×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
سامسونگ از سری ۲۰۲۴ مانیتورهای Odyssey OLED،Smart  و ViewFinity خود رونمایی کرد

این مدل‌های جدید و ارتقا یافته، قابلیت‌های پیشرفته و غیرقابل انتظاری که کاربران برای داشتن یک تجربه نوین از مانیتور نیاز دارند، به آنها ارائه می‌دهد. سری Odyssey در مدل G8 خود تجربه‌ای به‌روز از مانیتورهای OLED را به کمک قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در اختیار کاربر می‌گذارد. مانیتورهای جدید سری Smart به ویژگی‌های پیشرفته‌تر حوزه سرگرمی مجهز شده تا لذت کار با این دستگاه‌ها افزایش یابد. مدل M8  این سری نیز از هوش مصنوعی بهره می‌برد. سری ViewFinity با ارتقای قابلیت‌های اتصال به یک دستگاه با کارآمد بالا برای اهداف کاری تبدیل شده است. 

هون چانگ، معاون بخش نمایشگرهای بصری شرکت سامسونگ در مورد این سری جدید می‌گوید: « مانیتورهای جدید ما، گستره‌ای از گزینه‌ها را به کاربران در سراسر جهان ارائه می‌دهند و بدون توجه به اینکه مردم چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنند، تجربیات بهتری را رقم می‌زنند. از مانیتور گیمینگ Odyssey OLED با هوش مصنوعی تا تجربه‌های چند دستگاهی در سری‌های Smart Monitor و ViewFinity، سامسونگ همچنان خود را به ایجاد تحول در این صنعت و ارائه فناوری‌های پیشرفته به کاربران سراسر جهان متعهد می‌داند.»

سری Odyssey OLED : قابلیت‌ پیشگیری از پیکسل سوختگی

مدل‌های ۲۰۲۴ این سری از مانیتورهای جدید سامسونگ شامل دو بخش Odyssey OLED G8 (نام مدل : G80SD) و Odyssey OLED G6 (نام مدل : G60SD) می‌شود.

مدل Odyssey OLED G8 اولین مانیتور گیمینگ صفحه تخت OLED سامسونگ با ابعاد ۳۲ اینچ به شمار می‌رود. این مانیتور از وضوح ۴K UHD (3840 x 2160)، نسبت تصویر ۱۶:۹، نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه‌ای GtG بهره می‌برد تا یک گیم‌پلی کاملا روان و سریع را ارائه دهد.

مدل دیگر این سری یعنی Odyssey OLED G6 یک مانیتور ۲۷ اینچی است که از وضوح QHD (2560 x 1440) و نسبت تصویر ۱۶:۹ پشتیبانی می‌کند. برای ارائه یک گیم‌پلی فوق‌العاده، این مانیتور از نرخ تازه‌سازی تصویری ۳۶۰ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه‌ای GtG برخوردار شده است.

مدل جدید Odyssey OLED G8 اولین مانیتور گیمینگ OLED سامسونگ است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. پردازنده NQ8 AI Gen3 که در تلویزیون‌های ۲۰۲۴ سری ۸K سامسونگ هم قرار دارد، در این مانیتور و در زمانی که کاربرد در حال بهره‌مندی از محتواهای سرویس Samsung Gaming Hub یا اپلیکیشن‌های داخلی دستگاه است، میزان وضوح تصاویر را تا نزدیک ۴K ارتقا می‌دهد.

هر دو مدل از مانیتورهای جدید OLED سامسونگ از فناوری Samsung OLED Safeguard+ بهره می‌برند. این فناوری جدید و اختصاصی از نمایشگر در برابر پیکسل سوختی (burn-in) محافظت می‌کند. این فناوری، نخستین فناوری در جهان است که با قرار دادن یک لوله حرارتی ضربانی در مانیتور از وقوع پیکسل سوختگی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، یک سیستم خنک‌کننده دینامیکی برای توزیع میزان حرارت و گرما طراحی شده که پنج‌ برابر از روش‌های قدیمی موثرتر است و با کاهش دما از پیکسل سوختگی پیشگیری می‌کند. این مانیتور همچنین قادر است تا تصاویر ثابتی مثل لوگوها و تسک‌بار را تشخیص دهد و با کاهش خودکار میزان روشنایی این تصاویر، راهکار دیگری را برای جلوگیری از پیکسل سوختگی اعمال نماید.

مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED G8  و همچنین OLED G6 هر دو در ارائه کیفیت تصویر بی‌نظیر عمل می‌کنند. پنل نمایشگر هر دو مانیتور OLED است و روشنایی  250نیتی ارائه می‌دهند. فناوریFreeSync Premium Pro  نیز هماهنگی میان GPU و نمایشگر OLED را به شکلی حفظ می‌کند که از لرزش، تاخیر صفحه و پارگی تصویر جلوگیری می‌شود.

