×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمین‌گیری صادرات کفش در باتلاق کاغذبازی اداری

تجارت گردان | زمین‌گیری صادرات کفش در باتلاق کاغذبازی اداری

علیرضا جباری دبیر هیئت مدیره اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی، تهیه مواد اولیه را یکی از مشکلات تولیدکنندگان دانست و اظهارداشت: علاوه بر این، تولیدکنندگان ما می‌بایست به فکر صادرات کالا به خارج از کشور باشند، اما متاسفانه دولت نتوانست، همکاری لازم را با تولید کنندگان داشته باشد و بروکراسی‌های اداری شرایط را برای تولید کنندگان پیچیده و وقت‌گیرکرده است. به همین دلیل با وجود بازار‌های هدف مناسب در خارج ازکشور، تولیدکنندگان نتوانسته‌اند به خوبی در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

*۷۰درصد تولید داخلی و ۳۰درصد قاچاق

دبیر هیئت مدیره اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی، با بیان اینکه فضای کشور برای تولیدکنندگان بهبود پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر حدود ۷۰درصد محصولات بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود و باقی آن سهم کالای قاچاق است که امیدواریم دولت با مقابله با قاچاق این گروه کالایی، تولیدکنندگان را یاری کند.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق محصولات کیف و کفش گفت: باید به طور کامل صرفه قاچاق از بین برود؛ به نظر می‌رسد مقابله در سطح عرضه راهکار مناسبی در مقایسه با رویکرد پلیسی در مرز‌ها باشد.

جباری در ادامه گفت: با وجود اینکه تاکنون، مقابله جدی با قاچاق کیف و کفش صورت نگرفته اما انگیزه قاچاق تا حدی کاهش یافته است که عمده دلایل آن به افزایش محسوس کیفیت کالای داخلی و همچنین عدم صرفه قاچاق کالا برمی‌گردد.

*پیشرفت چشم‌گیر برندهای داخلی

علیرضا جباری، دبیر هیئت مدیره اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی، با اشاره به پیشرفت قابل توجه صنعت کفش چرم و ورزشی در کشور گفت: به علت بهبود کیفیت تولیدات داخلی، شاهد حضور متفاوت برند‌های ایرانی در نمایشگاه کیف و کفش سال جاری بودیم، به طوری که رشد و توسعه کیفی محصولات به طور محسوسی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه برند‌های داخلی کیف و کفش به شدت برای به دست آوردن بازار داخلی در تلاش هستند، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به رونق تولید و همچنین، ممنوعیت واردات کیف و کفش، رشد تولید داخلی سرعت گرفت و بسیاری از نمایندگی‌های برند‌ مطرح خارجی به مرور به عرصه تولید وارد شدند.

همچنین هادی حسین‌زاده خلیق، تولید کننده کفش با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید داخلی بیشتر از نیاز داخلی است، اظهار داشت: در گذشته اکثر محصولات داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند اما در سال‌های اخیر به علت اعمال محدودیت‌های وارداتی برای کفش‌های خارجی، برند‌های ایرانی توانستند با ارتقاع سطح کیفی خود تقاضای کالای خارجی را کاهش دهند.

خلیق با اشاره به اینکه قاچاق کفش به علت افزایش نرخ ارز و عدم صرفه قاچاقچیان کاهش یافته است، گفت: به دلیل اینکه‌ تولید داخلی ارزان تمام می‎شود، تقاضای کالای قاچاق نیز کم شده است. از نظر کمی نیازی به واردت کفش وجود ندارد و توانایی تامین بازار داخلی توسط تولید‌کنندگان وجود دارد اما در حوزه تکنولوژی و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید کفش، نیازمند استفاده از تجربیات جهانی هستیم.

وی در پایان با اشاره به مشکلات موجود در صنعت تولید کفش گفت: تولیدکنندگان ایرانی نیازمند استفاده از روش‌های علمی و نوین برای بهبود وضعیت تولیدات کفش هستند که متاسفانه به علت وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، انتقال این تجربیات به سختی صورت می‌پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.