×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۴ اسفند , ۱۴۰۳
ریل ذوب آهن اصفهان، محور اتصال شهر مشهد به حرم مُنور حضرت امام رضا (ع)

دست هایی که در شبکه های ضریح مُنور حرم و پنجره فولاد آن تمنای حاجت روایی دارند و دست هایی توانمند که تولید را فزونی می بخشند هر دو نزد پروردگار، مقدس اند.

خبرنگار ما در گفتگوی اختصاصی با کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، نقش کلیدی ریل ذوب آهن اصفهان را در تسهیل تردد زوار و توسعه این شهر مطرح نموده است.

کیانوش کیامرز گفت : استفاده از ریل ملی در اقصی نقاط کشور یک دستاورد غرور آفرین برای ایرانیان قلمداد می شود اما بهره گیری از این محصول در قلب کلان شهر مشهد، معنویت تولید آن، توسعه روز افزون این کلانشهر و همچنین تردد ایمن و سبز زوار را ماندگار می کند.

ریل ذوب آهن،محور توسعه بلندترین خط مترو مشهد

  وی افزود : فاز اول خط ۳ مترو مشهد به طول ۶ کیلومتر با ۱۳۵۰ تن ریلE1 54 (گرید R260 ) و ۲۵۰ تن ریل سخت گرید(R320cr) تولیدی ذوب آهن اصفهان به عنوان بلندترین خط مترو این کلان شهر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به صورت شبانه روزی در مرحله احداث قرار دارد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد : ۴ فاز ۶ تا ۸ کیلومتری برای خط ۳ مترو مشهد تعریف شده است که فاز ۲ این خط از میدان شهدا تا امامت ۴۹ اول منطقه قاسم آباد، فاز ۳ از اول قاسم آباد تا انتهای بلوار امیریه و فاز چهار نیز از پایانه امام رضا (ع) تا شهرک ابوذر است که در مجموع ۳۰ کیلومتر را شامل می شود.

مزیت بزرگ اتصال سه خط مترو مشهد، جابه جایی روزانه ۱ میلیون نفر مسافر

وی با اشاره به اینکه خط۳ مترو این کلان شهر برای نخستین ‌بار، حرم مُنور رضوی را به دیگر خطوط مترویی مشهد (خط۲ و ۱) متصل می کند، اظهار داشت : میزان جا به جایی مسافر با خط ۳ مترو مشهد، روزانه ۶۰۰ هزار نفر است که با اتصال به دو خط ذکر شده ، این عدد روزانه تا ۱ میلیون نفر افزایش می یابد.

حمل و نقل زوار امام رضا (ع) از ایستگاه داخل حرم با ریل ذوب آهن اصفهان  

کیانوش کیامرز تصریح کرد : خط ۳ مترو به صورت مستقیم داخل حرم مُنور ایستگاه دارد و لذا ورودی حرم را پوشش می دهد که با ایستگاههای باب الجواد و شارستان و همچنین مبادی اصلی شهر مشهد مانند پایانه مسافربری امام رضا(ع)، دانشگاه آزاد مشهد و … مرتبط می شود و به دلیل اتصال به دو خط دیگر مترو ، امکان دسترسی به بخش های کلیدی شهر مانند راه آهن و فرودگاه و در مجموع، تمامی مبادی ورودی زائر به مشهد را فراهم می کند.  

وی، ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) را یکی از ایستگاه‌های مهم فاز اول خط ۳ مترو عنوان کرد و اظهار داشت : ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) دسترسی پایانه مسافربری، برون‌ شهری را به سیستم حمل‌و نقل مترویی مشهد ایجاد می کند و زائران می‌توانند از این طریق مستقیم به حرم منور مُشرف شوند. این ایستگاه در عمق ۱۸ متری زیرزمین در دو طبقه و با سَکویی به طول ۱۲۰ متر به صورت شبانه ‌روزی در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد : ایستگاه میدان شهدا نیز به عنوان بزرگ ترین ایستگاه جزیره ای خاورمیانه، به صورت زیرزمینی و در عمق بیش از ۴۳ متر در حال احداث است.

تولید و تحویل ریل ذوب آهن، مطابق برنامه است

کیانوش کیامرز با اشاره به اینکه خط ۳ مترو، همه قسمت های شهر را از شمال غربی تا جنوب شرقی پوشش می دهد خاطرنشان کرد : ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید ریل و تحویل آن همکاری بسیار خوبی با شرکت قطارشهری مشهد داشته است و در این بخش مطابق با برنامه پیش می رویم. در سال آینده نیز برای فاز ۲ خط ۳ ، خرید ریل را مجدداً از ذوب آهن آغاز می کنیم.  

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت : قطعی های مکرر برق زمان بهره برداری از خط ۳ مترو شهر مشهد را متاسفانه تحت تاثیر محسوس قرار داده اما با این وجود در سرمای بسیار شدید هوا،کلیه فعالیت های مربوط به احداث این خط، شبانه روزی در حال انجام است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.