به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرونیوز، آرش محبی نژاد گفت: توان بالقوه صنعت قطعهسازی کشور، وقتی پیشتر ۸۵ درصد خودروهای پرتیراژ نظیر پراید، سمند، پژو ۴۰۵ و غیره داخلی سازی شده بود به میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال بود، اما اکنون با دو چالش مواجه شده است.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: گلوگاه نخست در ۱۵ درصد باقیمانده داخلیسازی است که مربوط به قطعات خاص، نیمه هادیها و قطعات الکترونیک و مواد اولیه خاص مثل پلیمرهای مهندسی و آلیاژی است.
محی نژاد ادامه داد: گلوگاه دوم در زمینه زیرساختهای خود خودروسازان است که باید همگام با خودروسازی روز جهان به ویژه در موضوع خودروهای الکتریکی رشد کنند.
محبی نژاد، برنامه تولید سه میلیون دستگاه تا افق ۱۴۰۴ را امکان پذیر دانست، اما گفت: این حجم تولید نیازمند یک پیش نیاز هایی است که باید با تعامل و همکاری بخش خصوصی انجام شود.
شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلتهای جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…
شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازهترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…
همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…
هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینیهای ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمانهای بلند…
دکتر حمیدرضا ثقفی، سرپرست گروه پتروپارس، از پروژه CTEP بازدید کرد.
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمترسانی بیمهای، درمانی و…