رانا، پارس، هایما و پژو ۲۰۶ دارای بیش‌ترین رضایت مشتریان

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایکوپرس- محمدرضا هادی نژاد، با اشاره به این نکته که مدیریت ارتباط با مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به ماموریت محوله در راستای افزایش رضایت مشتریان در زنجیره ارزش و صیانت از مشتریان، نظرسنجی‌های دوره‌ای از فرآیندهای جاری را انجام می‌دهد، گفت: سنجش رضایت از فرآیند فروش تا تحویل خودرو، کیفیت اولیه محصول (سه ماه بعد از تحویل) و کیفیت دوام محصول (۲۴ ماه بعد از زمان تحویل)، فرآیند پذیرش تا ترخیص در شبکه نمایندگی، امدادرسانی و همچنین سنجش رضایت مشتریان از فرآیند رسیدگی به درخواست ها و شکایت ها در حوزه های فروش، خدمات پس از فروش، کیفیت محصول و امدادخودرو از جمله این ارزیابی‌هاست.
وی با اشاره به نتایج نظرسنجی رضایت مشتریان از خدمات فروش زمستان ۱۴۰۱، تشریح کرد: در این نظرسنجی رضایت مشتریان از خدمات فروش شرکت ایران خودرو ارزیابی و عوامل موثر بر آن شناسایی شده و جامعه آماری شامل مشتریانی است که در زمستان ۱۴۰۱ خودروی خود را از نمایندگی‌های سطح کشور تحویل گرفته‌اند.
مدیر ارتباط با مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این که بر این اساس، میانگین رضایت مشتریان از خدمات فروش در زمستان سال ۱۴۰۱ عدد ۷۴.۱۷ را کسب کرده است که نسبت به پاییز همان سال، ۰.۳ درصد رشد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، گفت: عمده‌ترین علت آن بهبود «تحویل به موقع» و «اطلاع رسانی شرایط فروش» است که به ترتیب نرخ رشد ۷.۳ درصد و ۱.۶ درصد را داشته است.
وی با بیان این که میانگین رضایت از رسیدگی به درخواست ها و شکایت ها در زمستان ۱۴۰۱ عدد ۶۰.۳۳ را به خود اختصاص داده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۶.۵ درصد رشد داشته، اظهار کرد: به تفکیک حوزه های مرتبط، امداد خودرو ۶۶.۹۵ درصد، خدمات پس از فروش ۶۴.۰۴ درصد، فروش ۵۹.۶ درصد و کیفیت محصول ۵۴.۱۷ درصد (نیمه دوم ۱۴۰۱) بوده است که عمده ترین دلایل این میزان رشد بهبود رضایت در «زمان به طول انجامیده برای رسیدگی به درخواست»، «سهولت فرآیند ثبت درخواست» و «اولین تماس از سوی کارشناس» است.
هادی‌نژاد با بیان این که میانگین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش با کسب مقدار ۷۳.۴۲ در زمستان ۱۴۰۱ نسبت به دوره قبل از آن ۱.۵ درصد رشد و نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۵.۷ درصد رشد داشته، یادآور شد: بیش ترین نرخ رشد مربوط «رضایت از هزینه»، «اطلاع رسانی مناسب در مورد تعمیرات و تعویض ها»، «انجام کامل تعمیرات یا سرویس دوره ای» و «آراستگی فضاهای داخلی تعمیرگاه برای پذیرش و ترخیص» است.

فتحنایی

Recent Posts

عملکرد پنج ماهه پاکسان بررسی شد / رشد ۳۳ درصدی درآمد

با برگزاری جلسه شورای مدیران شرکت پاکسان، عملکرد پنج ماهه این مجموعه بررسی و ارزیابی…

4 ساعت ago

صدور نشان دانش بنیان برای یکی از محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین خوزستان

سازمان ملی استاندارد ایران برای یکی از ورق‌های فولادی تولید شده توسط شرکت فولاد اکسین…

4 ساعت ago

صدور نشان دانش بنیان برای یکی از محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین خوزستان

سازمان ملی استاندارد ایران برای یکی از ورق‌های فولادی تولید شده توسط شرکت فولاد اکسین…

5 ساعت ago

معرفی لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی Galaxy Book4 Edge سامسونگ / توسعه اکوسیستم Galaxy AI با نسل جدید کامپیوترهای شخصی

شرکت سامسونگ به تازگی و طی هفته گذشته نسل جدید لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی…

5 ساعت ago

تورم خوراکی‌ها به ۳۳.۷ درصد رسید

وزیر جهاد کشاورزی از کاهش کم‌سابقه تورم مواد خوراکی و آشامیدنی در اردیبهشت ماه سال…

5 ساعت ago

کاهش نرخ رشد پول به ۱۲.۸درصد/ بهبود شاخص‌های اقتصادی ادامه دارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در دولت مردمی، تمام متغیر‌های پولی تاثیرگذار بر تورم بعد…

5 ساعت ago