به گزارش تجارت گردان ، سهیل معمارباشی در گفتوگو با ایلنا در مورد پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه خودرو اظهار داشت: یک بسته جهش تولید در این سازمان تهیه شده اما هنوز نهایی نشده است. این بسته در ۴ سرفصل تولید و ساخت داخل، عرضه محصولات در بازار، تامین منابع مالی شرکتها و قیمت گذاری تهیه شده است.
وی با اشاره به مشکلات خودروسازان وی تصریح کرد: شرکتهای خودروسازی مشکلاتی مانند تامین نقدینگی، تامین ارز و قیمت خودرو دارند. و شرکتهای خودروسازی از دو سال پیش زیانده هستند و هر دوره از افزایش قیمت مواد اولیه عقب میافتند.
وی تصریح کرد: بطوریکه ایران خودرو در ۶ ماهه سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان و سایپا حدود ۲ هزار میلیارد تومان زیان داشتند.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که یک رانت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به واسطه اختلاف قیمت کارخانه و حاشیه بازار به واسطههای بازار ایجاد شده خودروساز به همین میزان ضرر کرده یعنی از جیب خودروساز و سهامداران خارج کردهایم و به واسطهها دادهایم. بنابراین درخواست اصلاح این رویه از طرف هر نهادی که مطرح شود امر مناسبی است.
وی افزود: هیچ بنگاه اقتصادی بدون درست بودن اقتصاد کسب و کار نمیتواند فعالیت خود را ادامه دهد، شرکتهای خودروسازی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. شاید میزان زیانها درحجم داراییهای این شرکتها کوچک به نظر برسد اما تجمیع زیانها به شرکتهای خودروسازی ضربه خواهد زد. از همین روی این موضوع در نهادهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و حتی در طرح سازماندهی صنعت و بازار خودرو که در کمیسیون صنایع مجلس طرح شده موضوع قیمتگذاری مورد توجه قرار گرفته است و خودروسازان جلسات مختلفی با شورای رقابت برای اصلاح قیمتگذاری داشتند.
مدیر عامل رئیس و اعضای هیات مدیره چادرملو به مناسبت شهادت سید حسن نصر الله،…
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با صدور پیامی شهادت مجاهد نستوه سید حسن نصرالله را به…
دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان…
۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از سوی بانک مسکن استان…
سوپراپلیکیشن ایرانسلمن ظرفیت تبلیغی و حمایتی خود را در اختیار کسبوکارهای اینترنتی دارای مجوز قرار…
شرکت صبانور درحال حاضر بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله در غرب و شمال…