×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دانیاری : افق پیش رو بسیار روشن است / وزارت نفت قراردادهای EPCF و EPC را اصلاح کند

در این دیدار صمیمانه، نماینده مردم شریف مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مهم شرکت لوله سازی اهواز در اقتصاد مقاومتی ، تبیین دستاورد‌ها و حمایت از این مجموعه مهم تولیدی و صنعتی را یکی از وظایف منتخبان مردم خوزستان دانست و از زحمات مدیران و کارگران شرکت قدردانی کرد.

 مهندس محمدرضا دانیاری مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز نیز ضمن ارائه گزارشی از دستاورد‌های شرکت لوله سازی اهواز خصوصا در راستای اجرای فرمان سال رهبری ( جهش تولید با مشارکت مردم ) ؛ خواستار استفاده از ظرفیت های نمایندگان خبرگان رهبری در جهت توسعه متوازن خوزستان شد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال راه اندازی یکی از خطوط تولید شرکت هستیم که بیش از ۱۰ سال متوقف شده است.

محمدرضا دانیاری مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در این دیدار اظهار کرد: یکی از خطوط پوشش کارخانه لوله سازی اهواز حدود ۱۰ سال است که فعالیتش متوقف شده و پیگیر این مساله هستیم تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم نسبت به راه اندازی آن از طریق جذب سرمایه گذار اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: همچنین در نمایشگاه بین المللی نفت با حضور وزیر نفت قراردادی به ارزش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منعقد کردیم که این پروژه در قالب تولید بار اول و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث استفاده از ظرفیت‌ دانش‌بنیان ها است.

دانیاری با بیان اینکه افق پیش روی شرکت لوله سازی اهواز افقی بسیار روشن است اما در این زمینه با چالش‌هایی مواجه هستیم، عنوان کرد: مشی کاری ما براساس آنچه از شهید آیت الله رییسی آموخته‌ایم این است که تمرکز و توجه ها خود را معطوف به کارمان کنیم و التفاوتی به مسائل حاشیه ای نداریم.

وی با بیان اینکه در شرایط جهاد اقتصادی هستیم، ادامه داد: هر شرکت تولیدی در کشور در شرایط فعلی مثل یک قرارگاه جهادی است و باید در این شرایط دشوار اقتصادی هدف خود را جهش تولید و ایجاد اشتغال قرار دهد. در این اتفاقات بسیار خوبی در لوله سازی رقم خورده است و تلاش می کنیم تا بتوانیم در این شرایط موفق عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با انتقاد از نحوه واگذاری قراردادهای وزارت نفت بصورت EPCF و EPC توسط این وزارت خانه، گفت: باید بخش تامین کالا از پروژه‌هایی که وزارت نفت مناقصه می کند جدا و تولید کالا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بخش تولید مستقیما به شرکت‌های تولیدی مثل شرکت لوله سازی اهواز واگذار گردد، 

دانیاری افزود : این امر علاوه بر کاهش هزینه و زمان بهره برداری پروژه ها و کاهش عدم النفع تاخیر در افتتاح پروژه ها نقش به سزایی در تقویت بنیه تولید کارخانجات و افزایش اشتغال زایی و سود آوری آنها خواهد داشت . 

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز بیان داشت :در شیوه واگذاری مناقصات به شیوه EPC و EPCF بدلیل اینکه شرکت های تولید به موجب اساسنامه فاقد بخش های E وCوF (مهندسی اجرا و سرمایه گذاری) می باشند کار به شرکت های EPC کار واگذار می شود و شرکت های تولیدی معظم بعنوان پیمانکار دسته دوم این شرکت ها با سود بسیار کم و حتی بعضی مواقع با زیان مجبور به تولید می شوند. بر همین اساس براساس منویات مقام معظم رهبری؛ اصلاح شیوه واگذاری قراردادهای وزارت نفت در سال جهش تولید با مشارکت مردم می توان نقش به سزایی در افزایش تولید افزایش سودآوری و نهایتا افزایش اشتغال زایی کارخانجات تولیدی خواهد داشت.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده اظهار کرد: از همه تولید کنندگان و واحدهای تولیدی که در این شرایط دشوار جنگ اقتصادی پای کار هستند حمایت می کنیم.

نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کارهای توسعه ای در استان خوزستان بسیار مهم است و ما نیز هر کاری در این زمینه بتوانیم برای توسعه استان انجام خواهیم داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: باید پروژه های سنگینی و اساسی از سوی بخش های مختلف در استان تعریف شود تا بتوان اعتباراتی که برای استان در نظر گرفته می شود را جذب و زمینه توسعه را فراهم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.