×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رونمایی از دو تیرآهن H۲۶ و H۲۸ / پروژه‌های ریلی کشور توسط ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایراسین، مدیر عامل ذوب آهن امروز دوشنبه شانزدهم بهمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ذوب آهن در آستانه ۵۳ سالگی قرار دارد و پیشگامان پروژه‌های توسعه راه آهن سراسری کشور است، این شرکت یکی از عوامل کمک رسانی به حمل و نقل کشور در حوزه راه آهن است که ۹۵ درصد آن در کشور و عمده آن توسط این شرکت انجام می‌شود.

مهدی کوهی گفت: ذوب آهن به عنوان مادر صنعت فولاد کشور توانسته به وظایف خود به خوبی عمل کند، پیشرانی که این شرکت داشته است تولید ریل مورد نیاز متروها است از جمله مترو مشهد، تبریز و تهران زیر بار تولیدی ریل آهنی ذوب آهن اصفهان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سه ماه گذشته میزبان مدیر عاملان کلان شهر این استان‌ها بودیم و برای مترو مشهد با توجه به نیاز ۲۵۰ تنی ریل سخت با بازرسی‌های سخت گیرانه‌ای که انجام شد ۲۵۰ تن آن تولید و تحویل داده شده است.

کوهی افزود: دو مترو اصفهان و شیراز هم در حال مذاکره هستیم و امید داریم در یک مدت زمان کوتاه این توافقات انجام شود.

وی گفت: این محصول در گذشته توسط شرکت کاتنر آلمان وارد می‌شده که امروز به صورت خود جوش و ساخت داخلی در حال انجام است، که تا به کنون بیش از ۱۷۰ تن محصول تولید شده است.

مدیر عامل ذوب آهن اظهار کرد: مسیرهای تبریز _ایلگلی، ایلگلی-میانه، میانه-تبریز، همدان-سنندج و پروژه آخر پرند تا تجریش با ریل ذوب آهن اصفهان انجام خواهد شد.

کوهی بیان داشت: با توجه به اینکه صنایع معدنی از جمله صنایع حادثه‌خیز است و یکی از عوامل آن آرک های که در آن مکان می‌باشد و بیشتر از تنه درختان استفاده شده است و شرکت ذوب آهن در زمینه R&D تحقیقاتی انجام داده و آرک های معدنی نیز برای معدن ذغال سنگ طبس انجام داده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این محصولات جز محصولات سنتی بازار نیستند و باید توسط عوامل مربوطه به فروش برسد و امید داریم در سال‌های آینده اطلاعات بهتری در زمینه فروش برای اصحاب رسانه داشته باشیم.

کوهی اظهار کرد: شرکت ذوب آهن قصد ورود به صنعت ساختمان سازی را دارد که در گذشته این شرکت تولیداتی به صورت سنتی در تولید تیر آهن کلاف نبشی بوده و در گذشته تولید محصولات بال پهنا و پیچ و مهره‌هایی را داشته است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان افزود: دیگر کارهای که در گذشته انجام می شده اما روند آن کند بوده است و در زمان تحریم‌ها تشدید شد این بود که ارتباط ما با شرکت‌های دارای تکنولوژی قطع شود، و سعی بر آن داشته‌ایم که با استفاده از استعداد جوان و شرکت‌های دانش بنیان و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه روند R&D را با این شرکت‌ها داشته باشیم که در دوماهه گذشته یکی از قرار دادها انجام شده و در آینده شاهد باز خورد آن خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز مکانیکال شرکت در خود ذوب آهن تولید و دیگر نیاز به واردات آنها نخواهیم داشت و برنامه ریزی های انجام شده در دیگر حوزه‌ها هم به این خود کفایی برسیم.

کوهی عنوان کرد: در دستور کار ذوب آهن اصفهان افتتاح دو پروژه پلنت اکسیژن که تست سرد آن با موفقیت انجام شده و در حال تست گرم آن هستیم و دیگر پروژه LF3 است که برای افتتاح این دو پروژه منتظر یک رویداد ملی با حضور مسئولان هستیم.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در خصوص دو پروژه مهم و در دست اقدام است شرکت، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها تصفیه خانه مرکزی ذوب آهن است که توسط مپنا در حال اجرا سازی است برای انتقال پساب شهرها با توجه به اینکه در کویر مرکزی هستیم و اصفهان با مشکلات کم‌آبی دسته و پنجه نرم می‌کند خود را موظف دانستیم که تولید آب به روش‌های دیگر مانند توسعه پساب انجام دهیم، تصفیه‌خانه مرکزی شرکت را آماده می‌کنیم که ابتدا با پساب خود ذوب آهن و بعد با پساب شهرهای اطراف تأمین کننده آب مورد نیاز شرکت باشد.

وی بیان داشت: در ۲۲ سال گذشته یک سند زیست محیطی با محیط زیست انجام شد که ۱۴ پروژه آن تصویب و چهار پروژه آن در حال انجام و دیگر برنامه‌ها در دستور دو هفته‌ای شرکت قرار دارد و پیشرفت پروژه‌ها از نظر کیفیت، کمیت، اجرا و تمامی جهات با نظارت شخصی در حال بررسی هستند و لیست پروژه‌های زیست محیطی مانند دیگر پروژه‌های سرمایه‌ای در دستور کار دو هفته‌ای خود قرار داده‌ایم.

کوهی همچنین به تعداد پرسنل این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: به طور مستقیم ۱۳ هزار نفر و ۵ هزار نفر در شرکت‌های تابع و حدود ۲ هزار نفر پرسنل در شرکت خدماتی با شرکت ذوب آهن در حال همکاری هستند.

در پایان این نشست خبری همچنین از دو دستاورد این شرکت در زمینه تیرآهن H۲۶ و H۲۸ که مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است، رونمایی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.