×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست سرمایه گذاری ۶۲ هزار میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی امام خمینی/ افتتاح ۱۳ پروژه در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور وزیر وزیر راه و شهرسازی 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به تشریح اقدامات انجام شده در سال جاری پرداخت و در این باره اظهار کرد: ترمینال سلام به دلیل مشکلات متعدد غیر عملیاتی و مسکوت ماند تا اینکه در دوره وزارت مرحوم رستم قاسمی در دولت سیزدهم به عنوان ترمینال زیارتی مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه نیز با حضور دکتر بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) امسال کلنگ زنی شد. 

وی افزود: امسال عملیات فاز دو در سه جبهه کاری شروع شد و به موازات آن کارهای بسیار خوبی در دست اقدام است. 

چلندری گفت: در فرودگاه امام خمینی (ره) تمام تلاش ها برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب در حد استانداردهای بین المللی است به همین خاطر تاخیر پروازها به زیر ۲۰ دقیقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اقداماتی که در جهت توسعه پروازها انجام شده است، گفت:  در بحث سرمایه گذاری با توجه به راه اندازی منطقه آزاد، در این دولت حدود ۲۴۰ هکتار به عنوان هسته پیشران تعریف شد و یک منطقه ۱۰۷ هکتاری به‌عنوان هسته پیشران انتخاب شد که هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا پایان فروردین ماه سال آینده نهایی می شود. 

چلندری افزود: با شفاف سازی قراردادها، درآمد این فرودگاه که در ابتدای ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود، امروز در حوزه هوانوردی و غیر هوانوردی به ۴۳۰۰ میلیارد تومان رسید و سال آینده به بالای ۸۰۰۰ میلیارد تومان می رسد. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به مسائل مربوط به توزیع ارز در این فرودگاه تصریح کرد: اتفاقاتی که رخ داد، ارتباط موضوعی با فعالیت شهر فرودگاهی امام نداشت اما رسانه ها انعکاس خوبی از همکاری فرودگاه امام خمینی(ره) و بانک ملی نشان دادند که حیله و مکر دشمنان نظام را خنثی کرد.

وی با اشاره میزان پیشرفت فاز دو گفت: کل فاز دو که ساخت یک فرودگاه به وسعت ۱۰ برابر فرودگاه فعلی با امکانات جدید است، حدود ۲.۵ میلیارد یورو هزینه در بر دارد. این پروژه در دو فاز تعریف شده که یکی کارهای زودهنگام و دیگری اقدامات دیر هنگام است و بخشی از اقدامات زودهنگام در اسفندماه ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت:  حدود ۹۱ میلیون یورو به عنوان قسط اول در سطح انجام مکاتبات و در حال سپری شدن مراحل اداری بین دستگاه ها است. همچنین  حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان تجهیز کارگاه از منابع شهر فرودگاهی پرداخت شده است.

چلندری یادآور شد؛ در حال حاضر ۴۸ شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام شامل ۱۴ شرکت خارجی و ۳۰ شرکت داخلی به مقصد ۳۲ کشور در حدود ۷۳ مسیر پروازی فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به تمهیدات سفرهای نوروزی گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری ۱۵۰۰ وعده افطاری بین مسافران توزیع شد و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان بسته های فرهنگی تعریف شده است.

وی گفت: پیش از پخش اذان، پخش زنده قاریان بین المللی قرآن را داریم. همچنین همزمان با نوروز بسته های فرهنگی مختلفی در ترمینال سلام و ترمینال اصلی توزیع می شود.

وی افزود: امسال به تعداد پروازهای سال گذشته به علاوه ۱۰ درصد  برای شرکت های منظم مجوز صادر شد که در مجموع برای ۴۳۰۰ پرواز، مجوز صادر شده  است.

به گفته چلندری؛ در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حدود ۹.۵ میلیارد دلار واردات و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر فرصت های سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در حوزه های هوانوردی، خدمات زمینی، مراکز لجستیک، ساخت انبار،  اقدامات دانش بنیان، پارک علم و فناوری، شهر طلا و بازار پوشاک داریم که حدود ۳۶ هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان نهایی شده است.

وی افزود: برای سرمایه گذاری در زمین های MRO، قرارداد منعقد شده است و برای سرمایه گذاری در زمین های بخش منطقه آزاد به مدلی دست یافته ایم و بر همین اساس مشکلات برطرف شده است. 

چلندری در پایان از افتتاح ۱۳ پروژه در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی در نیمه دوم  اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.