Categories: بانک و بیمه

دکتر خورسندیان: روابط عمومی حرفه ای نیازمند طراحی الگوی اطلاع یابی و اطلاع رسانی از تمامی ذینفعان و فعالیت های یک سازمان است

به گزارش تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان در جلسه ای که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی با کارکنان روابط عمومی بانک و واحدهای تابعه آن، برگزار شد، از این بخش به عنوان عنصری سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوری اطلاعات و تدوین برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، یاد کرد و افزود: باید از قابلیت روابط عمومی ها در تصمیم سازی و برنامه ریزی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.
وی ادامه داد: روابط عمومی در سیاستگذاری‌، برنامه‌ریزی‌ و استفاده از رسانه ها‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف‌ و فعالیت‌های بانک به‌ مخاطبان‌ عام و خاص که شامل ذینفعان و تمامی افراد جامعه می باشد، نقش موثری دارد.
وی همچنین از نقش روابط عمومی در ارتباطات درون سازمانی و تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین‌ کارکنان‌ و مدیران‌ سازمان‌ سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ نقش روابط عمومی و امور مشتریان در ارتباطات برون سازمانی و افکارسنجی از همکاران و مشتریان به عنوان مهمترین ذینفعان بانک مهم و اساسی است.
دکتر خورسندیان جهاد تبیین و نقش روابط عمومی در شناساندن حقایق و ارزش های جامعه و خنثی سازی تبلیغات منفی رسانه های معاند را یکی از خطیرترین وظایف روابط عمومی ها برشمرد و تاکید کرد: روابط عمومی ها در این شرایط حساس باید منشاء امید به آینده و خودباوری باشند و اطلاعات درست که مبنای تصمیم گیریهای مهم اقتصادی هستند را منتشر نموده و با واقع بینی به تبیین تصمیمات و سیاست های دولت بپردازند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی در تمام ارکان زندگی و افزایش قدرت رسانه ها در هدایت افکار عمومی اعلام داشت: کارکرد مهم دیگری که برای روابط عمومی مطرح است، تولید محتوای مناسب برای اقناع افکار عمومی و جلوگیری از بروز شایعات و ایجاد فضای منفی در سازمان ها و جامعه است و مدیریت بحران در سازمان و هدایت صحیح افکار و جریان اطلاعات در خلال شرایط غیر منتظره و حساس نیز از دیگر وظایف روابط عمومی هاست.
وی ضمن تاکید بر روحیه تعامل و همکاری بین همه بخش ها افزود: روابط عمومی های شرکت های تابعه با هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای موجود برای اطلاع رسانی یکپارچه در خصوص اقدامات بانک صنعت و معدن، نهایت اهتمام خود را به کار گیرند و منشور همکاری در این خصوص تدوین نمایند.
در پایان این جلسه هر یک از کارکنان حوزه روابط عمومی و امور مشتریان این بانک و شرکت های تابعه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در فضایی صمیمانه پرداختند و دکتر خورسندیان رهنمودهایی در خصوص این موارد مطرح نمود.

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

11 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

12 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

12 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

15 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

15 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

15 ساعت ago