رشد ۵ درصدی تحویل محصولات گروه سایپا/ رشد ۳۵ درصدی میزان فروش گروه سایپا

به گزارش تجارت گردان به نقل از سایپانیوز، گروه خودروسازی سایپا با وجود مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد، توانست در تحویل و فروش خودرو به متقاضیان رشد مناسبی را ثبت کند، بر این اساس از ابتدای سال جاری تا ۷ مهرماه، این گروه صنعتی ۲۲۳ هزار دستگاه خودرو را تحویل مشتریان کرده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۲۱۴ هزار دستگاه خودرو بوده است؛ لذا در این حوزه رشد ۵ درصدی محقق شده است.

همچنین باید عنوان کرد که میزان فروش گروه سایپا در بازه زمانی عنوان شده رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده به گونه ای که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۷ مهرماه سال گذشته مجموع فروش گروه خودروسازی سایپا ۶۳ همت بود و در همین بازه زمانی در سال جاری به ۸۶ همت رسیده است.

موفقیت دیگری که در حوزه فروش گروه خودروسازی سایپا ثبت شده است،‌ کاهش تعهدات معوق است. در ابتدای سال جاری، میزان تعهدات معوق گروه ۴۵ هزار دستگاه بوده و آخرین آمارها تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد که تعهدات معوق به ۱۵ هزار دستگاه رسیده؛ از این‌رو در این حوزه بهبود ۶۶٫۶ درصدی حاصل شده است.

تلاش گروه سایپا بر این است که خودروهای ثبت نامی بر اساس قرارداد منعقد شده، به مشتریان محترم تحویل شود و همچنین در مدت زمان کوتاه، تعهدات معوق شده به صفر برسد؛‌ بر این اساس گروه سایپا از تمام مشتریانی که تحویل خودروهایشان دچار تاخیر شده است، عذرخواهی می‌کند.

اقدام دیگری که گروه سایپا با مساعدت و همکاری سازمان ملی استاندارد در جهت تقاضا و رفاه حال مشتریان انجام داده،‌ دریافت مجوز شماره‌گذاری مجدد برای محصولات کار است.

با تعاملی که بین گروه خودروسازی سایپا، سازمان‌های ملی استاندارد، محیط زیست و راهور صورت گرفته،‌ از ۹ مهرماه فروش محصولات کار آغاز می‌شود؛ از این‌رو گروه سایپا از همکاری سازمان‌های یاد شده و سایر مجموعه‌ها که در این مسیر همراهی لازم را داشتند، تقدیر و تشکر می‌کند.

شاخص دیگری که نشان از بهبود شرایط تولید و فروش خودرو در گروه خودروسازی سایپا است،‌ “زمان ماندگاری خودرو در پارکینگ‌ها” می باشد. سال گذشته مدت زمان ماندگاری خودرو در پارکینگ‌های گروه سایپا (از زمانی که خودرو آماده فروش است تا تحویل مشتریان می‌شود) ۲۵ روز بود که این عدد در سال جاری  با وجود اینکه  زمان فرآیند گواهی اسقاط به شاخص یاد شده افزوده شده است،‌ مدت زمان ماندگاری در پارکینگ‌ها به ۱۵٫۷۲ روز رسیده است.

با توجه به گزارش عملکرد یاد شده، گروه خودروسازی سایپا با برنامه‌های توسعه‌ای و  برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در تولید،‌ در تلاش است ضمن بهبود کیفیت و تنوع بخشی به محصولات خود، شرایطی را فراهم کند که عرضه محصولات این گروه صنعتی افزایش پیدا کند و مردم با شرایط مناسب‌تری صاحب خودرو شوند.

فتحنایی

Recent Posts

هتل ۵ ستاره رشیدیه تهران افتتاح شد

هتل ۵ ستاره رشیدیه تهران که با تسهیلات بانک گردشگری احداث شده است با حضور…

4 ساعت ago

مراسم تجلیل از ایثارگران بانک توسعه صادرات برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدای بانک توسعه صادرات…

5 ساعت ago

خوارزمی؛ تداوم همکاری با پتروشیمی رازی

در ادامه همکاری های مستمر دو مجموعه خوارزمی و پتروشیمی رازی که در سال های…

5 ساعت ago

چهارمین بانک پرتراکنش کشور را بشناسید

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ثبت بیش از ۷ درصد از تعداد تراکنش‌های پذیرندگی در…

6 ساعت ago

بانک ملت پیشگام در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

بانک ملت در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید، حمایت از فعالیت‌های فناورانه و…

6 ساعت ago

تاکید بر تقویت ارائه زنجیره خدمات مالی به صنایع بزرگ

مدیرعامل بانک کارآفرین در بازدید از سه کارخانه بزرگ در آبادان، خرمشهر و دزفول بر…

6 ساعت ago