×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
دعوت وزیر صمت ایران از وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای حضور در نمایشگاه اوراسیا در تهران

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، به همراه رئیس سازمان توسعه تجارت و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در رأس هیاتی بلندپایه که ترکیبی از صد شرکت ایرانی شامل تشکل‌ها و تجار است، در اجلاس اقتصادی اوراسیا در ارمنستان حضور دارد.

برپایه این گزارش، وزیر صمت ایران در حاشیه این اجلاس، با «اندره اسلپنف» وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار کرد که در این نشست طرفین در خصوص افزایش مبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تصویب تجارت آزاد مذاکره کردند.

یکی از محور‌های مذاکرات طرفین، موضوع یکسان‌سازی استاندارهای کشورهای عضو اتحادیه با جمهوری اسلامی ایران بود.

از نکات دیگر، مبحث بیمه و ضمانت نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دو طرف بود که اتحادیه اقتصادی اوراسیا با تأسیس یک شرکت بیمه در ذیل اتحادیه، وظیفه گارانتی و ارائه ضمانت‌نامه‌های لازم در خصوص بخش فنی و مهندسی را برعهده خواهد گرفت.

همچنین در این نشست، وزیر صمت ایران از وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای بازدید از دور سوم نمایشگاه اوراسیا در ایران دعوت به عمل آورد.

لازم به‌ذکر است، مجمع اقتصادی دوره‌ای اتحادیه اوراسیا در تاریخ ۹ و ۱۰ مهرماه در شهر ایروان – کشور ارمنستان برگزار می‌شود و کشور ایران مهمان ویژه این اجلاس است.

از سوی دیگر، سومین دوره نمایشگاه اوراسیا ۱۳ الی ۱۶ آذرماه در تهران و در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.