×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳
رونمایی از دو کتاب در زمینه تحقق سیاست‌‎های کلی و تقدیر از برگزیدگان رویداد “جمعینو”

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این مراسم با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، حجت‌الله دمیاد رئیس هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی، محمد غریب‌شاه رئیس کمیته امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هادی افراسیابی مشاور رییس مرکز و مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس، نمایندگان کانون‌های بازنشستگی و جمعی از معاونان و مدیران‌کل ستادی و همچنین با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل و درمان استان‌ها در ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این همایش ضمن رونمایی از دو کتاب «سازمان تأمین‌اجتماعی در آیینه برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی» و «مجموعه مقالات سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی»، از برگزیدگان رویداد “جمعینو” و جمعی از مدیران نمونه استانی در حوزه بیمه‌ای و درمانی که در زمینه سیاست‌های کلی دارای اقدامات و پیشنهادات برگزیده بودند؛ با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.
در چهارمین دوره رویداد جمع‌سپاری سازمان تأمین‌اجتماعی با عنوان “جمعینو” با محوریت «برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری»، ۲۷۰ ایده مختلف برای تحقق سیاست‌های یادشده از سوی همکاران بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی و پژوهشگران و علاقمندان حوزه رفاه اجتماعی به دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی ایده‌های ارسالی، سه ایده به‌عنوان ایده‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین مطابق ارزیابی دبیرخانه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، چهار استان نیز به عنوان استان‌های فعال در اجرا و ارائه پیشنهاد برای تحقق سیاست‌های یادشده مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این همایش، ایده سیستم حساب مجازی (NDC) با رویکرد شفاف‌سازی نظام پرداخت و تعهدات بیمه‌شده و سازمان تأمین‌اجتماعی که از سوی کاظم دهناد کارشناس وصول حق بیمه شعبه اسفراین (اداره‌کل خراسان شمالی) ارائه شده بود، به عنوان ایده اول و برگزیده معرفی شد. همچنین ایده همیاری با موضوع ارائه ساختار اجرایی جهت استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی که با رویکرد شفاف و قابل انتخاب شدن محل مصرف کمک‌های خیران از سوی سید احسان دشمیر کارشناس فناوری اطلاعات مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان خوزستان ارائه شده بود، به عنوان ایده دوم معرفی شد. در نهایت ایجاد تله‌ویزیت (ویزیت از راه دور) برای غیرحضوری کردن بخشی از خدمات درمانی که از سوی حسن نیرومند سعدآباد کارشناس متخصص پذیرش و توزیع بیمار مدیریت درمان استان خراسان رضوی ارائه شده بود، به‌عنوان ایده سوم مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین در این همایش از دکتر قادر اقدم‌پور مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان کردستان، دکتر مهدی نیک‌سیرت مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اردبیل، سعید حسینی مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب استان تهران و ایرج نادری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان فارس که در رتبه‌بندی دبیرخانه دائمی سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی به عنوان استان‌های فعال در اجرا و ارائه پیشنهاد برای تحقق این سیاست‌ها انتخاب شده بودند نیز تجلیل شد.

کتاب “سازمان تأمین‌اجتماعی در آئینه برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب” اولین اثر جمع‌سپاری است که  تمامی رده‌های تشکیلاتی سازمان تأمین‌اجتماعی اعم از ادارات‌کل بیمه‌ای و مدیریت‌های درمان سراسر کشور نقش مؤثری در تولید محتوای آن داشته‌اند. فصل اول این کتاب به احصای قوانینی پرداخته که دارای اشکالات یا خلأهای قانونی هستند یا به‌واسطه عدم اجرا؛ اجرای ناقص یا اجرای بدون بار مالی بر اساس سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیازمند بازنگری هستند. فصل دوم کتاب به معرفی فرازهایی از مهم‌ترین اقدامات سازمان در دولت مردمی سیزدهم در راستای تحقق این سیاست‌ها می پردازد. فصل پایانی کتاب نیز به اقدامات اصلاحی پیشنهادی و تغییر رویه‌ها و رفتارهای درون‌سازمانی به‌منظور زمینه‌سازی تحقق این سیاست‌ها تخصیص یافته است. این کتاب می‌تواند مبنای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف و گسترده ارکان نظام بازنشستگی کشور قرار گیرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.