Categories: ورزشی

درآمد ۳۳۰ میلیاردی پرسپولیس، از ادعا تا واقعیت!

به گزارش ایسنا، اواسط آذر ۱۴۰۰ و پس از کش و قوس‌های فراوان، باشگاه پرسپولیس از کارگزار رسمی خود رونمایی و رسما اعلام  کرد که از قبال این قرارداد ۳۳۰ میلیارد تومان بابت اجرای تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی و تبلیغات روی پیراهن درآمد خواهد داشت. البته که در نشست خبری رونمایی از کارگزار، سید مجید صدری به عنوان سرپرست وقت باشگاه رسما عنوان کرد که ۳۰۰ میلیارد تومان هم بابت حق پخش تلویزیونی در قرارداد ذکر شده که همان زمان هم بر کسی پوشیده نبود تحقق این مبلغ دور از انتظار است اما ادعای ۳۳۰ میلیاردی برای تبلیغات محیطی و پیراهن چقدر به واقعیت نزدیک است؟

بر اساس ادعای مدیران پیشین پرسپولیس، قرارداد کارگزار این باشگاه طوری تنظیم شده که ۲۲۰ میلیارد تومان بابت سوشیال مدیا، تبلیغات روی پیراهن و فضای مجازی و ۱۱۰ میلیارد تومان هم بابت تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی به عنوان «کف قرارداد» ذکر شده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اعداد اعلامی فاصله  زیادی با حقیقت دارد.

اول اینکه کارگزار پرسپولیس اجرای تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی پرسپولیس را از هفته هشتم در اختیار داشته و عدد ۱۱۰ میلیاردی برای ۱۵ بازی خانگی کل فصل پرسپولیس است. از طرف دیگر در زمان امضای این قرارداد و اعلام کف درآمد ۳۳۰ میلیاردی، روی پیراهن پرسپولیس نام اسپانسر دیگری وجود داشت که این اسپانسر پول قرارداد خود تا پایان فصل را قبلا پرداخت کرده بود و عملا پیراهن در اختیار کارگزار جدید نبود تا درآمدزایی کند. در ادامه هم با تلاش‌هایی که انجام شد کارگزار از هفته هفدهم لیگ توانست پیراهن را در اختیار بگیرد تا  فعالیت‌های تبلیغاتی را روی آن انجام دهد. حال سوال این است، مدیران سابق پرسپولیس که از این شرایط به طور کامل خبر داشتند چطور وعده درآمد ۳۳۰ میلیاردی دادند؟

بر اساس اطلاعاتی که یک مقام مطلع در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار داده، در قرارداد کارگزار پرسپولیس عملا هیچ تعهدی ذکر نشده و با وجود وعده سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس که گفته بود کارگزار به زودی ضمانت نامه بانکی برای تعهد پرداخت کف قرارداد به باشگاه ارائه می‌کند، تا به امروز هیچ ضمانت‌نامه‌ای هم به باشگاه ارئه نشده است. یعنی در واقع کارگزار اگر درآمدی حاصل کرد، به پرسپولیس پرداختی خواهد داشت هیچ ضمانتی برای پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان مورد ادعایی مدیران پیشین وجود ندارد.

کارگراز باشگاه پرسپولیس از زمان امضای قرارداد خود، سهم سازمان لیگ از تبلیغات  محیطی را به این سازمان پرداخت کرده و از طرف دیگر تا به امروز که در هفته هجدهم لیگ برتر هستیم حدود ۴۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کرده است که اگر اعداد مرود ادعایی مجید صدری سرپرست سابق باشگاه درست بود امروز کارگزار باید حداقل باید نیمی از مبلغ کف قرارداد یعنی ۱۶۵ میلیارد تومان را پرداخت می‌کرد که  این اتفاق رخ نداده است.

انتهای پیام

فتحنایی

Recent Posts

اجرای پروژه های توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران سرعت می گیرد/ صدور دستور تصویب پروژه آهن اسفنجی در کمیته سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی

حسین علایی، مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به همراه مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت…

4 ساعت ago

فراخوان دعوت به مشارکت شرکت‌های نوآور و حقوقی جهت داوری برخط پرونده‌‎های شکایت از کسب و کارهای اینترنتی دارای اینماد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد در راستای افزایش کیفیت خدمات و حمایت از…

4 ساعت ago

هم‌اندیشی شبکه فروش خراسان با مدیرعامل بیمه سینا

مدیرعامل بیمه سینا طی سفر به مشهد مقدس با شبکه فروش استان‌های خراسان رضوی، شمالی…

4 ساعت ago

تسریع روند پرداخت خسارت فرهنگیان، بزرگ‌ترین دستاورد بیمه معلم است

مدیرعامل شرکت بیمه معلم طی نشستی مشترک با مدیران ستاد آموزش و پرورش و ادارات…

4 ساعت ago