فناوری جدید OLED Glare Free سامسونگ در این دو مانیتور دقت رنگ را حفظ کرده و بازتاب‌ها را کاهش می‌دهد و این در حالی است که حتی در نور روز نیز شفافیت تصویر را برای تجربه‌ای فراگیرتر حفظ می‌کند. سطح نمایشگر این مانیتورها که برای فناوری OLED بهینه شده، با لایه‌ای سخت و مخصوص و همچنین یک الگوی پوششی برای سطح، از تداخل بین درخشندگی و بازتاب‌ها جلوگیری می‌کند.

هر دو مانیتور دارای یک طراحی فلزی فوق‌العاده باریک هستند که به آن‌ها هویتی خاص می‌بخشد. ویژگی Core Lighting+ نیز با نورپردازی محیطی، میان محیط و نمایشگر هماهنگی ایجاد می‌کند و تجربه سرگرمی و بازی را بهبود می‌بخشد. به علاوه، پایه ارگونومیک این مانیتورها نیز قابلیت تنظیم ارتفاع، شیب و چرخش دارد و از این طریق جلسات طولانی را برای شما راحت‌تر می‌کند.

مانیتورهای جدید Odyssey OLED گام بعدی سامسونگ برای گسترش رهبری خود در بازار مانیتورهای OLED است. عرضه این مدل‌ها در حالی صورت می‌گیرد که سامسونگ تنها یک سال پس از عرضه اولین مدل OLED خود، به رتبه برتر فروش جهانی در بازار این مانیتورها دست یافته است. این دستاورد نشان‌دهنده صعود سریع سامسونگ در چشم‌انداز رقابتی مانیتورهای OLED است و تعهد این شرکت را به افزایش تنوع در خط تولید مانیتورهای گیمینگ، با مدل‌هایی که از فناوری اختصاصی OLED بهره می‌برند، تقویت می‌کند.

Smart Monitor M8؛ پردازش هوش‌مصنوعی برای خلق صدا و تصویری پویا

سری به‌روز شده مانیتورهای Smart که شامل M8 (مدل M80D)، M7 (مدل M70D) و M5 (مدل M50D) می‌شود، تجربه کامل و چندگانه‌ای که از دستگاه‌های مختلف دریافت می‌کنید را در یک هاب ترکیب می‌کند تا سرگرمی‌هایی هوشمندتر و بهره‌وری بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

مانیتور  32اینچی M8 از کیفیت تصویر ۴K UHD بهره می‌برد و با ویژگی‌های جدیدی که توسط هوش‌مصنوعی و پردازنده NQM AI قدرت می‌گیرد، تجربه سرگرمی‌ها را برای شما به سطوح بالاتری می‌برد. ویژگی AI upscaling در در این مانیتور، محتوایی با رزولوشن پایین‌تر را به محتوایی با کیفیت ۴k ارتقاء می‌دهد و همچنین Active Voice Amplifier Pro با استفاده از هوش مصنوعی، نویز پس‌زمینه را در محیط کاربر تحلیل کرده و دیالوگ‌های محتوای در حال پخش را بهینه‌سازی می‌کند. حالت صدای ۳۶۰ نیز اکنون در M8 موجود است و می‌تواند با Galaxy Buds کاربر جفت شده و یک صدای فراگیر ایجاد کند. همچنین دوربین SlimFit داخلی این مانیتور نیز برقراری تماس‌های ویدئویی که از طریق Samsung Dex و با اپلیکیشن‌های موبایل صورت می‌گیرد را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

ویژگی جدیدی که تمام خط تولید مانیتورهای Smart سامسونگ به آن مجهز شدند، پایش تمرین یا Workout Tracker است. این ویژگی با Galaxy Watch جفت شده و داده‌های مربوط به سلامت کاربر را، حتی در حین پخش محتوا، روی صفحه مانیتور نمایش می‌دهد،. این امر دستیابی به اهداف و نظارت مستمر بر تمرین را آسان‌تر کرده و می‌تواند تمرین را برای کاربر لذت‌بخش‌تر کند.

این ویژگی‌های جدید، در مجموع کارایی سری جدید مانیتورهای Smart سامسونگ را تقویت می‌کنند و افزون بر آن‌ها، اپلیکیشن‌های تلویزیون هوشمند و Samsung TV Plus بدون نیاز به روشن کردن رایانه یا اتصال به دستگاه‌های دیگر، دسترسی فوری به طیف گسترده‌ای از خدمات استریم و محتوای زنده را فراهم می‌کنند.

