Categories: پتروشیمی

رفع چالش‌های بخش خصوصی در توسعه پتروشیمی از دغدغه‌های وزیر نفت است/ توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی

 به گزارش تجارت گردان به نقل از نیپنا؛ حسن عباس‌زاده در نشست هم اندیشی و هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی در صنعت پتروشیمی که با حضور مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی و فعالان صنعت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه ها و تاکید وزیر محترم نفت همزمان با تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، رفع چالش های پیش روی بخش خصوصی، شتاب بخشی اجرای طرح ها و افزایش ظرفیت تولید واحدهای پتروشیمی است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی، گفت: در حال حاضر بخش تولید توسط بخش خصوصی و هلدینگ ها انجام می گیرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بخش حاکمیت همه گونه حمایت را از سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می دهد.

وی، با اشاره به سرمایه گذاری هلدینگ های پتروشیمی در بخش بالادست، افزود: تمرکز و سرمایه گذاری هلدینگ های پتروشیمی سبب افزایش بهره‌وری و تمرکز در حوزه‌های تخصصی ‌می‌شود.

عباس زاده اظهار کرد: ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی اکنون در مرز ۱۰۰ میلیون تن قرار دارد و در این مسیر بخش خصوصی نقش موثر و پررنگی بر عهده داشته است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با تاکید بر سیاست یکپارچه سازی و هم افزایی هلدینگ ها و شرکت ها در تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، افزود: در حال حاضر ۷۸ از درصد ظرفیت های نصب شده در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد و افزایش مقادیر تولید، نیازمند هم افزایی تمام متولیان اصلی صنعت در بخش دولتی و خصوصی است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی پل ارتباطی بخش خصوصی و بخش حاکمیت است، اظهار کرد: خوشبختانه صنعت پتروشیمی در وضعیتی پایدار و خوبی است و امیدوارم با بهره برداری از طرح های پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه، ظرفیت صنعت پتروشیمی در افق سال ۱۴۰۷ به ۱۳۱ میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش نیپنا؛ در ادامه این نشست مدیران عامل هلدینگ ها و دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، با ارائه مطالبی بر هماهنگی و اتحاد رویه در تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، رفع موانع پیش رو تولید و بهبود زیرساخت های اجرای طرح های پتروشیمی تاکید کردند.

فتحنایی

Recent Posts

نرخ ارز با کاهش هیجانات به کانال‌های قبلی باز می‌گردد/ نقش حیاتی بانک مرکزی در حفظ ثبات بازار‌ها

کارشناس اقتصادی گفت: التهاب‌های سیاسی اخیر نشان داد که بعد از کاهش هیجانات، نرخ ارز…

4 ساعت ago

صندوق طلا نسبت به خرید سنتی طلا چه برتری دارد؟

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران مزایای سرمایه گذاری در صندوق‌های طلای بورس…

4 ساعت ago

سهمیه بنزین ماهانه تغییر نکرده است/ سقف سوخت‌گیری روزانه ۱۰۰ لیتر خواهد بود

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که بدون تغییر در سهمیه بنزین ماهانه…

4 ساعت ago

تولید و عرضه ۱۷ میلیون تن فرآورده‌ خام دامی در سال/ تلاش برای تبادلات تجاری دامپزشکی با ۴ کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طبق آمارها سالانه ۱۷ میلیون تن فرآورده‌های خام دامی در…

4 ساعت ago

ناهم‌خوانی عرضه و تقاضا، عامل گرانی مسکن

دبیر کمیته عمران مشورتی نظام مسائل استان تهران گفت: هم‌خوانی نداشتن عرضه پایین و تقاضای…

4 ساعت ago

عبور ”چادرملو“ از محدودیت های برق؛ ثبت رکوردهای ساخت نیروگاه و تولید فولاد

مدیرعامل معدنی و صنعتی چادرملو، اعلام کرد با راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاهی، این شرکت توانسته…

5 ساعت ago