رشد بخش کشاورزی نجات دهنده اقتصاد کشور / موضوع امنیت غذایی در شرایط تحریم قابل لمس است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با تأکید بر این مسئله که تحقیقات نگین توسعه کشور است، اظهار کرد: هم اکنون شرایط جنگ اقتصادی بسیار جدی است و آسیب‌ها را باید یک به یک مرور کرد و تلاش مضاعف برای رفع آن به عمل آورد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در بحث سبزی و صیفی بسیار شکننده هستیم، افزود: با وجود آن که این تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و باید به آن ورود کرد هم اکنون به سختی آن را تأمین می‌کنیم.

او ادامه داد: اگرچه به ظاهر موادغذایی جزء تحریم نیست، اما سایر مقررات بر این موضوع سایه می‌اندازند که باید به آن ورود پیدا کنیم به طوری که مصرف کننده و تولیدکننده از این شرایط راضی باشند.

کشاورز با تأکید به توجه کیفیت و تولید محصولات گفت: در شرایط فعلی در بحث سبزی و صیفی مشکلات زیادی داریم به طوری که تنها در خصوص پیاز وابسته نیستیم، اما در مابقی بذور سبزی و صیفی وابستگی به حدی زیاد است که باید رویکرد جدیدی در این خصوص داشته باشیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در ارتباط با مکمل‌های دارویی، غذایی و هورمون‌های تولید مرغ، تخم‌مرغ، شیر و گوشت وابسته هستیم که این امر بر تولید و کیفیت اثر می‌گذارد از این رو نیاز است که سازمان تحقیقات، سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی به این موضوع ورود کند.

به گفته کشاورز تجربه دنیا بر این است که بیشتر نوآوری‌ها، خلاقیت و اختراعات در شرایط سخت و محدودیت‌ها ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع غذا و امینت غذایی در شرایط فعلی تحریم کاملاً قابل لمس است بیان کرد: این در حالیست که در فضای آزاد نمی‌توان این موضوع را به خوبی لمس کرد چراکه موضوع غذا به امنیت غذایی گره خورده است و هم‌اکنون تمامی آحاد جامعه نسبت به تصمیم‌گیری‌های سیاسی حساس شدند.

او با اشاره به اینکه رویکرد راهبرد کنونی ما تقویت تولید داخل است، بیان کرد: در حال حاضر شرایط کشور ایجاب می‌کند که به امر تولید بپردازیم و محققان بخش خصوصی باید به امر افزایش تولید به منظور تأمین امنیت غذایی و فضای کسب و کار و تجارت توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولید در بخش کشاورزی عالیست به طوری که رشد بخش کشاورزی در این ۲ سال اقتصاد کشور را نجات داده است.

کشاورز در پایان با اشاره به راهکار‌های افزایش تولید به منظور امنیت غذایی و فضای کسب و کار و تجارت تصریح کرد: اولین شاخص پایداری، دومین شاخص چالش آب و سوم کشاورز است که به همین خاطر تقاضا داریم هر تمهیداتی به کار گرفته می‌شود مراقب کسب و کار و درآمد کشاورزان باشند چراکه تولید زیاد بدون توجه به بازار برای هیچ کس سودی ندارد.

فتحنایی

Recent Posts

تقدیر از ایثارگران پتروشیمی پردیس/ از سنگر دفاع تا سنگر تولید

آیین تقدیر از ایثارگران شرکت پتروشیمی پردیس با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت…

4 ساعت ago

پیام مدیر عامل فولاد سنگان خراسان در پی حملات کوبنده ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی

مدیر عامل فولاد سنگان خراسان در پی حملات کوبنده ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پیامی…

4 ساعت ago

دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

مدیرصندوق تامین خسارت های بدنی با رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دیدار و گفتگو…

5 ساعت ago

حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ سپاه: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن قلب اراضی اشغالی خبر داد.

6 ساعت ago

صدور مجدد و تمدید اعتبار گواهینامه پنج استاندارد مدیریتی در ذوب آهن اصفهان

ممیزی خارجی سیستم های مدیریتی کیفیت مطابق با استانداردISO9001:2015 ، ایمنی و بهداشت شغلی مطابق…

6 ساعت ago

برگزاری نخستین کمیته اجرایی و عملی دیتاتون امیدبوم

نخستین کمیته اجرایی و عملی دیتاتون (امیدبوم) با حضور دکتر محمد علی بخشی زاده و…

10 ساعت ago