مدل M7 این مانیتورها در اندازه‌های  32و  43اینچ و با رزولوشن ۴K UHD (3840 x 2160)، روشنایی  300 نیت و زمان پاسخ‌دهی (GtG) 4ms عرضه می‌شوند. همچنین مدل M5 نیز در اندازه‌های  27و  32اینچ با رزولوشن FHD (1920 x 1080)، روشنایی  250نیت و زمان پاسخ‌دهی (GtG) 4ms عرضه می‌شود.

سری ViewFinity؛ نهایت خلاقیت، استفاده آسان

جدیدترین سری مانیتورهای ViewFinity سامسونگ، شامل مدل‌های ViewFinity S8 (S80UD و S80D)، ViewFinity S7 (S70D) و ViewFinity S6 (مدل‌های S60UD و S60D) است. این سری جدید برای کاربران خلاقان و حرفه‌ای‌ بهینه‌سازی شده است.

مانیتورهای جدید ViewFinity 2024 در جهت کمک به چرخه بازیافت، با حداقل ۱۰ درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده و از اسپری‌های شیمیایی برای اجزای پلاستیکی آن استفاده نشده است. در بسته‌بندی این دستگاه‌ها نیز به جای منگنه از چسب استفاده شده تا جدا‌سازی آن آسان‌تر باشد.

پایه Easy Setup با یک کلیک سریع مونتاژ یا به اصطلاح سرهم می‌شود و نیازی به ابزار یا پیچ خاصی ندارد. این مونتاژ سریع باعث می‌شود تنظیم و استفاده از این نمایشگرهای ViewFinity سریع و آسان باشد. همه مدل‌های ۲۰۲۴ این مانیتورها از فناوری HDR10 و نمایش یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و در عین تضمین دقت رنگی، ویژگی‌های هوشمند مراقبت از چشم که توسط سازمان TÜV-Rheinland هم تأیید شده را نیز ارائه می‌دهد. این ویژگی در کاهش فشار بر روی چشم در دوره‌های کاری طولانی مدت موثر است.

ViewFinity S8 دو گزینه  27و  32اینچی برای ‌صفحه نمایش ارائه می‌دهد که هر دو گزینه از رزولوشن ۴K UHD (3840 x 2160)، نرخ تازه‌سازی تصویر  60هرتز و روشنایی  350نیت برخوردار هستند. این مدل‌ها همچنین از یک هاب USB برای اتصال آسان و پایه قابل تنظیم ارتفاع نیز برخوردار هستند. مدل S80UD شامل یک سوئیچ KVM جدید برای اتصال آسان و جابجایی بین دو دستگاه با ورودی‌های مختلف است و همچنین از یک پورت USB-C با قابلیت شارژ  90واتی نیز بهره می‌برد.

ViewFinity S7 نیز در دو اندازه ۲۷ و  32اینچی تولید می‌شود که هر دو این مدل‌ها با رزولوشن ۴K UHD (3840 x 2160)، روشنایی ۳۵۰ نیتی و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز در دسترس است. همچنین ViewFinity S6 دارای گزینه‌های ۲۴،  27و  32اینچی است که هر سه اندازه از رزولوشن QHD (2560 x 1440)، نرخ تازه‌سازی ۱۰۰ هرتز و روشنایی  350نیتی، به همراه یک هاب USB و پایه قابل تنظیم ارتفاع برخوردار هستند. این مدل نیز شامل یک سوئیچ KVM داخلی و پورت USB-C (تا ۹۰ وات شارژ) است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سری مانیتورها لطفا به وبسایت اصلی سامسونگ به نشانی www.samsung.com مراجعه کنید.

جدول مشخصات فنی :

