Categories: فناوری

رزبری پای ۴ جایگزین کامپیوترهای شخصی

 این بورد در ازای ۳۵ دلار مشخصاتی چون پردازنده چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم ، دو پورت میکرو HDMI با پشتیبانی از خروجی ۴K، پورت اترنت گیگابیتی، وای فای، بلوتوث ۵.۰ و دو پورت USB 3.0 در اختیارتان خواهد گذاشت.

برای اولین بار بورد رزبری پای ۴ در تنظیمات مختلف قابل سفارش است و در ازای پرداخت ۱۰ یا ۲۰ دلار بیشتر به ترتیب رم دو یا چهار گیگابایتی در اختیارتان خواهد گذاشت. رزبری پای با معرفی این نسخه مسیر بسیار متفاوتی را در پیش گرفته، و بوردی که قبلا صرفا برای سرگرمی و آموزش استفاده می شد را با قیمتی رقابتی و سخت افزاری قوی روانه بازار کرده است.

در نتیجه مشخص است این کمپانی سعی دارد رزبری پای ۴ را به عنوان یک جایگزین برای کامپیوترها نشان دهد. «ابن آپتون»، هم موسس رزبری پای در مصاحبه ای اعلام کرده:

«این یک کامپیوتر است. با آن می توانید در اینترنت گردش کنید، برنامه های آفیس را اجرا کنید و تب های بسیاری را در مرورگر کرومیوم باز نگاه دارید. این همان بخشی است که مدل های قبلی در آن ضعف داشتند و رزبری پای ۴ را بیش از پیش به یک کامپیوتر شبیه می کند.»

بسیاری علاقه دارند این آینده کامپیوترهای شخصی باشد. وسیله ای که هم برای تولید کننده ها، هم مصرف کننده ها و هم محیط زیست مفید خواهد بود. دیگر لازم نیست کامپیوترها جعبه های بزرگی باشند که فضای زیادی را اشغال می کنند. علاوه بر این ابعاد کوچک تر دیگر لزوما به معنای قدرت کم نیست.

اضافه شدن پورت USB 3.0 هم به این معناست که از این به بعد امکان اضافه کردن حافظه های خارجی پر سرعت نیز به رزبری پای ۴ وجود دارد و کاربران تنها به درگاه میکرو اس دی متکی نخواهند بود. تنها مشکل رزبری پای ۴ این است که مانند کامپیتورهای دیگر آماده استفاده نیست، و با اینکه راه اندازی آن کار آسانیست همچنان بیشتر از چیزی است که بیشتر مردم حاضر به انجامش هستند. مشکل دیگر نیز برخی مسائل مربوط به سیستم عامل است که آن ها هم با وجود جدی نبودن ممکن است برای مردم عادی قابل قبول نباشند.

اما برای کاربران رزبری پای و افرادی که به کار کردن با آن عادت دارند، بورد جدید می تواند کامپیوتر بعدیشان باشد؛ قیمت آن نیز با اختلاف از تمام کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت کمتر است.

فتحنایی

Recent Posts

حضور شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در نمایشگاه بین المللی تبریز متافو

نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد، متالوژی، ریخته گری، آهنگری معادن فلزی، ماشین آلات و…

7 ساعت ago

مدیر جدید درمان بیمه سینا معرفی شد

مراسم معارفه مدیر جدید بیمه‌های درمان با حضور جمعی از معاونین و مدیران ارشد بیمه…

7 ساعت ago

پیام مدیر عامل بیمه آسیا به مناسبت روز تکریم بازنشستگان

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اهمیت ارج نهادن به بازنشستگان، آنان را گنجینه‌های زندگی…

7 ساعت ago

بازسازی موفقیت آمیز دیاراتور های ۲ و ۶ نیروگاه مرکزی ذوب آهن اصفهان

دیاراتور های ۲ و ۶ نیروگاه مرکزی که در تامین آب نیروگاه حرارتی، تولید برق…

8 ساعت ago

مبارزه با پولشویی نیازمند تقویت آموزش و فرهنگ پیشگیری است

عضو هیات مدیره در نخستین نشست کمیته پولشویی گفت: مبارزه با پولشویی نیازمند تقویت آموزش،…

8 ساعت ago