خیرالله خادمی با اشاره به آغاز ریلگذاری راهآهن چابهار – زاهدان از سمت چابهار با حضور وزیر راه، گفت: ما در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریلگذاری این پروژه را آغاز کردیم و این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.
وی گفت: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است و یکی از استراتژیکترین و مهمترین پروژههای ریلی به شمار میرود.
خادمی با بیان اینکه این پروژه بلندترین کریدور ریلی کشور است، افزود: ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری از آن شروع شده که دو برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۳۲ کیلومتر ریلگذاری در این پروژه صورت گرفته و امروز هم حدود ۸۴ کیلومتر ریلگذاری از سمت چابهار انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۸ درصد است و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام میرسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل میکند، ادامه داد: ما هماکنون از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان خط آنتنی داریم و خواف به هرات در افغانستان خط آنتنی داریم که با اتصال آن کشورهای همسایه به ما متصل میشوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران میشود.
شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب بالاترین میانگین نرخ فروش…
دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای توسعه روابط صنعت با دانشگاه و آشنایی با…
همزمان با سفر رئیسجمهوری به استان مازندران، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار…
بیمه البرز سود خالص ۱۸۴ درصدی و رشد ۲۰۰ درصدی سود عملیاتی را تجربه کرد.
مدیرعامل بیمه البرز به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در پیامی…
نوزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع با محوریت چرخشهای تحول آفرین، هوشمند سازی و داده محوری…