×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۴ شهریور , ۱۴۰۳
روز فناوری اطلاعات نماد پیشرفت، نوآوری و آینده‌نگری است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سخنانی در سومین مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: روز فناوری اطلاعات به مناسبت یادبود محمد بن موسی خوارزمی حکیم و فیلسوف ایرانی نام‌‌گذاری شده است،‌ اما در سراسر دنیا شاهد گرامیداشت این مناسبت هستیم و حتی در برخی کشورها سه روز فناوری اطلاعات در سه نقطه مختلف جشن گرفته می‌شود که از اهمیت این روز مهم حکایت دارد.

علی حکیم جوادی ادامه داد: امروز ما گردهم آمده‌ایم تا روز فناوری اطلاعات را جشن بگیریم،‌ روزی که به حق، نماد پیشرفت، نوآوری و آینده‌نگری است. روزی که به ما یادآوری می‌کند که فناوری اطلاعات به عنوان یکی از ارکان اساسی جوامع مدرن نقش بسزایی در شکل‌گیری دنیای امروز و فردای ما دارد.
وی یادآور شد: فناوری اطلاعات نه تنها شامل ابزارهای دیجیتال و نرم افزار می‌شود، بلکه فلسفه‌ای است که دنیای ما را به شکل نمادین دگرگون می‌کند. از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا پردازش ابری و هوش مصنوعی، هر بخش از فناوری اطلاعات به ما این امکان را داده است که مرزهای فکری و عملی خود را گسترش دهیم و به جستجوی راه حل‌های نوین برای مشکلات پیچیده دنیای امروز بپردازیم.
رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با بیان اینکه در این روز بزرگ لازم است به یاد بیاوریم که پیشرفت‌های فناوری اطلاعات تنها با همکاری و تلاش جمعی ممکن شده است، گفت: هر موفقیتی که امروز در این حوزه مشاهده می‌کنیم، نتیجه زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه پژوهشگران، مهندسان و متخصصان دلسوزی است که با اشتیاق و ایمان به آینده، به پیشرفت این علم کمک کرده‌اند. ما نیز با نگاهی به آینده باید بپذیریم که فناوری اطلاعات همچنان به عنوان یک نیروی محرکه و تحولی در همه عرصه‌های زندگی، از آموزش و بهداشت گرفته تا صنعت و تجارت به پیشروی خود ادامه خواهد داد.
وی افزود: ما باید با دیدی باز و ‌نگاهی نو به چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی خود بنگریم و با بکارگیری فناوری‌های نوین به تحقق اهداف و آرمان‌های انسانی و اجتماعی بپردازیم. امروز فرصت مناسبی است تا از زحمات و تلاش‌های تمامی کسانی که در این مسیر قدم برداشته‌اند، تشکر کنیم و با نگاه امیدوارانه به آینده برای گسترش دانش و فناوری و بهبود کیفیت زندگی در جوامع خود گام برداریم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: بی‌تردید آینده‌ای درخشان در انتظار ماست، اگر با همدلی و همفکری به پیشرفت و نوآوری ادامه دهیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی همکاران و ‌تلاشگران عرصه فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که این روز به یاد ماندنی منبع الهام و انگیزه‌ای برای ادامه راه پر چالش و شگفت انگیز فناوری اطلاعات باشد.

سومین مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات به همت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، شانزدهم مردادماه با حضور مقامات دولتی و حاکمیتی، فعالان صنفی و اصحاب رسانه در مرکز همایش های نورالرضا در تهران برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.