Categories: اجتماعی

راه‌اندازی ۵۱۰ پایگاه‌ آتش‌نشانی روستایی در دولت تدبیر و امید

علی قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲ تا کنون در مجموع ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در روستاهای کشور راه اندازی و به ماشین آلات آتش نشانی تجهیز شد که از این تعداد ۵۱۰ پایگاه در دوره دولت تدبیر و امید راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی پایگاه آتش نشانی در روستا ها خدمتی است که تا پیش از تاسیس نهاد دهیاری ها در روستاها ارایه نمی شد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: برای کمک به تامین نیروی انسانی در پایگاه های آتش نشانی با همکاری ستاد کل نیرو های مسلح و موافقت مقام معظم رهبری مجوز جذب نیرو های وظیفه برای بکاری گیری در این پایگاه ها روستایی اخذ شده است.

قربانی ادامه داد: این مجوز برای ۲ سال دارای اعتبار است و طی آن امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولان واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.
                               
 وی گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که شاملی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنها است به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شده و  متقاضیان برای کسب اطلاع از مفاد این شیوه نامه می توانند به دهیاری های دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

قربانی ادامه داد: با احداث،  جذب و تجهیز پایگاه های آتش نشانی در روستاها گام مهمی در افزایش ایمنی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه و بلایای طبیعی برداشته شده و به منظور دسترسی به حداقل استاندارد های لازم برای ارائه خدمات آتش نشانی و ایمنی درروستاها با برنامه ریزی انجام شده تعداد پایگاه های آتش نشانی در مناطق روستایی به مرور در حال افزایش است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: در مواقع بروز حوادث آتش سوزی، ارائه خدمات ایمنی به موقع و سریع به حادثه دیدگان احتمالی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و ضرورت دارد تمام پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بر اساس شیوه نامه ابلاغی توسط این معاونت، نسبت به اداره این پایگاه‌ها و ارائه خدمات مطلوب اقدام کنند.

قربانی مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند؛ به همین دلیل ارتقای وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

فتحنایی

Recent Posts

کسب رتبه اول بالاترین نرخ فروش شمش فولادی در بین رقبای داخلی در سال ۱۴۰۲

شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب بالاترین میانگین نرخ فروش…

21 ساعت ago

بازدید علمی دانشجویان دانشگاه شهید چمران از پتروشیمی امیرکبیر

دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای توسعه روابط صنعت با دانشگاه و آشنایی با…

21 ساعت ago

آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در جویبار همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به مازندران

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان مازندران، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار…

21 ساعت ago

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

بیمه البرز سود خالص ۱۸۴ درصدی و رشد ۲۰۰ درصدی سود عملیاتی را تجربه کرد.

24 ساعت ago

پیام تبریک مدیرعامل بیمه البرز به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی

مدیرعامل بیمه البرز به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در پیامی…

24 ساعت ago

برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع با مشارکت فولاد مبارکه

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع با محوریت چرخشهای تحول آفرین، هوشمند سازی و داده محوری…

1 روز ago