×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رکوردشکنی دوباره کرونا

تجارت گردان | رکوردشکنی دوباره کرونا

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما ، خانم دکتر سیما سادات لاری گفت از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده، افزود: خوشبختانه تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

خانم لاری گفت:  ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت  ادامه داد: تاکنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

خانم لاری افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

افزایش رعایت اصول بهداشتی در زندان ها 

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین  با بیان این که بازرسی‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زندان‌ها افزایش یافته، گفت: استفاده از ماسک توسط زندانی‌ها از ۵۶ به ۷۰ درصد و توسط کارکنان و سرباز‌ها از ۹۲ به ۹۷ درصد رسیده است.

خانم لاری درباره وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها بیان کرد: بازرسی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها افزایش یافته و آموزش زندانی‌ها، کارکنان و سرباز‌ها در زمینه بیماری کووید ۱۹ در هر بازدید انجام می‌شود. همچنین الزامات سلامت محیط و کار به همه زندان‌ها از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به صورت روزانه ۵۸ هزار و ۵۰۰ کلرسنجی توسط کارشناس رابط، ۶۲۰ نمونه برداری میکروبی آب با مشارکت سازمان زندان‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از ۲۰۰ واحد و کارگاه تولیدی در زندان‌ها وجود دارد که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا، هزار و ۵۴۲ مورد بازرسی از زندان‌ها انجام شده است. همچنین در سه ماهه نخست امسال ۳۰۱ بازرسی انجام شده است. ۷۹ درصد کارگاه‌ها تا پایان سال ۹۸ دارای وضعیت بهداشتی و ایمنی مطلوب بودند.

وی افزود: گندزدایی محیط بر اساس پروتکل‌های ابلاغی حداقل روزی دو بار انجام می‌شود و از اسفند ۹۸ تا تیر ۹۹ تعداد دو هزار و ۶۵۰ دستگاه تهویه در زندان‌ها نصب شده است.

خانم لاری اظهار کرد: درصد رعایت بهداشت عمومی و نظافت در زندان‌ها از ۸۵ درصد به ۹۳ درصد، استفاده از ماسک توسط زندانی‌ها از ۵۶ به ۷۰ درصد و توسط کارکنان و سرباز‌ها از ۹۲ به ۹۷ درصد رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.