×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیسی: پیشرفت موشکی کشور با تهدید دشمن متوقف نخواهد شد

سید ابراهیم رئیسی امروز (سه شنبه) در مراسم رونمایی از موشک ابرفراصوت (هایپرسونیک) فتاح گفت: اولین مولفه قدرت و اقتدار ملت ایران در طول نهضت اسلامی تا به امروز ایمان است که پیشروندگی انقلاب و مردم عزیز را به رغم توطئه‌های دشمنان تضمین کرده است.

وی پاسداشت ایمان، امید و اقتدار ملی را امری مهم توصیف و با اشاره به دستاوردهای بزرگ و افتخار آمیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سایه اهتمام به این مولفه ها حاصل شده است، تصریح کرد: صنایع دفاعی و موشکی در ایران اسلامی بر پایه علم و دانش روز بومی شده و وارداتی نیست که بتوان این صنعت پیشرفته و راهبردی را به حاشیه راند.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت دفاعی امروز کشور و مقایسه آن با دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صنعت موشکی و دفاعی ما امروز در حالی پیشرفته است که در دوران دفاع مقدس قدرت دفاعی چندانی نداشتیم، اما با همت و مجاهدت فرزندان این سرزمین قدرت بازدارندگی امروز برای ایران عزیز افتخار آمیز است.

رئیسی قدرت و توان بازدارندگی ایران را برای منطقه نقطه امنیت و صلح پایدار دانست و افزود: برخی مسئولان کشورهای منطقه در دیدارهای اخیر عنوان می کردند ایران یار روزهای سخت است و اگر نبود تلاش های حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه و دفاعی که ایران از ما برابر هجوم تکفیری ها و داعشی ها داشت، امروز از کشورشان چیزی باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه حوزه بازدارندگی و قدرت نظامی، دفاعی و موشکی ایران نه در سطح تهاجم، بلکه در سطح ذهن و فکر دشمن هم امتداد دارد، تاکید کرد: این قدرت موشکی معنایش آن است که منطقه از شر اشرار و تعرض بیگانگان در امان بماند و بارها گفته‌ایم که پیام آن برای مردم منطقه پیام امنیت و برای کسانی که فکر تعرض به کشور را دارند، اقتدار برای حمایت از ملت ایران و مظلومان عالم است.

رئیسی با تاکید بر اینکه قدرت ایران در واقع قدرت منطقه و ملت های مظلوم و پیام آن عزت، استقلال و بازدارندگی است، افزود: گاهی بیان شده است که ساخت موشک برای چیست؟ ما موشک می سازیم تا مورد تعرض دشمنان قرار نگیریم؛ در حقیقت موشک برای موشک نزدن دشمنان است نه برای موشک زدن ما.

رئیس جمهور با تبیین نقش شهید حسن تهرانی مقدم در تولید قدرت موشکی برای ایران اسلامی و سختی ها و دشواری‌های او در این مسیر یادآور شد: شهید تهرانی مقدم بعد از شهادت شناخته شد، روزی که او حرکت در این مسیر را آغاز کرد می‌گفتند با این تحریم ها مگر امکان دارد؟ اما  او همه تحریم‌ها را دور زد و آنها را بی اثر ساخت و به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها این کار بزرگ را انجام داد و توان امنیتی کشور را ارتقا بخشید.

رئیسی با تمجید از بالندگی حوزه صنعت دفاعی و هسته ای کشور گفت: رونمایی امروز پیامی هم به سایر صنایع کشور دارد که چگونه صنایع دفاعی و هسته‌ای به رغم تهدیدها و تحریم‌های دشمنان پیشرفت کرده است اما در سایر بخش ها شاهد چنین پیشرفت و بالندگی نیستیم؟ لذا ضروری است این تلاش و تجربه به سایر صنایع نیز لبریز شود تا شاهد رشد و بالندگی آنها نیز شویم.

وی تاکید کرد: مطمئناً در صنعت خودروسازی و دیگر صنایع می توان از دستاوردها و درس‌های حوزه فناوری دفاعی استفاده کرد و با انجام کارهای بزرگ و ماندگار در زندگی مردم گره گشایی انجام داد.

رئیس‌جمهور ایمان و امید را از پیشران های اصلی پیشرفت کشور قلمداد و با تاکید بر لزوم وحدت، انسجام و همدلی همه ظرفیت‌ها از جمله دولت و نیروهای مسلح در این راستا، بیان کرد: دشمن از یکپارچگی و هم افزایی موجود که پیشرفت های کشور را رقم زده است عصبانی است و خشم خود را در برخی عرصه ها بروز می دهد.

رئیسی در پایان خطاب به دشمنان گفت: ممکن است شما از قدرت نظامی و دفاعی و رفاه در زندگی مردم ما خشمگین شوید، اما آنچه برای ما مهم و حائز اهمیت است کسب رضای خدا و تولید و آفرینش اقتدار برای نظام و کشور عزیزمان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.