×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | دو مهمان جدید در بازار SME

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از فرابورس ایران، سارا سادات اخلاقی، مدیر پذیرش فرابورس با بیان این خبر گفت: این شرکت‌ها در مرحله پذیرش مشروط قرار دارند و در صورتی که آیتم‌های مدنظر هیات پذیرش از سوی آنها رعایت شوند، موفق به پذیرش قطعی و درج نماد معاملاتی در این بازار خواهند شد.

معرفی شرکت‌های تازه پذیرش‌شده

اخلاقی با ارائه اطلاعاتی کلی از فعالیت این دو شرکت، در خصوص «کیا الکترود شرق» گفت: زمینه فعالیت این شرکت تولید انواع الکترودهای جوشکاری بوده و موضوع پذیرش آن در تابلو رشد بازار SME اولین بار در تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری در هیات پذیرش فرابورس مطرح و با آن موافقت شده است.

مدیر پذیرش فرابورس سرمایه شرکت کیاالکترود شرق را ۱۶۱ میلیارد ریال و میزان عرضه سهام مصوب در عرضه اولیه را نیز ۱۰ درصد اعلام کرد.

وی همچنین در تشریح شرکت صنعتی و معدنی ستبران بیان کرد: این شرکت در تاریخ ۱۳ شهریور امسال در جلسه هیات پذیرش فرابورس برای پذیرش در تابلو رشد مطرح و با آن موافقت شده و فعالیت این شرکت در حوزه تولید لعاب کاشی و سرامیک بوده و سرمایه شرکت ۲۰ میلیارد ریال است.

اخلاقی میزان عرضه سهام شرکت را در بازار سهام ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: سهامدار عمده شرکت صنعتی و معدنی ستبران، شرکت صنایع سرماآفرین با درصد مالکیت ۶۷ درصد بوده، اما به دلیل اینکه این شرکت سهامی عام است، باید مراحل ثبت را نزد سازمان را طی کند.

توسعه بازار SMEدر دستور کار

وی در رابطه با تغییرات مدنظر فرابورس در خصوص مقررات بازار SME نیز بیان کرد: تغییرات پیش‌رو با هدف انعطاف‌پذیری و کارایی بیشتر بازار خواهد بود و در نظر داریم تا مواردی نظیر فرآیند پذیرش این شرکت‌ها، سقف و کف‌های سرمایه‌ای شرکت‌ها برای ورود به بازار، نحوه ورود سرمایه‌گذاران و مواردی ازاین‌دست را اصلاح کنیم، اما با این‌حال تحقیقات و مطالعات ما هنوز در حال انجام است و کارشناسان بازارپژوهی فرابورس، همچنان مشغول بررسی بورس‌های مختلف دنیا با هدف تغییر قوانین و دستورالعمل‌های فعلی این بازار به منظور رشد و توسعه بیشتر هستند.

درج ۱۱ نماد معاملاتی در تابلوهای رشد و دانش‌بنیان

شایان ذکر است در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط معاملات سهام در دو تابلو رشد و دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و بنگاه‌ها ضمن برخورداری از تمامی مزایای شرکت‌های پذیرش‌شده در بازار سرمایه، از مزایایی مانند معافیت مالیاتی، امکان توثیق سهام، شفافیت اطلاعاتی، تامین مالی، برندینگ و … بهره می‌برند. در بازار SME تاکنون ۱۱ شرکت موفق به درج نماد شده‌اند و ۴ شرکت نیز توانسته‌اند در این بازار عرضه اولیه شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.