×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، ۲۰ هفته از بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و تنها ۲۹۴ گل توسط ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها به ثمر رسیده است. این میزان گل زده باعث شده که لیگ بیست و دوم میانگین گل زده ۱.۸۴ در هر بازی داشته باشد که پس از لیگ بیست و یکم با میانگین گل زده ۱.۸۱ در هر بازی، بدترین آمار ثبت شده در تمام ادوار لیگ برتر فوتبال ایران است.

بحران گل‌زنی در لیگ برتر فوتبال ایران منوط به همین دو فصل نیست بلکه با نگاهی به پنج فصل گذشته لیگ برتر فوتبال می‌توان متوجه شد که از حد فاصل لیگ هجدهم تا لیگ بیست و دوم، تنها دوره نوزدهم لیگ برتر میانگین گل بالای ۲ داشته که آماری در حد فاجعه است.

خشک‌سالی گل در لیگ برتر فوتبال!

این آمار در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا و آسیا چگونه است؟

نگاهی به آمار گل‌زنی پریمیرلیگ انگلیس، لالیگای اسپانیا، بوندسلیگای آلمان، سری آ ایتالیا و لوشامپیونه فرانسه به عنوان پنج لیگ معتبر اروپایی و لیگ ستارگان قطر، لیگ برتر عربستان، کی‌لیگ کره جنوبی (فصل ۲۰۲۲) و جی‌لیگ ژاپن (فصل ۲۰۲۲) در کنار لیگ برتر ایران به عنوان پنج لیگ معتبر آسیایی به وضوح اختلاف آمار گل‌زنی بین ایران و سایر لیگ‌ها را نشان می‌دهد که آمار از آن چه که تصور می‌شد هم فاجعه‌تر است.

البته نه، باز هم فاجعه‌تر می‌شود اگر بدانید که بدترین میانگین گل زده در یک فصل لیگ برتر انگلیس مربوط به فصل ۷۱-۱۹۷۰ با آمار ۲.۳۵ گل در هر مسابقه بوده است. یعنی بهترین آمار پنج فصل اخیر فوتبال ایران پایین‌تر از بدترین آمار تاریخ فوتبال لیگ برتر انگلیس است.

خشک‌سالی گل در لیگ برتر فوتبال!

به طور کلی می‌توان گفت که این آمار یکی از دلایل کسل‌کننده‌ بودن لیگ برتر فوتبال است که نتیجه‌اش استقبال کم تماشاگران از بازی‌های لیگ برتر با وجود صدور مجوز حضورشان در ورزشگاه‌هاست. همچنین تکرار چنین آماری با روند نزولی در پنج فصل اخیر نشان می‌دهد که کم گل بودن لیگ برتر ایران امری اتفاقی و برهه‌ای نیست بلکه به یک عادت تبدیل شده است؛ در نتیجه باید فکری به حال آن شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.