×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳
ساختمان‌سازی در کشور با سرعت صنعتی‌سازی همخوانی ندارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، «مهدی حیدری» امروز (شنبه) در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش‌بنیان صنعتی سازی مسکن در محل شرکت عمران شهرهای جدید اظهارداشت: در سه سال گذشته ۷۰ نظریه فنی برای محصولات ساختمانی تهیه شد که در مقایسه با تعداد ۲۰ نظریه در مدت مشابه قبل، افزایش چشمگیری داشته و نشان‌دهنده حمایت این مرکز از فناوری‌های نوین است.

وی با بیان اینکه اکنون کنسرسیوم‌هایی شکل گرفته و باید پای کار آمد، گفت: البته در موضوع واگذاری کار مشکلاتی وجود دارد، زیرا ریسک تکنولوژی کار اغلب پذیرفته نمی شود و در برخی موارد حتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها نیز حاضر به پذیرش نبودند.

حیدری تاکید کرد:‌ بر این اساس نیاز است تا دست شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی اجرایی‌ها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجرا، در بحث‌های صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین چیزی از دیگر کشورها کم نداریم و باید گفت دانش مهندسی عمران در کشورمان قابل قبول است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشکل ما در موضوع صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین، این است که سرعت ساختمان‌سازی ما با سرعت صنعتی‌سازی همخوانی نداشته و حتی سیستم بانکی نمی‌تواند پا به پای فناوری‌های نوین پیش برود؛ بر این اساس باید فکر اساسی برای مدل مالی آن داشت.

به گزارش ایرنا، امروز و در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر گذار به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش بنیان در حوزه عمران و ساختمان بین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان ریاست‌جمهوری، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.