×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
رئیس کل دادگستری استان: رویکرد دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی است

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در سومین جلسه حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو افزود: شهرستان ماکو نه در سطح استان بلکه در سطح ملی مطرح است و به تناسب کار قضایی این ویژگی های منحصر بفرد منطقه آزاد ماکو را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه منحصربه فرد بودن منطقه آزاد ماکو، اقدامات خاص و ویژه را نیز می طلبد اضافه کرد: این منطقه ظرفیت فوق العاده برای رشد اقتصادی استان را دارد و می توان با کار جهادی و تلاش فعالان اقتصادی آذربایجان غربی را به رتبه های نخست اقتصادی رساند.

وی ظرفیت های آذربایجان غربی را از لحاظ گردشگریِ،‌ تنوع قومی و فرهنگی، منابع معدنی، موقعیت ژئواستراتژیکی و نیروی انسانی بی بدیل عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: جا برای توسعه و رشد استان خیلی زیاد است و باید همه مسئولین کار جهادی انجام دهند تا کمبودها جبران شود.

عتباتی جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو را بسیار مهم دانست و افزود: زمانیکه زمینه سرمایه گذاری در این منطقه از هر لحاظ فراهم است باید مشکلات و موانع را نیز به کمک دستگاه های ذی ربط رفع کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بیان داشت:‌ تولید و اشتغالزایی اگر رشد پیدا کند بدون شک بزهکاری ها و آسیب ها نیز کاهش یافته و از آمار جرائم کاسته خواهد شد.

عتباتی گفت: همه ظرفیت های رشد سرمایه گذاری و گردشگری و تجارت بین الملل را منطقه آزاد ماکو به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی یکجا در خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین و بخشنامه ها را به نفع تولیدکنندگان تفسیر کنیم اضافه کرد: باید زیرساخت های حمل و نقل، جاده ها و سیما ومنظر شهری مرز ورودی ایران،  در شان جمهوری اسلامی ایران  باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: علارغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها با صبر و همراهی مردم امروز شاهد آزادی و عزت جمهوری اسلامی در سطح دنیا هستیم.

حسین مجیدی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی برای ما افتخار بزرگی است خاطرنشان ساخت:‌  وارد نمودن واحدهای غیر فعال به چرخه تولید در استان را به جد دنبال می کنیم.

وی خواستار برگزاری  نشست های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی شد و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی است چرا که نجات کشور در تمامی موضوعات به فعالیت های اقتصادی گره خورده است.

مجیذی گفت: در سال گذشته با حضور مستمر ۴۰ واحد تولیدی مشکلاتشون بصورت میدانی بررسی و رفع شد و ۲۶ جلسه برای واحدها تشکیل یافت.

وی از ۱۲۰ مصوبه کاربردی و تاثیرگذار برای گره گشایی از واحدهای تولیدی استان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: با پیگیری های دستگاه قضایی ۹ هزار شغل در استان تثبیت شده است و ۲ هزار نفر از زندانیان آزاد شده در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیتند.

در این جلسه به مشکلات و مسائل چندین واحد تولیدی رسیدگی و دستور قضایی برای رفع مشکلات آنان صادر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.