Categories: یادداشت

روابط عمومی؛ مدافع اعتبار سازمان و حافظ سرمایه اجتماعی

اطلاعات و ارتباطات، محور توسعه و پیشرفت در جوامع کنونی است و روابط عمومی به‌عنوان نهادی اثربخش، هوشمند، پویا و مؤثر، کارکرد ویژه‌ای در بسط روابط و مناسبات و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای دست‌یابی به اهداف متعالی سازمان بر عهده دارد و تلاش می‌کند با برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با مخاطبان خود و تسهیل روابط سازمان و مردم، در کسب اعتبار و جایگاه شایسته و همچنین شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها نقش‌آفرینی کند.

روابط عمومی امروز در کشور ما علاوه بر مسئولیت‌های خود، حلقه مهم زنجیره اعتمادسازی و تصویرسازی صحیح و روشن از خدمات جمهوری اسلامی است و باید با بهره‌گیری از دانش، هنر و تخصص، رسالت ترویج روحیه امید، نشاط، همدلی و همکاری را در جامعه بر دوش گیرد تا با تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان، میزان اعتماد و رضایت عمومی را افزایش دهد و با ترویج آرمان‌ها، بستر لازم را برای ترویج فرهنگ سالم در همه ابعاد فراهم کند.

 علاوه بر این، نهاد روابط عمومی، وظیفه بسترسازی، نهادینه‌سازی و پشتیبانی از فرهنگ رونق تولید و آگاهی‌بخشی از دستاوردهای عرصه تولید را بر عهده دارد و می‌کوشد با برنامه‌ریزی هدفمند، ارتباطات استراتژیک و ارزیابی‌های پژوهش‌محور، با استفاده از تمامی ابزارها و روش‌های نوین رسانه‌ای، به جهت‌دهی و اقناع افکار عمومی اهتمام ورزد.

آنچه در شرایط کنونی، نیاز به آن در ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی پیش از گذشته مورد توجه قرارگرفته، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی، به‌ویژه هوش مصنوعی، برای شناخت ضرورت‌ها و نیازهای مخاطبان و تبادل سالم و سریع اطلاعات با رعایت اصل صداقت و شفافیت است و همکاران روابط عمومی به‌عنوان مدافعان سرمایه‌های سازمانی و حافظان اندوخته‌های ملموس و ناملموس سازمان، عهده‌دار مسئولیتی خطیر در زمینه حفظ، نگه‌داشت و توسعه اعتبار سازمان و اعتماد عمومی هستند.

معرفی دستاوردها و خدمات نظام اسلامی به جامعه و ترویج روحیه امید و نشاط در میان مردم که بار اصلی آن بر دوش روابط عمومی‌هاست، در بیانات رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهاد تبیین» بارها مورد تأکید قرار گرفته است. بدیهی است در شرایطی که هجمه رسانه‌های دشمن درصدد تخریب خدمات نظام اسلامی در ابعاد مختلف در اذهان مردم است، روشنگری و اطلاع‌رسانیِ فعالیت‌ها خدمتی مقدس به شمار می‌آید که روابط عمومی‌ها عهده‌دار آن‌اند.

۲۷ اردیبهشت‌ماه، در تقویم کشور به نام روز ملی «ارتباطات و روابط عمومی» نام نهاده شده و در این روز شایسته است تا از خدمات متصدیان این بخش که همت و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها جهادی در اطلاع‌رسانی و بیان واقعیات است قدردانی شود.

قطع به‌یقین در کنار همه مجاهدت‌ها و تلاش‌های ستودنی بخش‌های تولید و بهره‌برداری و توسعه شرکت، بخش زیادی از اعتماد و اعتبار گروه فولاد مبارکه در اذهان عمومی، مرهون تلاش‌های همکاران گران‌قدر این واحد در اقصی نقاط ایران است و خدمات ایشان برای اعتلای نام ایران و گروه فولاد مبارکه شایسته تکریم و قدردانی است.

فتحنایی

Recent Posts

درخشش پتروشیمی نوری در سومین رویداد ملی پتروفن / ۶ جایزه و تندیس طلایی دستاورد بزرگترین آروماتیک ایران از پتروفن ۱۴۰۳

شرکت پتروشیمی نوری در سومین سال برگزاری رویداد مهم پتروفن با درخششی خیرکننده بیشترین جوایز…

4 ساعت ago

تهران چهارشنبه تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها

استاندار تهران اعلام کرد که فردا چهارشنبه ۵ دی مدارس غیرحضوری و ادارات دانشگاه‌های استان…

15 ساعت ago

واتساپ و گوگل‌پلی رفع فیلتر شدند

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت از رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی در جریان برگزاری جلسه امروز…

15 ساعت ago

آزمون استخدام بانک سینا هقتم دی ماه برگزار می‌شود

آزمون استخدامی بانک سینا روز جمعه هفتم دی ماه جاری همزمان در دانشگاه امیرکبیر تهران…

18 ساعت ago

رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیس جمهور و رگولاتوری

رونمایی از سرویس‌های دیجیتال و جدید همراه اول در بازدید معاون راهبردی رییس‌جمهور و رگولاتور…

18 ساعت ago

بانک توسعه تعاون با حمایت از تعاون و اشتغال نقش موثری در افزایش فرزند آوری دارد

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت بانک توسعه تعاون با حمایت از تعاون و اشتغال نقش…

21 ساعت ago