×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۳۰ آبان , ۱۴۰۳
سال ۱۴۰۰، پایان مرحله اول طرح «تهران هوشمند»

به گزارش تجارت گردان ، محمد فرجود در گفتگوبا خبرگزاری صدا و سیما افزود: برنامه” تهران هوشمند ” در دو مرحله که طرح فاز اول آن سه ساله بوده و از سال ۹۸ شروع شده است و در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و فاز دوم آن تا سال ۱۴۰۴ یک نقشه راهی دارد که در این باره یک سری طرح برای آن تعریف شده است و سعی کردیم یکی یکی آن‌ها را انجام دهیم که خوشبختانه در بخش‌های مختلف شهر هم از آن استقبال شده است.
وی ادامه داد: موضوعات شهر هوشمند در حوزه‌های مختلف شهرسازی، حمل و نقل، خدمات شهری، حوزه اجتماعی، مالی و … بوده که برخی از این اقدامات در درون شهرداری بوده است یعنی لازم بوده که تحولاتی در شهرداری اتفاق بیفتد تا بتوانیم خدمات بهتر شهری را انجام دهیم.فرجود افزود: برخی موضوعات هم جنبه‌های مردمی داشته است یعنی خدماتی را به شهروندان ارائه داده ایم. در واقع سعی کردیم روز به روز خدمات الکترونیک شهرداری را به روز کنیم و در روز‌های کرونایی بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به شهروندان ارائه شد و این مسیر مستمرا ادامه دارد.
وی گفت: امسال در هر ماه بسیاری از طرح‌هایی که اجرا شدند درخصوص خدمات به شهروندان بوده و سال آینده هم تعداد زیادی از طرح‌ها اجرا می‌شوند.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران تصریح کرد: ما در” تهران من” که بستر اصلی خدمات الکترونیک برای شهروندان است توانستیم خدمات مهمی ارائه دهیم مثلا سامانه ۱۳۷ را به صورت اپلیکیشن قرار دادیم و شهروندان از این طریق می‌توانند درباره مسائل و مشکلات شهر، عکس، فیلم و یا پیغام صوتی بفرستند و تاکنون بازخورد خوبی نیز داشته است.
وی گفت: پرداخت‌های شهری از طریق بارکد، یکی دیگر از مواردی بوده که تاکنون انجام شده است و سال آینده تمام پرداخت‌های خرد شهری مانند کرایه تاکسی ها، خرید در میادین میوه و تره بار، کیوسک‌های روزنامه فروشی از جمله مواردی است که از طریق پرداخت‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.
آقای فرجود افزود: در سال آینده طرح‌های مهمی داریم که در حوزه مدیریت و حوزه شهری برای خدمات رسانی به شهروندان اقدام می‌کنیم و از آن جایی که تهران شهر بسیار بزرگی است و مدیریت ترافیک آن مساله‌ای جدی است با داده‌های شهری درصدد هستیم که به کمک مدیریت حمل و نقل با استفاده از ابزار‌های هوشمند برویم.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی منطقه مجازی در تهران گفت: موضوع منطقه مجازی از جمله مواردی است که در صدد راه اندازی آن هستیم و بیشترین مکان‌هایی که شهروندان برای دریافت خدمات روزانه به آن مراجعه می‌کنند به صورت یک منطقه مجازی و الکترونیکی فعال می‌کنیم که شهروندان به راحتی بتوانند از این طریق، خدمات مجازی دریافت کنند و ترددشان در سطح شهر کاسته شود.
آقای فرجود با اشاره به امضای الکترونیک در شهرداری تهران افزود: امسال بحث امضای الکترونیک را در شهرداری شروع کرده ایم و ان شاء الله سال آینده بتوانیم در ۲۲ منطقه، آن را اجرایی و فرآیند برگزاری مناقصات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم و امضای دیجیتال را درخصوص مناقصات بکار ببریم و کاغذ‌ها حذف شود.
وی ادامه داد: برنامه” تهران هوشمند ” به صورت مستمر پایش می‌شود و خود شهردار تهران در شورای راهبردی آن حضور دارند لذا این موارد را رصد می‌کنند و سعی می‌کنیم که به همین صورت برنامه‌ها را جلو ببریم البته در دو سال اخیر درباره شهر هوشمند در پایتخت نمره قبولی دریافت کردیم و بسیاری از شاخص‌های ما در سطح جهانی پیشرفت داشته است و از جمله در حوزه مدیریت پسماند پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بخش دیگری هم که درباره پیشرفت شهر هوشمند نباید نادیده گرفت این است که شهروندان در این مسیر همراه ما شوند و از اپلیکیشن‌های ما استفاده کنند و در حال حاضر تقریبا سه میلیون کاربر داریم و هرچه بیشتر شهروندان از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و ما بازخورد دریافت کنیم، خدمات بهتری می‌توانیم به آنان ارائه دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.