Categories: بانک و بیمه

در زمینه وصول مطالبات شرایط مشتریان باید در نظر گرفته شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جمع کارکنان بخش وصول مطالبات این بانک سخن می گفت، تأکید کرد : در شرایط تحریم های ظالمانه اقتصادی و کاهش مراودات بین المللی کشورمان با دیگر کشورها، تولید کنندگان با وضعیت دشواری روبه رو هستند و مشکل تورم و بیکاری شرایطی را رقم می زند که وصول مطالبات را با مشکل مواجه می سازد .
وی عنوان داشت : در شرایط یاد شده کارشناسان وصول مطالبات درگیر تعارض چند جانبه ای هستند به صورتی که از یک طرف باید منافع بانک را در نظر بگیرند و از سوی دیگر محدودیت هایی در زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی مطرح است که وظیفه ما در این شرایط خاص حفظ و رونق تولید و اشتغال موجود است.
وی یادآور شد : سیاست جدید بانک این است که از همان ابتدای پذیرش طرح ها ، اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات با دقت نظر مورد بررسی قرار گیرد و در شناخت و ارزیابی اقلیم منطقه اجرای طرح و دسترسی به مواد اولیه و بازار فروش محصولات تمام جوانب به درستی در نظر گرفته شود .
وی افزود : رعایت موارد یاد شده و بررسی دقیق گزارش توجیهی طرح و اخذ ۱۰ تا ۳۰ درصد وثیقه خارج از محل اجرای طرح عاملی بازدارنده برای معوق شدن مطالبات این بانک است .
دکتر مهری تصریح کرد: لازم است، گزینش مشتریان و افزایش سهم الشرکه در دستور کار قرار گیرد تا مشتری نیز در ریسک بانک شریک باشد .
وی ادامه داد: در سال جاری وصول مطالبات ۴۵ درصد رشد داشته است و باید تلاش بیشتری برای مذاکره و تعامل با مشتریان صورت گیرد زیرا منابع بانک در وضعیت مطلوبی نیست و برای عمل به تعهدات لازم است وصول مطالبات و تعیین تکلیف پرونده های این بخش با شتاب بیشتری دنبال شود .
دکتر مهری اظهار داشت : با تقویت شعب بانک و انتقال تجارب و مهارت‌های مدیران ستادی به مدیران استانی، امکان تفویض قسمتی از ‌اختیارات بخش وصول مطالبات به شعب بانک وجود دارد و با ساماندهی پرونده‌های این قسمت و شفاف‌سازی امور، این کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد .
اصغر پاک‌طینت عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن در ادامه مباحث یاد شده بیان داشت : بخش وصول مطالبات از حساسیت زیادی برخوردار است و کارکنان باید پس از کسب تجربه و مهارت کافی وارد بخش وصول مطالبات شوند .
وی گفت : نحوه فعالیت بانک باید به گونه‌ای باشد که پس از بهره‌برداری طرح‌های تولیدی ، ارتباط و تعامل مناسب با شرکت‌ها حفظ شود و در هر مرحله برای ادامه کار واحد صنعتی در کنار مشتریان باشیم و مشاوره‌های لازم را ارائه نماییم .
پاک‌طینت عنوان داشت : برخورد ما با بدهکاران باید با هدف مساعدت باشد زیرا ما در سود و زیان شریک مشتریان هستیم و باید با توجه به نوسانات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات، شرایط هریک از آنان را در نظر بگیریم و اقدامات حقوقی و صدور اجراییه به عنوان راه حل نهایی در مراحل بعد از برگزاری جلسات مذاکره قرار دارد .
وی بیان داشت : فقدان نهادهای مالی چابک و نبود اطلاعات مدون در خصوص رفتار مشتریان ریسک اعتباری بانک را بالا می‌برد اما می‌توان با کمک شعب بانک در این خصوص، اطلاعات لازم جمع‌آوری شود و برای هر مشتری در مورد وصول مطالبات یک نسخه و راه‌حل خاص همان مشتری را در نظر بگیریم .

فتحنایی

Recent Posts

حسین گروسی: مناطق آزاد ظرفیت تبدیل به هاب گردشگری را دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد با داشتن ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری…

12 ساعت ago

دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با مقامات قضایی در هفته قوه قضائیه

به مناسبت هفته قوه قضائیه، دکتر عباس معظمی، مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، در…

12 ساعت ago

تکمیل پروژه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل «شرکت مجتمع فولاد خراسان» در مجمع عمومی سالانه این شرکت، کاهش چشم‌گیر توقفات، اصلاح…

12 ساعت ago

قدردانی سهامداران عمده از عملکرد درخشان مدیریت و کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالِ مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲

مجمع عمومی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی «فخاس»، با تصویب تقسیم سود…

12 ساعت ago

فولاد هرمزگان به عنوان واحد صنعتی نمونه مورد تقدیر قرار گرفت

طی مراسم روز صنعت و معدن که به منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه…

12 ساعت ago

نقش کلیدی هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان در توسعه زنجیره فولاد خراسان رضوی

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع فولاد و مواد…

12 ساعت ago