زمین مورد نیاز برای ساخت دو میلیون ۴۰۰ هزار مسکن فراهم شده است

تجارت‌ گردان – «سید فرزاد نجات‌نیا» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: جهش تولید مسکن یکی از موضوعات اولویت‌دار مجلس انقلابی و دولت مردمی است که متناسب با توزیع امکانات و فرصت‌ها به صورت عادلانه در اقصی نقاط جغرافیایی ایران اسلامی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: در ۱۶ سال گذشته در مجموع سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده که بخش عمده آن در دولت محمود احمدی نژاد و در قالب طرح مسکن مهر انجام شده است.

نجات‌نیا تامین مسکن را مطالبه مردم و پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب در این حوزه عنوان کرد و گفت: در پاسخ به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث تامین مسکن و تشکیل ستادی در این زمینه، مجلس طرح جهش تولید مسکن را تدوین و تصویب کرد و به فراخور ضرورت فراکسیونی تحت همین عنوان در مجلس شکل گرفت که نشان دهنده اهتمام مجلس در حوزه تامین مسکن است.

وی با اشاره به تلاش‌های جدی و پیگیری‌های مستمر رییس جمهوری در حوزه تامین مسکن، تصریح کرد: دولت خود را مکلف به اجرای تعهد ساخت مسکن می‌داند و آیت الله رییسی در ایام انتخابات تاکید کرد که چهار میلیون مسکن ساخته شود و در شرایط فعلی متولیان و دست اندرکاران امر مسکن و در راس آنها وزارت راه و شهرسازی تلاش شبانه روزی خود در این زمینه را شروع کرده اند.  به طوری که از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم بانک زمین تشکیل شد و تاکنون برای احداث دو میلیون ۴۰۰ هزار باب منزل در اکثر قریب به اتفاق یک هزار و ۲۶۲ شهر کشور زمین فراهم شده است.

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات تامین زمین مسکن در برخی از شهرهای کشور گفت: با تلاش‌های وزرات راه و شهر سازی و اقدامات مشترک با مسئولین استانی و محلی به زودی این مساله حل می‌شود.

نجات نیا با اشاره به استقبال بالای مردم از ثبت نام در سامانه سمن مسکن گفت: تاکنون بیش از یک میلیون  و ۵۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند و مقدمات عملیات اجرایی برای ۷۵۰ هزار واحد در کشور شروع شده است.

وی بهینه و صنعتی سازی حوزه ساخت مسکن را از مهترین عوامل تسریع و پائین آوردن هزینه در ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: استراتژی دولت این است که در دو سال اول، دو میلیون واحد مسکن در کشور ساخته و به مردم تحویل داده شود که این یک حرکت بزرگی در حوزه مسکن و صنعت ساختمان سازی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شروع فعالیت حوزه صنعت ساختمان سازی به اشتغال زایی و فعال سازی تولید کمک میکند، گفت: فعالیت این حوزه به حل مشکلات معیشتی کشور کمک می‌کند و با حرکت چرخ صنعت ساختمان سازی، خیلی از گره‌های اقتصادی و تولیدی باز می‌شوند و طبیعتاً این رونق هم منجر به افزایش رشد اقتصادی کشور می شود.

نجات‌نیا در مورد تامین مالی حوزه مسکن گفت: برای تامین مالی اقدامات خوبی در حال انجام هست و مجموع این اقدامات یک اتفاق بزرگ را در دهه پنجم انقلاب و دولت مردمی رقم خواهد زد و کارآمدی نظام را بیش از پیش به منصه ظهور خواهد رساند.

وی کار دولت در حوزه تامین مسکن را  سیاست‌گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: بخش‌های خصوصی و نهادها و سازمانهای توانمندی در صنعت ساختمان‌سازی در کشور وجود دارند و در این حوزه به دولت کمک می‌کنند. بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاران داخلی بخش بزرگی از بار این مسوولیت را بر عهده خواهند گرفت.

نجات نیا، نقش وزیر راه و شهرسازی در تامین مسکن را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سوابق کاری مهندس رستم قاسمی به عنوان یک مدیر جهادی که همیشه منشاء اثر بوده و در زمان تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در کنار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مردم خدمت رسانی کرده و در بازسازی کشورهای جبهه مقاومت نقش اساسی را ایفا کردند چشم انداز خوبی درباره حل مشکل مسکن در کشور دیده می شود

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتماد رییس جمهور و مجلس به  وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که در دولت و مجلس و مطالبات مردمی شکل گرفته است، مهندس قاسمی مجری و پیشران این حرکت بزرگ در کشور است و تلاش‌های شبانه‌روزی وی در بحث تولید مسکن باعث شده که مهمترین اولویت‌کاری این وزراتخانه باشد.

فتحنایی

Recent Posts

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست با حضور شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس آغاز به کار کرد

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی اصفهان پلاست با تمرکز بر شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و…

6 ساعت ago

روایتگری صحیح از فولاد مبارکه به عنوان یکی از الگوهای پیشرفت در کشور

محمد جواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در اختتامیه رویداد هنری «روایت پیشرفت» گفت:…

6 ساعت ago

رکورد بارگیری در انبار محصول شرکت پتروشیمی مارون شکسته شد

با همت مدیران و پرسنل پرتلاش شرکت پتروشیمی مارون بخصوص واحد های فنی و تولید…

6 ساعت ago

اسپانیا کرواسی را در هم کوبید و با اقتدار به صدر گروه B صعود کرد

تیم ملی فوتبال اسپانیا در اولین دیدار خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، با نتیجه…

6 ساعت ago

بُرد سوئیس برابر مجارستان و شادی در سرزمین‌ ساعت‌

دومین دیدار یورو ۲۰۲۴ با بُرد ارزشمند سوئیس برابر مجارستان به پایان رسید تا آنها…

6 ساعت ago

۶۰۰٫۰۰۰ عروس و داماد از شعب سپهری وام ازدواج گرفتند

بانک صادرات ایران در ۸ سال گذشته، بیش از ۶۰۰ هزار فقره وام ازدواج به…

6 ساعت ago