×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | رحیمی جهان آبادی: بیکاری مستضعفین مرزنشین اقدام لازم انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس گفت: به عنوان یک اهل سنت ایام اربعین را تسلیت می‌گویم. می‌خواهم به چندین مشکل عمده حوزه انتخابیه‌ام اشاره کنم. ضمن تشکر به دلیل کارهای انجام شده در مناطق حوزه انتخابیه تاکید می‌کنم که بیکاری گسترده در مناطق مرزی حوزه انتخابیه علی رغم کارهای انجام شده باعث فشار به خانواده‌ها و مستضعفین مرزنشین شده است. مشکل حوزه ورزش در حوزه انتخابیه، عدم استقرار ادارات در شهرستان صالح آباد، نیاز به بازگشایی بازارچه‌های مرزی حوزه انتخابیه که موجب رونق اقتصادی می‌شود توجه به راه آهن حوزه انتخابیه، نیاز به خرید توافقی زعفران، توجه به بیمارستان تایباد و بیمارستان نیمه کاره نصر آباد جام، توجه به مشکلات جاده‌های حوزه انتخابیه از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی افزود: نیاز حاشیه نشینان به تامین آب، برق و گاز از جمله این مشکلات است. این حاشیه نشینان فقیرنشینان روستایی هستند. چرا که عدم مدیریت صحیح روستاها در این مناطق این حاشیه نشینی را در تربت جام ایجاد کرده است. کمبود شدید اعتبارات برای آبرسانی در مناطقی از حوزه انتخابیه از مواردی است که باید مورد توجه باشد. موضوع دیگر جابجایی مسافر و بار توسط خودروهای افغانی است که این موجب بیکاری رانندگان کامیون و خودرو در تایباد شده است. وزارت کشور قول داده بود در خصوص شناسنامه‌ها و زمین‌های مرز جلسه‌ای تشکیل شود اما این کار تاکنون انجام نشده بود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان تاکید کرد: مرز برای مرزنشینان جز نخوت و جز مصیبت چیز دیگری نداشته، دود مرز به چشم ما است و پول آن به جیب کسانی است که در مرز ساکن نیستند. برای وضعیت مرزها و بیکاری مستضعفین مرزنشین اقدام لازم انجام شود. مرزنشینی یعنی حفاظت از این کشور زمانی که مرز نشینان شرایط مناسبی برای معاش نداشته باشند هم ناامنی در مرزها و هم پدیده قاچاق گسترش پیدا می‌کند. دولت و مسئولین باید به صورت ویژه به مناطق مرزی توجه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.