دریافت ۲۱ هزار شکایت مردمی درباره کالا و خدمات در دی‌ماه

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش اظهار داشت: دی‌ماه امسال ۲۱ هزار و ۹۲ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالاها و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است. از مجموعه شکایت‌های دریافت شده ۲۰ هزار و ۶۷۷ فقره معادل ۹۸ درصد قابل پیگیری و ۴۱۵ فقره معادل ۲ درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی تصریح‌کرد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده ۵ پنج هزار و ۶۲۸ فقره معادل ۲۶ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، هفت هزار و ۹۲۱ فقره معادل ۳۸ درصد منجر به عدم احراز تخلف و هفت هزار و ۵۴۳ فقره معادل ۳۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان حمایت با اعلام این‌که از این تعداد شکایت‌، ۱۸ هزار و ۸۳۷ فقره معادل ۸۹ درصد مربوط به کالا بوده است، گفت: ۲ هزار و ۲۵۵ فقره مربوط به خدمات بوده که معادل ۱۱ درصد شکایات است.

وی اضافه‌کرد: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، روغن مایع و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری است.

دریافت ۷۱ درصد از شکایات به صورت تلفنی

تابش با اعلام اینکه بیشترین شکایت‌ها بر اساس نوع تخلف مربوط به گران‌فروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با چگونگی دریافت شکایت‌ها در مجموع ۱۴ هزار و ۸۶۰ فقره معادل ۷۱ درصد به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۸۴۶ فقره معادل ۱۳ درصد به صورت حضوری و سه هزار و ۳۸۶ فقره معادل ۱۶ درصد به‌صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه‌داد: مجموع شکایات دریافتی در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۲ هزار و ۸۶ فقره) کاهش پنج درصدی داشته است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، زنجان و ایلام با کاهش شکایات مواجه بودند.

تابش بیان‌داشت: سهم شکایت‌های بررسی شده متخلف و غیرمتخلف از کل شکایات قابل پیگیری در دی‌ماه امسال به میزان ۶۴ درصد بوده که نسبت به آذرماه امسال ۲ درصد کاهش داشته است.

وی اعلام‌کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند ۶۸۰ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

6 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

7 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

7 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

11 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

11 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

11 ساعت ago