دست یابی به پنجمین رکورد روزانه تولید در مجتمع فولاد سبا

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا، در پی کسب این موفقیت گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی بر جهش و رونق تولید، جهادگران عرصه تولید در فولاد سبای فولاد مبارکه، بار دیگر با سعی و تلاش شبانه‌روزی خود به این مهم لبیک گفتند و عزم خود جهت تحقق شعار سال و جهش تولید را با توفیقی دیگر به منصه ظهور رساندند.

وی در تشریح میزان تولید و کیفیت آن اظهار داشت: جهادگران فولاد سبای فولاد مبارکه در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ با تولید ۵ هزار و ۷۶۷ تن کلاف گرم موفق به ثبت پنجمین رکورد تولید روزانه این محصول شدند. این در حالی است که اکنون کیفیت تولید روزانه این محصولات به ۹۸٫۷۵ درصد افرایش یافته است.

به گفته خلیلی رکورد قبلی تولید روزانه ۵ هزار و ۷۱۳ تن کلاف گرم در تاریخ ۵ خردادماه سال جاری محقق شده بود.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه تولید فولاد سبا استمرار این دستاوردهای ارزشمند را نشانه همدلی و همکاری منسجم همه واحدها دانست و کسب پنجمین رکورد روزانه را به همه همکاران، ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک گفت.

در همین زمینه برخی از رؤسا و کارشناسان فولاد سبا پیرامون کسب این موفقیت چنین گفتند:

*سیروس اسدی، رئیس فولادسازی:

عوامل زیادی در کسب این رکورد تأثیر داشتند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: ۱- افزایش pdw کوره‌ها با افزایش تناژ تخلیه بر ذوب؛ ۲- افزایش استفاده از انرژی شیمیایی و کاهش power on خصوصاً در کوره ۲ (اصلاح لانس پالمار)؛ ۳- کاهش توقفات اضطراری و افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات؛ ۴- افزایش سرعت ساخت ذوب در کوره‌های پاتیلی و هماهنگی خوب با ریخته‌گری، جهت افزایش راندمان سکوئنس‌ها.

*جواد صباغی، رئیس ریخته‌گری:

با حمایت مدیریت و همت و تلاش کارکنان ریخته‌گری و گروه‌های پشتیبانی‌کننده از خط تولید، بهبود پارامترهای فرایندی هم‌زمان با رعایت ایمنی کار، استفاده بهینه از توانایی ماشین‌های ریخته‌گری، کاهش ضایعات تولید و افزایش راندمان وزنی، تولید اسلب موردنیاز برای رکورد روزانه جدید تولید کلاف گرم محقق گردید. در این راستا حمایت مدیریت، تلاش و همت کارکنان قابل‌تقدیر است و امیدواریم با کسب موفقیت‌های بیشتر بتوانیم گام‌های بلندتری در راستای تحقق اهداف سالانه فولاد سبا برداریم.

*مهدی ناظم الرعایا، رئیس نورد گرم :

با توجه به پیگیری‌های مستمر در جلسات صبحگاهی نورد که کاهش توقفات اضطراری، کاهش زمان تعویض غلتک‌های کاری و کاهش میزان پیچیدگی و ضایعات و اسلب‌های ریجکتی را در پی داشته است، افزایش تولید از خروجی‌های این جلسات محسوب می‌شود. همچنین افزایش تجربه و انگیزه همکاران گرامی نقش مهمی در دست‌یابی به این رکورد تولید دارد. از موارد مهم دیگر ارتباط قابل‌تقدیر و سازنده بین واحدهای تولیدی و پشتیبانی است.

