبایی به تور دروازه هلند بچسباند.

پنج دقیقه بعد دایو اوپامکانو موفق شد گل دوم فرانسه را به ثمر برساند و گریزمان روی این گل نقش مستقیم داشت. ارسال او از سمت راست پس از دفع ناقص دروازه بان، مقابل اوپامکانو افتاد و او هم دروازه خالی را باز کرد.

در دقیقه ۲۱ نیز نوبت به کیلیان امباپه رسید تا گلزنی کند.

این پایان کار نبود و کیلیان امباپه توانست بر خلاف جریان بازی در دقیقه ۸۸ روی یک حرکت انفرادی گل چهارم به زیبایی وارد دروازه هلند کند.

هلند در وقت‌های اضافی این فرصت را داشت تا یکی از گل‌ها را از روی نقطه پنالتی جبران کند اما ضربه ممفیس دیپای را مایک مانیان مهار کرد تا کابوس لاله‌های‌ نارنجی کامل شده و این تیم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب نایب قهرمان جهان شود.

این اولین دیدار رسمی فرانسه بعد از فینال جام جهانی بود.

در دیگر دیدار مهم این ساعت، سوئد و بلژیک در اولین بازی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در گروه F به مصاف هم رفتند که این دیدار با درخشش و هت‌تریک روملو لوکاکو با نتیجه ۳ بر صفر به سود بلژیک به پایان رسید.

روملو لوکاکو با گلزنی در این مسابقه به ۱۸ ماه ناکامی‌اش در باز کردن دروازه حریفان شیاطین سرخ پایان داد.

نتایج سایر بازی‌های امشب مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

بلغارستان صفر – مونته نگرو ۱

اتریش ۴ – آذربایجان ۱

جمهوری چک ۳ – لهستان ۱

جبل الطارق صفر – یونان ۳

مولداوی ۱ – جزایر فارو ۱

صربستان ۲ – لیتوانی صفر

در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ که ۱۰ گروه دارد، از هر گروه دو تیم به طور مستقیم به جام ملت‌های اروپا راه می‌یابند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.