×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
روسیه در تولید گاز رکورد می‌زند / هیچ‌کس از سرما یخ نخواهد زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، معاون نخست‌وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور، الکساندر نواک، گفت تولید گاز روسیه در مسیر رکورد زنی در زمستان جاری است اما تمرکز اصلی مسکو تأمین گاز داخلی خواهد بود.

نواک گفت: قبل از اینکه روسیه بخواهد صادرات خود به اروپا را افزایش دهد باید تأسیسات ذخیره گاز زیرزمینی داخلی خود را پر کند.

نواک گفت: ما آماده افزایش صادرات گاز خود به اروپا هستیم اما آنها تا این لحظه هیچ درخواست رسمی‌ای برای این افزایش به ما ارائه نداده‌اند.

آلکسی گوسپودارف، رئیس کمیته ملی انرژی روسیه گفت: اروپا هر میزان گاز که برای برطرف کردن نیازهای انرژی خود داشته باشد از روسیه دریافت خواهد کرد تا بازار گاز خود را پایدار کند. همان‌طور که رئیس‌جمهور پوتین تاکید کرد ما هرگز گاز خود را از مشتریان دریغ نکرده‌ایم.

او ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهور گفت هیچ‌کس در اروپا از سرما یخ نخواهد زد و گاز به میزان لازم از سوی روسیه تأمین خواهد شد.

نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه هم گفت: روسیه امسال صادرات گاز خود به اروپا از مسیر اکراین را از سطح توافق شده در قرارداد بالاتر خواهد برد.

طبق قرارداد روسیه باید تا سال ۲۰۲۰ سالانه ۶۵ میلیون تن گاز از این مسیر ارسال می‌کرد و این میزان بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به ۴۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

روسیه در تولید گاز رکورد می‌زند / هیچ کس از سرما یخ نخواهد زد

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.