*مهدی قاسمی، رئیس دفتر فنی تعمیرات:

 انجام آنالیزهای خرابی مؤثر، تأمین قطعات یدکی و برنامه‌ریزی جهت استفاده حداکثری از توقفات تعویض شِل کوره‌های قوس نقش مؤثری در این رکورد داشته است. انشاء … با استفاده حداکثری و کاهش توقفات این رکوردها ادامه داشته باشد و تداوم تولید پایدار و ایمن جهت رسیدن به اهداف سالانه فولاد سبا و سازمان فولاد مبارکه ادامه‌دار باشد در این میان زحمات همکاران تولید و تعمیرات، پشتیبانی، دفاتر فنی و پشتیبانی و همچنین حمایت‌های مدیریت ارشد سبا و فولاد مبارکه چراغ راهی برای رسیدن به تولید حداکثری بوده است.

*احسان عباد، رئیس دفتر فنی تولید:

 با استعانت از خداوند متعال و با همت و تلاش همکاران تولید و تعمیرات و بخش‌های پشتیبانی، حمایت مدیریت ارشد سازمان، بهبود شرایط و تأمین کیفی مواد اولیه و مصرفی واحدهای مختلف، اصلاح دستورالعمل‌های تولیدی و همچنین انجام پروژه‌های بهینه‌سازی مختلف در خطوط، کسب رکوردهای پی‌درپی را شاهد هستیم که با حصول رکوردهای جدید زمینه رسیدن به اهداف بالاتر در کمیت و کیفیت و تنوع محصولات امکان‌پذیر خواهد شد.

* احمدرضا بخشایی، رئیس واحد نسوز:

در کنار زحمات همکاران همه بخش‌ها، انجام بازرسی به‌موقع و آماده‌به‌کاری تجهیزات پاتیل مذاب و کوره قوس و کاهش توقفات اضطراری تولید موفق به کسب پنجمین رکورد روزانه شدیم که همکاری و همدلی همکاران در این زمینه قابل‌تقدیر است.

 *علیرضا ناظریان، رئیس دفتر فنی انرژی و سیالات:

اهم اقدامات مؤثر در خصوص دستیابی به رکوردهای اخیر در مدیریت انرژی سیالات و نت و پشتیبانی عبارت‌اند از: ۱- تأمین پایدار کمی و کیفی انرژی، آب و سیالات گازی موردنیاز خطوط تولید؛ ۲- انجام به‌موقع و کیفی تعمیرات و بازرسی خطوط تولیدی، قطعات و تجهیزات؛ ۳- تأمین مکانیسم‌های موردنیاز خطوط تولید جهت انجام فعالیت‌های بهره‌برداری و تعمیراتی.

*منصور عراقی، هماهنگ‌کننده تولید:

به لطف خداوند منان و با مشارکت مؤثر و انگیزه بالای همکاران و همچنین با مراقبت نگهداری تجهیزات، بهینه‌سازی فرایند و هماهنگی نزدیک بخش‌های مختلف سبا بار دیگر توانستیم رکوردشکنی کنیم. امیدوارم با شادابی موجود در همکاران این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

*مصطفی محرابی، کارشناس دفتر فنی تعمیرات:

در تحقق رکوردهای تولید سبا عوامل زیادی تأثیر داشته‌اند که در این میان آماده بکاری تجهیزات نقش بسزایی دارد. جهت بالا بردن آماده بکاری تجهیزات، تعمیرات پیشگیرانه برنامه‌ریزی‌شده رمز رسیدن به شرایط پایدار تولید خواهد بود. تلاش و پشتکار همکاران تولید و همچنین تلاش و کوشش همکاران تعمیرات در انجام تعمیرات پیشگیرانه با برنامه‌ریزی منظم، تأمین منابع موردنیاز در سبا این رکورد حاصل شد.

ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم برای تداوم تولید و رسیدن به اهداف برنامه سالانه فولاد سبا و فولاد مبارکه، رفع موانع و مشکلات هرچند کوچک ولی کارآمد می‌تواند راه گشای آینده باشد.

