×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رشد ۲۰ درصدی پوشش بیمه‌ای صندوق در سال ۹۸/ در نظر گرفتن ۲.۳ میلیارد دلار پوشش ریسک صادراتی کالا

تجارت گردان | رشد ۲۰ درصدی پوشش بیمه‌ای صندوق در سال ۹۸/ در نظر گرفتن ۲.۳ میلیارد دلار پوشش ریسک صادراتی کالا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت صمت، افروز بهرامی با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع صندوق ضمانت صادرات ایران ۲ هزار و ۶۰۱ میلیون دلار پوشش بیمه‌ای داشته که نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۰ درصدی داشته است، گفت: همچنین پوشش های بیمه نامه کوتاه مدت نیز، ۱هزار و ۲۰۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال ۹۷ ، ۴۲ درصد رشد کرده است.

وی افزود: بیمه نامه میان و بلند مدت نیز ۸۳۴ میلیون دلار با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: ضمانت نامه‌های اعتباری ریالی با ۸۱۲۱ میلیارد ریال با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ همراه بود و علاوه بر این ضمانت نامه اعتباری و بانکی ارزی نیز به ارزش ۵۳۷ میلیون دلار، ۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش دقت در اعتبارسنجی و مدیریت هرچه دقیقتر ریسک، میزان خسارت های پرداخت شده در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در راستای عملیاتی کردن استراتژی‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت و به منظور توسعه صادرات به کشورهای همسایه، خدمات صندوق در خصوص این کشورهای نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشت.

تشریح اهم برنامه‌ها در سال جهش تولید

وی با اشاره به بسته حمایتی ویژه صندوق در راستای تحقق جهش تولید در سال ۹۹ نیز گفت: در راستای تحقق جهش تولید و کاهش آثار زیان بار تحریم در سال ۹۹ ابزارهای دهگانه برای صندوق در نظر گرفته شده است که یکی از موارد آن پوشش ۲.۳ میلیارد دلاری ریسک صادراتی کالاهاست.

وی ادامه داد: از موارد دیگر این ابزارهای دهگانه، پوشش ۷۰۰ میلیون دلار ضمانت‌نامه‌ اعتبار‌ صادراتی برای توسعه صادرات به کشورهای هدف با اولویت کشورهای اوراسیا نیز هست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پوشش ریسک پروژه‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی و صدور ضمانت‌نامه‌های مبتنی بر قرارداد جهت ایمن‌سازی صادرات با اولویت کشورهای همسایه نیز در این بسته حمایتی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: تقویت بنیه مالی و سرمایه های صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور ارتقاء ظرفیت پوشش ریسک و تسهیل واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات بنگاه‌های تولیدی صادراتی نیز از مصادیق دیگر هستند.

وی افزود: صدور ضمانت‌نامه‌های مستقیم مورد نیاز پیمانکاران برای ورود به مناقصات خارجی به عنوان جایگزین سیستم بانکی و گسترش دسترسی صادرکنندگان به تامین مالی از طریق بازار سرمایه ویژه طرح‌های صادرات محور نیز در این ابزارهای دهگانه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی برای تسهیل و ایجاد مزیت برای فروش کالا در بورس کالا و انرژی در رینگ صادراتی به صورت مدت‌دار در این ابزارهای دهگانه گفت: همکاری با موسسات همتا برای طراحی ابزارهای جانشین محصولات بانکی در شرایط تحریم و تجهیز منابع مالی جدید برای صادرات با همکاری شعب خارجی بانک‌های ایرانی جهت خرید دین اسناد صادراتی نیز از موارد دیگر هستند.

وی در پایان بیان کرد: همکاری برای اجرای کامل بسته حمایت از صادرات سال ۹۸ و همچنین پرداخت یارانه کارمزد/حق بیمه به صادرکنندگان از محل بسته حمایتی نیز در این ابزارهای دهگانه در نظر گرفته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.