زنجیره ارزش کارخانه‌سازی به کشور هویت و استقامت می‌دهد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرونیوز، مهدی صادقی نیارکی، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و تاب آوری به عنوان مانیفست اقتصاد ملی ما در سال‌های گذشته توسط رهبر و سیاست های کلی اقتصادی کشور ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه بحث درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد ملی دو بحث مهم است، بیان کرد: وزارت صمت با توجه به مشکلات و مسایل پیش روی کشور، پروژه‌ای به عنوان نهضت ساخت داخل را آغاز کرد که قرار بود ۱۰ میلیارد دلار بودجه به آن تخصیص یابد. صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، خودرو و نفت و گاز جزو پیشتازان این حوزه بودند و می‌توانند با سفارش گذاری در اقتصاد کشور تغییر ایجاد کنند.
صادقی نیارکی بیان کرد: در سال ۹۹ تنها صنعتی که در ایران رشد اقتصادی داشت، صنعت ساخت بود و اتفاق مبارکی که در این نمایشگاه دیده شد حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان و سازنده های تجهیزات صنعتی است و این یعنی ادغام این دو صنعت.
عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: اگر مجاهدت‌ها و تلاش های بزرگان این صنعت و فعالان اقتصادی نبود وضعیت دیگری در اقتصاد داشتیم. اینکه صنعتی که امکان واردات وسایل صنعتی را دارد، تصمیم به تولید این ماشین آلات می‌گیرد نشانه خوبی است.
وی همچنین گفت: مفهومی در وزارت صمت به نام زنجیره ارزش کارخانه سازی وجود دارد که به کشور هویت و تاب آوری و استقامت می‌دهد. این زنجیره توسعه خدمات فنی مهندس و توسعه مغز افزارها در کشور است.
معاون وزیر صمت تاکید کرد: ایران جزو ۵ کشور برتر فارغ التحصیلان فنی و مهندسی است و صنعت فولاد می‌تواند در صنعت ساخت از آنها استفاده و ان نیروها را بکارگیری کند.

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

12 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

13 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

13 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

16 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

16 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

17 ساعت ago