*حسن ادیب، کارشناس دفتر فنی تولید:

یکی از عوامل تأثیرگذار در ثبت رکورد روزانه، آماده‌سازی مطلوب تاندیش های ریخته‌گری اعم از اجرای مناسب نسوز تاندیش، نصب دقیق اشکال ویژه ریخته‌گری و مکانیسم استوپر است که جا دارد به سهم خود از زحمات همکاران نسوز (پیمانکار و نظارت) و کارکنان آماده‌ساز تاندیش تشکر نمایم. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه این رکورد با نازل‌های ساخت داخل رقم خورد که گام بلندی در زمینه خودکفایی اقلام موردنیاز حوزه نسوز است.

*حامد نوری، کارشناس ریخته‌گری:

ثبت این رکورد که با همت کارکنان ریخته‌گری با تعداد ۳۸ ذوب در ۵ سکوئنس محقق شده است نتیجه آماده‌سازی دقیق و سریع خط تولید در بین سکوئنس ها، کنترل دقیق پارامترهای ریخته‌گری در حین سکوئنس و آماده‌به‌کاری ماشین‌های ریخته‌گری در جهت کاهش توقفات خط پیوسته بوده است که شایسته قدردانی است.

*اسماعیل عباسی، کارشناس مکانیک واحد فولادسازی:

از عوامل مهم ثبت رکورد روزانه در فولادسازی، تغییر طرح سر لانس اکسیژن (پالمار) در جهت افزایش دبی تزریقی به کوره از ۲۵۰۰ به ۳۲۰۰ مترمکعب بود که توسط تعمیرات واحد صورت گرفت. از دلایل دیگر، کاهش زمان توقفات اضطراری در فولادسازی بود که مسیر دست‌یابی به این رکورد را هموار کرد.

*قاسم طاهری، کارشناس مکانیک تعمیرات نورد گرم:

در خصوص کسب رکوردهای ارزشمند ماهانه و روزانه اخیر باید گفت، قطعاً این افتخارآفرینی‌ها نتیجه مسئولت پذیری و همدلی تمامی همکاران برای آماده‌به‌کار نگه داشتن تجهیزات و تلاش بی‌وقفه آن‌ها است. البته همکاری شرکت‌های پیمانکاری که در هر شرایط با فولاد مبارکه و سبا در ارتباط می‌باشند در کسب این موفقیت‌ها مؤثر بوده و هست. امیدوارم که این همدلی و تلاش کماکان تداوم داشته باشد و افتخار و سربلندی فولاد مبارکه و ارتقای سهم تولید گروه فولاد مبارکه بین فولادسازان کشور را به همراه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فولاد در پی کسب این موفقیت، قاسم خوشدل‌پور ،مدیر مجتمع فولاد سبا، به همراه تعدادی از مدیران این مجتمع ، ضمن حضور در جمع کارکنان نواحی تولیدی، تعمیراتی، پشتیبانی و ستادی از زحمات ایشان تشکر و قدردانی کرد.

فتحنایی

Recent Posts

گامی دیگر در جهت توسعه پایدار با کسب لوح برند سبز توسط شرکت پتروشیمی شیراز

پتروشیمی شیراز در سومین کنفرانس بین‌المللی برند سبز موفق به کسب لوح تقدیر برند سبز…

10 ساعت ago

تساوی عجیب برزیل مقابل کاستاریکا/ پیروزی کلمبیا با پاس‌های طلایی رودریگز

تیم ملی فوتبال برزیل رقابت‌های کوپاآمریکا را با یک تساوی عجیب آغاز کرد.

17 ساعت ago

صعود لحظه آخری ایتالیا؛ کرواسی حذف شد + فیلم

تیم ملی ایتالیا و کرواسی در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا برابر یکدیگر…

17 ساعت ago

صعود اسپانیا با ضربه فنی فران تورس+فیلم

تیم فوتبال اسپانیا با تک گل فران تورس و با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین…

17 ساعت ago

بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه خانه صنعتی کشور در پتروشیمی بندر امام با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت

در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نفت،…

18 ساعت ago

رفع تعرض و خلع ید ۴۷۳ هکتار از اراضی ملی در منطقه آزاد ماکو

مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه ۶۸۷…

18 ساعت ago