×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ساخت ساختمان های چند واحدی بخشی از خلاء کمبود مسکن را حل می کند

قلی اله‌قلی‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آغاز ثبت نام برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این تسهیلات در کلانشهرها به میزان ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود که بازپرداخت آن با سود ۹ درصد محاسبه می شود.

ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی برای نوسازی بافت فرسوده کافی و مطلوب نیست

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته به نظر من با توجه به وضعیت بازار و گرانی مصالح ساختمانی، ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی برای نوسازی بافت فرسوده کافی و مطلوب نیست، اما قطعا این مسئله می تواند سرآغازی برای تقویت این حوزه محسوب شود.

رابطه دو سویه ارائه تسهیلات ساخت و ساز در بازار مسکن

به طور حتم به هر میزانی که اعتبار و سرمایه جدید به بازار ساخت و ساز مسکن تزریق شود، به همان میزان آثار مثبت آن را می توان در آینده بازار مشاهده کرد

وی گفت: به طور حتم به هر میزانی که اعتبار و سرمایه جدید به بازار ساخت و ساز مسکن تزریق شود، به همان میزان آثار مثبت آن را می توان در آینده بازار مشاهده کرد.

دولت نسبت به بهبود وضعیت بازار مسکن خوشبین است

اله‌قلی‌زاده ادامه داد: دولت نسبت به بهبود وضعیت بازار مسکن خوشبین است و به صورت متداول، وعده اجرا و ارائه بسته های حمایتی جهت تولید مسکن را داده، از این رو امیدواریم در آینده ای نزدیک این قول ها عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مسئله نوسازی بافت فرسوده از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما دولت و وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی در مرحله ارائه طرح قرار دارند و هنوز این موضوع به درستی عملیاتی نشده است.

نقش مثبت بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در رفع مشکل کمبود مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی کشور به ویژه کلانشهرها با مشکل کمبود مسکن مواجه هستند، حال به نظر من نوسازی بافت فرسوده و ساخت ساختمان های چند واحدی، می تواند بخشی از خلاء کمبود مسکن را حل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.