ریل گذاری فاز نخست قطار شهری کرمانشاه با ریل ذوب آهن اصفهان

 نادر نوروزی شهردار کرمانشاه با بیان اینکه ریل گذاری فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه از ابتدای سال جاری آغاز شده است،  گفت : به میزان ۳۶۰ تُن ریل از نوع  S49 از ذوب آهن خریداری شده که (بیست و چهارم دی ماه) وارد کرمانشاه گردید.  
وی با بیان اینکه این محموله درصد قابل توجهی از ریل گذاری فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه را پوشش خواهد داد، تصریح کرد: برای تکمیل فاز نخست، طی ماه ‌های بعدی نیازمند خرید مجدد ریل هستیم.  
نوروزی بیان کرد : قطار شهری به ‌عنوان یک تحول استراتژیک، نه تنها معضلات ترافیکی را کاهش می‌دهد، بلکه ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، کاهش آلودگی‌ هوا و افزایش پویایی اقتصادی در کرمانشاه را رقم می زند و نیز در توسعه گردشگری هم بسیار موثر است. 
۶۱۰  تن ریل از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفتیم / تامین کل نیاز ریلی پروژه از تولید ملی 
 مهدی غلامرضایی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه نیز گفت : پروژه قطار شهری به طول ۱۳ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است که تعداد ۲۰ رام قطار برای آن در نظر گرفته شده و در مجموع هر ساعت تعداد ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر را در یک مسیر انتقال می‌دهد.  
وی افزود : برای قطار شهری کرمانشاه در مجموع به ۳ هزار تن ریل S49  نیاز داریم که تاکنون ۶۱۰ تن ریل در دو پارت ۲۵۰ تنی و اخیراً  ( ۲۴ دی ماه) به میزان ۳۶۰ تن دیگر از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفتیم و مابقی نیاز این پروژه هم از محل تولید داخل، تامین می کنیم.  
مدیرعامل سازمان قطار شهری با اشاره به اینکه کرمانشاه یک شهر طولی است و لذا خط قطار شهری آن شمال- جنوب تعریف گردیده، افزود : عملیات اجرایی این قطار شهری در دو فاز تعریف شده که فاز اول به صورت قطار سبک شهری است و هم اکنون از پیشرفت ۵۵ درصدی برخوردار می باشد و ارزش این خط به قیمت امروز بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان می باشد و فاز دوم به صورت تونلی است و در این بخش نیز پیشرفت ۲۰ درصدی را شاهد هستیم.   
وی در خصوص اهمیت این پروژه تصریح کرد : کرمانشاه از جمله کلان شهرهای کشور است که راه اندازی قطار شهری آن به دلیل کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا و همچنین تسهیل سفر شهروندان، اهمیت بسیار زیادی دارد.  
غلامرضایی در خصوص بازدید از خط تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نیز خاطرنشان کرد : در سال گذشته به اتفاق اعضای اتحادیه قطار شهری کشور از خط تولید ریل این مجتمع عظیم صنعتی بازدید داشتم و فرایند تولید این محصول و کیفیت آن را از نزدیک مشاهده نمودم. بنده به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که ریل، یک محصول ارزبر با دانش و تخصص هموطنان عزیزم در ذوب آهن اصفهان تولید شد و هم اکنون این کارخانه نیاز داخل کشور را پوشش می دهد، در این فرصت به همه دست اندرکاران تولید ریل به عنوان افتخار ملی میهن تبریک و خسته نباشید، می گویم و در همه تریبون ها اعلام نمودیم ریل ملی مورد نیازمان را از ذوب آهن تامین می نماییم.   
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه اظهار داشت : تامین ریل مورد نیاز از داخل کشور در کنار دستیابی غرور آفرین به دانش تولید ریل، مانع خروج ارز، از کشور شده است و این محصول با سهولت بسیار بیشتر تامین می شود البته در این خصوص تناژ تولیدی و گراف زمان بندی ارسال محصول نیز بسیار مهم است.

فتحنایی

Recent Posts

چالش‌های ارزش‌گذاری سهام در بازار سرمایه

ارزشگذاری سهام همواره یکی از مباحث مهم و تخصصی در حوزه بازار سرمایه محسوب می­گردد…

4 ساعت ago

پاسخگویی به چالش‌های انرژی و چشم‌انداز روشن در توسعه

صنعت فولاد کشور همواره یکی از ارکان حیاتی اقتصاد ملی ایران بوده است. در میان…

4 ساعت ago

۷ جایزه اسکار کسب و کار در دستان بانک سامان

بانک سامان در جشنواره بین‌المللی کسب و کار استیوی با کسب ۷ جایزه ارزشمند ضمن…

4 ساعت ago

اهمیت یافتن مسیرهای مالی جدید برای شرکت‌های پتروشیمی/ تأمین مالی هر پروژه، نسخه مجزای خود را دارد

در نشست تخصصی نوآوری در تأمین مالی و تأمین مالی نوآوری تأکید شد که شیوه‌ها…

16 ساعت ago