Categories: بانک و بیمه

دکتر خورسندیان: روابط عمومی حرفه ای نیازمند طراحی الگوی اطلاع یابی و اطلاع رسانی از تمامی ذینفعان و فعالیت های یک سازمان است

به گزارش تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان در جلسه ای که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی با کارکنان روابط عمومی بانک و واحدهای تابعه آن، برگزار شد، از این بخش به عنوان عنصری سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوری اطلاعات و تدوین برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، یاد کرد و افزود: باید از قابلیت روابط عمومی ها در تصمیم سازی و برنامه ریزی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.
وی ادامه داد: روابط عمومی در سیاستگذاری‌، برنامه‌ریزی‌ و استفاده از رسانه ها‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف‌ و فعالیت‌های بانک به‌ مخاطبان‌ عام و خاص که شامل ذینفعان و تمامی افراد جامعه می باشد، نقش موثری دارد.
وی همچنین از نقش روابط عمومی در ارتباطات درون سازمانی و تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین‌ کارکنان‌ و مدیران‌ سازمان‌ سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ نقش روابط عمومی و امور مشتریان در ارتباطات برون سازمانی و افکارسنجی از همکاران و مشتریان به عنوان مهمترین ذینفعان بانک مهم و اساسی است.
دکتر خورسندیان جهاد تبیین و نقش روابط عمومی در شناساندن حقایق و ارزش های جامعه و خنثی سازی تبلیغات منفی رسانه های معاند را یکی از خطیرترین وظایف روابط عمومی ها برشمرد و تاکید کرد: روابط عمومی ها در این شرایط حساس باید منشاء امید به آینده و خودباوری باشند و اطلاعات درست که مبنای تصمیم گیریهای مهم اقتصادی هستند را منتشر نموده و با واقع بینی به تبیین تصمیمات و سیاست های دولت بپردازند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی در تمام ارکان زندگی و افزایش قدرت رسانه ها در هدایت افکار عمومی اعلام داشت: کارکرد مهم دیگری که برای روابط عمومی مطرح است، تولید محتوای مناسب برای اقناع افکار عمومی و جلوگیری از بروز شایعات و ایجاد فضای منفی در سازمان ها و جامعه است و مدیریت بحران در سازمان و هدایت صحیح افکار و جریان اطلاعات در خلال شرایط غیر منتظره و حساس نیز از دیگر وظایف روابط عمومی هاست.
وی ضمن تاکید بر روحیه تعامل و همکاری بین همه بخش ها افزود: روابط عمومی های شرکت های تابعه با هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای موجود برای اطلاع رسانی یکپارچه در خصوص اقدامات بانک صنعت و معدن، نهایت اهتمام خود را به کار گیرند و منشور همکاری در این خصوص تدوین نمایند.
در پایان این جلسه هر یک از کارکنان حوزه روابط عمومی و امور مشتریان این بانک و شرکت های تابعه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در فضایی صمیمانه پرداختند و دکتر خورسندیان رهنمودهایی در خصوص این موارد مطرح نمود.

فتحنایی

Recent Posts

سود خالص ۲۰۲ میلیارد تومانی «بکام»

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳…

4 ساعت ago

بومی‌سازی فن‌های کمکی دستگاه غبارگیر کوره‌های پاتیلی در شرکت فولاد آلیاژی ایران

با همکاری شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان، فن‌های کمکی سیستم غبارگیر کوره‌های پاتیلی…

5 ساعت ago

کارمند بیدبلند خلیج‌فارس، مسافر المپیک پاریس شد

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر فرنگی وزن ۶۰ کیلوگرم ایران و کارمند شرکت پالایش گاز بیدبلند…

6 ساعت ago

اتخاذ تصمیمات ۸ گانه برای بازگشت پتروشیمی آبادان به شرایط عادی

جلسه بررسی شرایط خاص شرکت پتروشیمی آبادان با حضور آقایان سعدون‌زاده، مولوی و مختار، نمایندگان…

6 ساعت ago

کسب تندیس طلایی در اولین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی توسط شرکت پتروشیمی غدیر

در اولین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی پتروشیمی غدیر موفق به کسب تندیس طلایی…

6 ساعت ago

افتتاح و اتصال سیستم‌های پایش آنلاین شرایط زیست محیطی مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به سامانه جامع محیط زیست کشور

در راستای صیانت از محیط زیست و همزمان با هفته محیط زیست سیستم‌های پایش آنلاین…

6 ساعت ago