Categories: یادداشت

روابط عمومی؛ مدافع اعتبار سازمان و حافظ سرمایه اجتماعی

اطلاعات و ارتباطات، محور توسعه و پیشرفت در جوامع کنونی است و روابط عمومی به‌عنوان نهادی اثربخش، هوشمند، پویا و مؤثر، کارکرد ویژه‌ای در بسط روابط و مناسبات و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای دست‌یابی به اهداف متعالی سازمان بر عهده دارد و تلاش می‌کند با برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با مخاطبان خود و تسهیل روابط سازمان و مردم، در کسب اعتبار و جایگاه شایسته و همچنین شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها نقش‌آفرینی کند.

روابط عمومی امروز در کشور ما علاوه بر مسئولیت‌های خود، حلقه مهم زنجیره اعتمادسازی و تصویرسازی صحیح و روشن از خدمات جمهوری اسلامی است و باید با بهره‌گیری از دانش، هنر و تخصص، رسالت ترویج روحیه امید، نشاط، همدلی و همکاری را در جامعه بر دوش گیرد تا با تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان، میزان اعتماد و رضایت عمومی را افزایش دهد و با ترویج آرمان‌ها، بستر لازم را برای ترویج فرهنگ سالم در همه ابعاد فراهم کند.

 علاوه بر این، نهاد روابط عمومی، وظیفه بسترسازی، نهادینه‌سازی و پشتیبانی از فرهنگ رونق تولید و آگاهی‌بخشی از دستاوردهای عرصه تولید را بر عهده دارد و می‌کوشد با برنامه‌ریزی هدفمند، ارتباطات استراتژیک و ارزیابی‌های پژوهش‌محور، با استفاده از تمامی ابزارها و روش‌های نوین رسانه‌ای، به جهت‌دهی و اقناع افکار عمومی اهتمام ورزد.

آنچه در شرایط کنونی، نیاز به آن در ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی پیش از گذشته مورد توجه قرارگرفته، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی، به‌ویژه هوش مصنوعی، برای شناخت ضرورت‌ها و نیازهای مخاطبان و تبادل سالم و سریع اطلاعات با رعایت اصل صداقت و شفافیت است و همکاران روابط عمومی به‌عنوان مدافعان سرمایه‌های سازمانی و حافظان اندوخته‌های ملموس و ناملموس سازمان، عهده‌دار مسئولیتی خطیر در زمینه حفظ، نگه‌داشت و توسعه اعتبار سازمان و اعتماد عمومی هستند.

معرفی دستاوردها و خدمات نظام اسلامی به جامعه و ترویج روحیه امید و نشاط در میان مردم که بار اصلی آن بر دوش روابط عمومی‌هاست، در بیانات رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهاد تبیین» بارها مورد تأکید قرار گرفته است. بدیهی است در شرایطی که هجمه رسانه‌های دشمن درصدد تخریب خدمات نظام اسلامی در ابعاد مختلف در اذهان مردم است، روشنگری و اطلاع‌رسانیِ فعالیت‌ها خدمتی مقدس به شمار می‌آید که روابط عمومی‌ها عهده‌دار آن‌اند.

۲۷ اردیبهشت‌ماه، در تقویم کشور به نام روز ملی «ارتباطات و روابط عمومی» نام نهاده شده و در این روز شایسته است تا از خدمات متصدیان این بخش که همت و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها جهادی در اطلاع‌رسانی و بیان واقعیات است قدردانی شود.

قطع به‌یقین در کنار همه مجاهدت‌ها و تلاش‌های ستودنی بخش‌های تولید و بهره‌برداری و توسعه شرکت، بخش زیادی از اعتماد و اعتبار گروه فولاد مبارکه در اذهان عمومی، مرهون تلاش‌های همکاران گران‌قدر این واحد در اقصی نقاط ایران است و خدمات ایشان برای اعتلای نام ایران و گروه فولاد مبارکه شایسته تکریم و قدردانی است.

فتحنایی

Recent Posts

کسب رتبه برتر ”بانک سپه“ در جشنواره فرهنگی و اقتصادی آگهی‌های بازرگانی صداوسیما

بانک سپه برای دومین سال متوالی در دومین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی صداوسیما با…

4 ساعت ago

بیمه ایران پیشگام در اجرا‌ی نهضت مدرسه‌سازی

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران با با اشاره به تاکید…

2 روز ago

پیام رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه ایران به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص)

پیامبر اسلام (ص) :" من برای ( احیای ) مکارم و نیکی های اخلاقی مبعوث…

2 روز ago

لزوم رعایت اصول مشتری‌مداری و جذب پرتفوی سودآور در بیمه ایران

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: پیوند میان صنعت بیمه و…

2 روز ago

نقش موثر روابط عمومی در پیشبرد اهداف صنعت بیمه

در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه که با حضور مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره…

2 روز ago

توسعه همکاری‌های بین‌المللی؛ بازدید هیئت سرمایه‌گذاری هندی از پتروشیمی پردیس

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در نشستی که با حضور هیئت سرمایه‌گذاری از کشور هند در…

2 روز ago