به گزارش تجارت گردان ، این سازنده تلفن هوشمند اعلام کرد میزان فروش در سه ماهه دوم به ۸۷.۸ میلیارد یوان (۱۳.۵۶ میلیارد دلار) رسید که بالاتر از ۵۳.۵۴ میلیارد یوان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و فراتر از ۸۴.۵۳ میلیارد یوان درآمد پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود. درآمد خالص این شرکت به ۶.۳۲ میلیارد یوان رسید که بر مبنای سالانه ۸۷.۴ درصد رشد داشت و بهتر از حد انتظار تحلیلگران بود.
تحریمهای دولت آمریکا علیه هواوی که رقیب شیائومی بود، واحد تلفن هوشمند این غول مخابراتی را فلج کرد و به شیائومی اجازه داد به همراه دو شرکت اوپو و ویوو سهم بازارشان را توسعه دهند.
طبق اعلام شرکت تحقیقاتی Canalys، سهم شیائومی در بازار جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم ۸۳ درصد بر مبنای سال به سال رشد کرد. این شرکت ۵۲.۸ میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه کرد و برای نخستین بار در تاریخ فعالیتش، دومین برند پرفروش جهان شد و پس از سامسونگ و بالاتر از اپل قرار گرفت. با این حال در بازار چین شیائومی از نظر فروش پس از برندهای اوپو و ویوو قرار دارد.
شیائومی همزمان با اعلام درآمدش از خرید استارتاپ رانندگی خودران “دیپ موشن” به ارزش ۷۷.۳۷ میلیون دلار خبر داد. وانگ شیانگ، رییس شیائومی گفت: این خرید در راستای تقویت فعالیتهای این شرکت در حوزه تحقیقات و توسعه انجام گرفت.
شیائومی در مارس اعلام کرد که ۱۰ میلیارد دلار برای ورود به بخش خودروی برقی هزینه خواهد کرد. این شرکت هنوز رسما شراکت یا برنامه ای برای نخستین مدل خود اعلام نکرده اما آگهی های عمومی در سایتهای کاریابی نشان می دهند این شرکت در تکاپوی جذب نبوغ است.
گروه چاینا اورگراند هفته گذشته خبر داد سرگرم مذاکره برای فروش واحد خودروی برقی خود به شیائومی است. شیائومی اعلام کرد در تماس با خودروسازان مختلف بوده اما هنوز تصمیم نگرفته است با کدام شرکت همکاری کند.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت عمده درآمدش را از فروش گوشیهای تلفن همراه به دست می آورد. اما از فروش تبلیغات آنلاین و انواع دیگر سخت افزار مصرفی هم درآمد دارد. واحد خدمات اینترنت شیائومی که تبلیغات را در اپلیکیشنهای مختلف نمایش می دهد، بر مبنای سال به سال ۱۹.۱ درصد رشد کرد.
https://tejaratgardan.ir/?p=142329