×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
سامانه حمل‌ونقل در فولاد آلیاژی ایران هوشمند شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی فولاژ، در راستای تحول دیجیتال و از شهریورماه ۱۴۰۲، پروژه تهیه “سامانه راهبر” باهدف مکانیزه شدن بهره‌برداری و مدیریت راهبری و افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات حمل‌ونقل سنگین با پیشنهاد واحد حمل‌ونقل مرکزی در دستور کار واحد فناوری اطلاعات شرکت فولاد آلیاژی قرار گرفت و با همکاری بی‌وقفه واحدهای مذکور در طول ۷ ماه با تهیه نرم‌افزار، زیرساخت‌ها، آزمودن‌های عملکردی نرم‌افزار و آموزش کاربران به بهره‌برداری رسید.

قبل از تهیه سامانه کلیه اطلاعات مرتبط با حمل‌ونقل به‌صورت کاغذی ثبت و ارتباطات تلفنی بود؛ اما از زمان عملیاتی‌شدن این سامانه توسط ۲۱۲ نفر کاربر بیش از ۹ هزار درخواست حمل‌ونقل در سامانه ثبت و انجام شده است.

 ” سامانه راهبر” امکان برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ماشین‌آلات حمل‌ونقل سنگین را در اختیار واحدهای بهره‌بردار قرار داده به‌نحوی‌که واحدها می‌توانند در طول سال در بازه زمانی مدنظرشان ماشین موردنیاز را رزرو کند. همچنین با بهره‌برداری از این سامانه و جایگزینی درخواست‌های تلفنی با درخواست‌های سیستمی امکان برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات به‌موقع برای واحد حمل‌ونقل مرکزی فراهم شده است. این سامانه امکان مدیریت بهینه تجهیزات، اولویت‌بندی درخواست‌ها، گرفتن بازخورد عملکرد رانندگان و کارکرد ماشین‌آلات را برای واحد حمل‌ونقل مرکزی فراهم کرده است. با بهره‌برداری از این سامانه کلیه ابلاغ کارها به رانندگان به‌صورت پیامکی انجام و مخاطرات استفاده رانندگان از تلفن را به حداقل رسانده است.

با بهره‌برداری از این سامانه کلیه درخواست‌های جابه‌جای پالت که در سال بیش از ۳۵۰۰۰ مورد است و قبلا از آن  به‌صورت تلفنی انجام می‌شد، به‌صورت سیستمی انجام می‌شود. از مزیت‌های بهره‌برداری از این سامانه کاهش مخاطرات استفاده تلفن توسط رانندگان لیف ترانسپورتر بوده که پیش‌ازاین موجب حوادثی در شرکت شده و حذف آن از اقدامات اصلاحی تعریف شده توسط واحد HSE است.

 کاهش احتمال وقوع میکس محصول در فرایند انتقال محصولات میانی در بین کارگاه‌های تولیدی با استفاده از سیستم مدیریت پالت از دیگر مزایای استفاده از سامانه راهبر است. همچنین با تعریف موقعیت مکانی برای پالت‌ها و ثبت لحظه‌ای جابه‌جایی‌ها، موقعیت و مشخصات آنی پالت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و با همین قابلیت، درخواست‌کننده‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ردگیری کنند .  همچنین با اتصال این سامانه به سیستم های سطح ۲ نوردها و واحد عملیات حرارتی جهت مدیریت سیستمی و اتوماتیک جابه‌جایی پالت‌ها گامی مهم در مسیر رهگیری هوشمند محصولات است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.