×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر افزود: درآمد شرکت ملی مس در شهریورماه به ۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد تومان رسید که ۴۷ درصد بیشتر از مرداد بوده است.
رستمی در ادامه گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که قیمت جهانی مس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.
افزایش ۹ هزار تنی تولید کنسانتره مس نسبت به مدت مشابه سال قبل
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران میزان تولید کل استخراج در شش ماهه نخست امسال را ۱۰۵ میلیون و  ۵۷۴ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان استخراج شرکت در مقایسه با برنامه رشد ۱۳ درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۰۳ میلیون و ۴۹۱ هزار تن) افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی همچنین میزان تولید سنگ سولفور را ۲۷۳ میلیون و ۶۸ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: تولید سنگ سولفور این شرکت نیز در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به برنامه با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.
دکتر رستمی با بیان این که تولید کنسانتره مس نیز رشد ۷ درصدی را نسبت به برنامه ثبت کرده است، بیان کرد: میزان تولید کنسانتره مس از ابتدای سال تا کنون ۶۱۵ هزار و ۵۸ تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش تولید حدود ۹ هزار تنی است.
به گفته مدیرعامل شرکت مس تولید کاتد مس نیمه نخست امسال به رقم ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ تن رسیده است که نسبت به برنامه با ۸ درصد رشد همراه بوده است.
وی در خصوص تولید مس محتوی معدنی گفت: با تلاش تمامی پرسنل شرکت میزان تولید این محصول در شش ماهه نخست امسال به رقم  ۱۴۷ هزار و ۴۰۸ تن رسید که نسبت به برنامه بیانگر رشد ۶ درصدی است.
مدیرعامل شرکت مس همچنین با بیان این که لجن آندی نیز با رشد ۳۲ درصدی نسبت به برنامه همراه بوده است، گفت: میزان تولید لجن آندی بالغ بر ۴۳۳ تن است
وی در ادامه تولید اسید سولفوریک شرکت را ۴۵۱ هزار ۱۳۵ تن اعلام کرد و گفت: موفق شدیم در تولید این محصول رکورد جدیدی ثبت کنیم؛ به طوری‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی و نسبت به برنامه ۲۸ درصد رشد را ثبت کرده‌ایم.
وی در ادامه به رکورد‌های تولید ثبت شده در مجتمع‌ها اشاره کرد و گفت: میزان تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس سونگون در نیمه نخست ۱۴۰۰ به ترتیب  ۳۵۴ هزار و ۹۲۹ تن و ۱۶۹ هزار و ۵۸۳ تن بوده در حالی که در شش ماهه نخست امسال موفق به تولید ۳۵۹ هزار ۶۳۳ تن کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و ۱۷۱ هزار و ۷۹۷ تن کنسانتره در مجتمع مس سونگون شدیم.
رستمی اضافه کرد: همچنین میزان استخراج از معدن مس میدوک در نیمه نخست سال گذشته ۳۰ میلیون و ۵۳۴ هزار تن بود در حالی که در شش ماهه نخست امسال به ۳۱ میلیون ۴۶۸ هزار تن رسید که رشد ۳ درصدی را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت مس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده گفت: انشالله با تلاش و کار جهادی تمامی پرسنل در شش ماهه دوم شاهد عبور از برنامه های تولیدی خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.