به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ پیشقدم با اعلام خبر فوق گفت: «این سامانه بهمنظور بهرهگیری از ظرفیت بخش خصوصی، ارتقای شفافیت و حذف نقش نیروی انسانی در فرآیند درخواست و انتخاب شرکت باربری طراحی و به اجرا درآمده است.»
به گفته وی پیش از راهاندازی این سامانه، فرآیند درخواست خودرو، توسط تماس تلفنی کاربر پست و اعلام نیاز خودرو به شرکتهای باربری انجام میشد که پس از بررسی و آسیبشناسی موضوع، مقرر شد سامانهای برخط طراحی و اجرا شود که بر اساس آن شرکتهای باربری توسط نرمافزار به سامانه مزبور متصل و بهصورت برخط از درخواستهای این اداره کل مطلع شوند.»
مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور افزود: «این سامانه بدون محدودیت در تعداد شرکتهای باربری متقاضی فعالیت در این حوزه با ایجاد محیطی رقابتی و نیز با قابلیت اجرا در تمامی ادارات کل پست استانها و شرکتهای باربری مستقر در هر استان راهاندازی شده است.»
بر اساس این گزارش قابلیت برقراری ارتباط و اتصال درخواست کننده و شرکت باربری از طریق گوشی هوشمند و رایانه، ثبت تمامی درخواستها توسط کاربران پست بهصورت روزانه، ارسال پیامک و نمایش درخواستها برای تمامی شرکتهای باربری متصل به این سامانه بهصورت یکسان و باهدف رویت، ثبت و تائید، ثبت درخواست کامیون برای حمل مرسولات پستی با درج قیمت از سوی پست (نرخ رقابتی) از جمله مزایای این سامانه است.
همچنین درج و ثبت مشخصات کامیون اعزامی در سامانه و تائید آن توسط شرکت باربری، پنل اختصاصی گزارشگیری در راستای نظارت بر عملکرد شرکتهای باربری و تفکیک درخواستهای موفق و ناموفق توسط واحدهای نظارتی، از دیگرمزایای این سامانه است که می توان به آن اشاره کرد.