دستورالعمل استعلام غیرحضوری ارتباط بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در دستور اداری صادر شده از سوی دکتر مصطفی سالاری آمده است: در راستای ارتقاء و بهبود مستمر در نحوه ارائه خدمات غیرحضوری، امکان استعلام مراجع برون سازمانی اعم از مراجع قضایی و شبه قضایی، صندوق‌های بیمه‌ای، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی و امدادی و … در خصوص بررسی وضعیت بیمه‌ای افراد (بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به آدرس https:‏/‏/eservices.tamin.ir در بستر اینترنت طراحی و آماده بهره‌برداری است و علاوه بر آن، استعلام وضعیت مزبور و ارائه نتیجه به مراجع برون سازمانی مورد نظر توسط اشخاص حقیقی میسر شده است.

 الف ‏-استعلام مراجع برون سازمانی

۱-      به منظور پاسخگویی به موسسات، سازمانها و نهادهایی که قبلاً به سامانه استعلام ارتباط بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی دسترسی داشته‌اند، اطلاعات کاربری مخاطبین موردنظر را از سامانه حساب مخاطبین به سامانه (account.tamin.ir) منتقل می‌شود.

۲-      پس از انتقال کامل اطلاعات کاربری، سامانه استعلام ارتباط بیمه‌ای (isinsured.tamin.ir) غیرفعال و از دسترس کاربران ذیربط خارج شده و هرگونه استعلام در خصوص وضعیت بیمه‌ای صرفاً از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی (eservices.tamin.ir) انجام خواهد شد.

۳-      نهادها و سازمان‌های ذیصلاح از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان امکان بهره‌مندی از این خدمت را خواهند داشت، لذا پس از اعلام نیاز دستگاه متقاضی، مراتب بررسی و در صورت تأیید و عقد تفاهم نامه دسترسی لازم فراهم خواهد شد.

۴-      تفاهم‌نامه‌هایی که تا پیش از این با سایر دستگاهها منعقد شده، کماکان معتبر بوده و مبنای استعلام مراجع ذیربط از طریق درگاه خدمات غیرحضوری خواهند بود.

۵-      با راه‌اندازی سرویس استعلام ارتباط بیمه‌ای، مکاتبه مراجع برون سازمانی و مراجعه حضوری در خصوص وضعیت بیمه‌ای فاقد موضوعیت بوده و واحدهای سازمان ملزم به اقدام در این زمینه نخواهند بود.

ب : استعلام اشخاص حقیقی

۱-      آندسته از اشخاص حقیقی (اعم از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی، اشخاص فاقد ارتباط با سازمان و …) که دارای حساب کاربری فعال در درگاه غیرحضوری سازمان باشند، در صورت نیاز و به منظور ارائه گواهی در خصوص وضعیت بیمه‌ای خود به مراجع برون سازمانی و دستگاههای مورد نظر می‌توانند راساً نسبت به استعلام از طریق درگاه موصوف اقدام کنند.

۲-      اشخاص حقیقی می‌توانند پاسخ استعلام (سند یا گواهی استعلام) را به صندوق شخصی خود انتقال داده و رمز بهره‌برداری از سند مذکور را به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری دریافت کنند.

۳-      مراجع برون سازمانی با استفاده از کد رمز ارائه شده توسط اشخاص حقیقی(بیمه شده) می‌توانند سند وضعیت بیمه‌ای آنها را از بخش استعلام سند در پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان و با استفاده از کد رمز ارائه شده توسط متقاضی دریافت و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

فتحنایی

Recent Posts

گفت‌وگوی مدیرعامل چادرملو و نماینده مردم اردکان درباره چالش‌های تولید و استفاده از نیروهای بومی

در نشست مشترک مدیرعامل چادرملو و نماینده اردکان، مسائل مختلفی پیرامون فعالیت‌های چادرملو و نقش…

12 ساعت ago

بازدید آقاجانلو از پروژه احداث آهن اسفنجی بیجار

دکتر آقاجانلو معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو روز چهارشنبه…

12 ساعت ago

بازدید جمعی از مقامات قضایی استان کرمان از شرکت حدید پویا توسن سمنگان

مقامات قضایی استان کرمان صبح امروز از شرکت حدید پویا توسن سمنگان بازدید کردند و…

12 ساعت ago

توسعه و پیشرفت در ورق خودرو شتاب گرفته است/ ۱۴ سالگی نگین صنعت بام ایران

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در حالی ۱۴ سالگی خود را پشت سر می‌گذارد…

16 ساعت ago

رسالت بانک سینا کمک به صنعت در راستای پیشرفت است

مدیرعامل بانک سینا در سفر به استان خوزستان و شهر اهواز، از شرکت فولاد آتیه…

16 ساعت ago