×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳

تجارت گردان | دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در مرز دو کره

سی ان ان گزارش داد رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی وارد این کشور شد و در اقدامی تاریخی از منطقه حائل میان کره جنوبی و کره شمالی گذشت.

گفتنی است حضور وی در داخل خاک کره شمالی دوام چندانی نداشت و وی بعد از دست دادن با رئیس کیم، مجدداً به داخل خاک کره جنوبی بازگشت.

به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا به شمار می‌رود که در دوران ریاست جمهوری خود وارد کره شمالی شده است.

ترامپ پس از پا گذاشتن به خاک کره شمالی گفت: این روز بزرگی برای همه دنیاست. ترامپ همچنین گفت: من همین الان او را به کاخ سفید دعوت می‌کنم.

رهبر کره شمالی نیز ابراز امیدواری کرد این دیدار کوتاه ترامپ به روابط دو طرف بهبود ببخشد. وی افزود: می‌خواهیم گذشته را کنار بگذاریم و به آینده نگاه کنیم.

رهبر کره شمالی لحظاتی بعد از ورود ترامپ به خاک کره شمالی به وی گفت: هرگز انتظار ملاقات شما در این مکان را نداشتم. وی در ادامه خطاب به ترامپ گفت: عبور از مرز کره شمالی کار بسیار شجاعانه و تعیین کننده ای بود.

ترامپ هم در پاسخ گفت: عبور از این خط (مرزی) افتخار بزرگی بود و ما دوستی بزرگی داریم.

رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از دیدار نمایشی که با رهبر کره شمالی داشت از تداوم تحریم‌ها مادامی که پیشرفتی در مذاکره حاصل نشده است؛ خبر داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از دیدار ۵۰ دقیقه‌ای که با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت، از توافق طرفین برای از سرگیری مذاکرات خبر داد حال آنکه مدعی شد تحریم‌ها به قوت خود باقی است اگرچه در صورت پیشرفت مذاکرات، احتمال شل گرفتن آنها وجود دارد.

این در حالی است که وی مدعی شد عجله‌ای برای حصول توافق ندارد و مسئله وی سرعت نیست.

به ادعای وی، کسی نمی‌داند اوضاع چطور پیش می‌رود.

این سومین دیدار کیم و ترامپ به شمار می‌رود. سران آمریکا و کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در کشورهای سنگاپور و ویتنام دیدار چهره به چهره داشتند که به هیچ نتیجه‌ای منتهی نشد.

این در حالی است که ترامپ مدعی است«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواستار دیدار با رهبر کره شمالی بوده اما او این را قبول نمی‌کرده است. وی پیش از دیدار با کیم گفته بود: دولت اوباما برای دیدار التماس می‌کرد، دائم التماس می‌کردند اما کیم با او دیدار نمی‌کرد، حالا بنا به دلایلی جاذبه خاصی بین ما (ترامپ و رهبر کره شمالی) برقرار است؛ حالا صبر کنیم ببینیم چه می‌شود. هنوز راه درازی مدت مانده است. من اصلاً عجله ندارم، تحریم‌ها برقرار هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.