سری Odyssey OLED  
مدلG80SDG60SD
نمایشگرابعاد صفحه نمایش۳۲”/ ۱۶:۹ / Flat۲۷” / ۱۶:۹ / Flat
نوع پنلOLEDOLED
روشنایی (متوسط)۲۵۰ cd/m۲۲۵۰ cd/m۲
نرخ تازه‌سازی۲۴۰Hz۳۶۰Hz
وضوح تصویر۳۸۴۰ x 2160۲۵۶۰ x 1440
نوع پوششOLED Glare FreeOLED Glare Free
زمان پاسخ‌دهیGtG 0.03msGtG 0.03ms
رابطرابط کاربری۲ HDMI (2.1), 1 DP (1.4), 3 USB 3.0 (1 Up, 2 Down)۲ HDMI (2.1), 1 DP (1.4), 3 USB 3.0 (1 Up, 2 Down)
قابلیت‌هاSmartYes
بلندگوی داخلیYes
فناوری همگام‌سازیAMD FreeSync Premium ProAMD FreeSync Premium Pro
محافظت در برابر پیکسل سوختگیYes (Samsung OLED Safeguard+)Yes (Samsung OLED Safeguard+)
طراحینوع پایهHAS/Tilt/Swivel/Pivot/VESAHAS/Tilt/Swivel/Pivot/VESA
سری Smart Monitor
مدلM80DM70DM50D
نمایشگرابعاد صفحه نمایش۳۲”, ۲۷”۴۳”, ۳۲”۳۲”
نوع پنلVA, FlatVA, FlatVA, Flat
روشنایی (متوسط)۲۵۰ cd/m۲۳۰۰ cd/m۲۴۰۰ cd/m۲
نرخ تازه‌سازی۶۰Hz۶۰Hz۶۰Hz
نسبت کنتراست۳,۰۰۰:۱ (Typ.)۳۲”: ۳,۰۰۰:۱ (Typ.) 43”: ۵,۰۰۰:۱(Typ.)۳,۰۰۰:۱ (Typ.)
وضوح تصویر۱۹۲۰ x 1080۳۸۴۰ x 2160۳۸۴۰ x 2160
زمان پاسخ‌دهی۴ms (GtG)۴ms (GtG)۴ms (GtG)
 HDRYes (HDR 10)Yes (HDR 10)Yes (HDR 10+)
فناوری هوش مصنوعی (AI)۴K UpscalingYes
Active Voice Amplifier ProYes
SmartVOD (Netflix, YouTube, etc.)YesYesYes
Gaming HubYesYesYes
IoT HubYes (Dongle Support)Yes (Dongle Support)Yes (Built-in)
Voice AssistantYes (Far Field Voice)Yes (Far Field Voice)
WorkspaceYesYesYes
Multi View۲ Screens۲ Screens۲ screens (Full Screen)
قابلیت MDEMulti ControlYesYesYes
۳۶۰ Audio ModeYes
Workout TrackerYesYesYes
رابطکنترل ماوس و صفحه کلید (با ESB)YesYes
رابط۲ HDMI (1.4), 2 USB-A۲ HDMI (2.0), 3 USB-A, 1 USB-C (65W)۱ HDMI (2.0), 2 USB-A, 1 USB-C (65W)
دوربینCompatibleCompatibleIn-Box (Slim Fit Camera)
بلندگو۵W x 2۴۳”: ۱۰W x 2 32”: ۵W x 2۵W x 2
مراقبت از چشم (Eye Care)Adaptive PictureYesYesYes
Eye Saver Mode / Flicker FreeYesYes-Yes
طراحیطراحی باریک نمادینYes
رنگBlack/WhiteBlack/WhiteWarm White
پایهSimpleSimpleHAS, Pivot, Tilt
سری ViewFinity
مدلS80UDS80DS70DS60UDS60D
نمایشگرابعاد صفحه نمایش۲۷”/۳۲”۲۷”/۳۲”۲۷”/۳۲”۲۴”/۲۷”/۳۲”۲۴”/۲۷”/۳۲”
نوع پنلIPS (27”) / VA (32”)IPS (27”) / VA (32”)IPS (27”) / VA (32”)IPSIPS
روشنایی (متوسط)۳۵۰ nits۳۵۰ nits۳۵۰ nits۳۵۰ nits۳۵۰ nits
نرخ به‌روزرسانی۶۰Hz۶۰Hz۶۰Hz۱۰۰Hz۱۰۰Hz
وضوح تصویر۳۸۴۰ x 2160۳۸۴۰ x 2160۳۸۴۰ x 2160۲۵۶۰ x 1440۲۵۶۰ x 1440
محدوده رنگsRGB 99%sRGB 99%sRGB 99%sRGB 99%sRGB 99%
رابطرابط کاربری۱ USB-C (90W) 1 HDMI (2.0) 1 DP (1.2) USB Hub (Up/3Dn)۱ HDMI (2.0)        1 DP (1.2) USB Hub (1Up/3Dn)۱ HDMI (2.0)        1 DP (1.2)۱ USB-C (90W) 1 HDMI (2.0) 1 DP (1.4) 1 DP out (1.4) USB Hub (1Up/3Dn)۱ HDMI (2.0) 1 DP (1.4) HDMI, DP, USB Hub (1Up/3Dn)
قابلیت‌هاLANYesYes
Daisy ChainYes
KVM SwitchYesYes
Intelligent Eye CareYesYesYesYesYes
طراحینوع پایهHAS Easy Setup StandHAS Easy Setup StandSimple Easy Setup StandHAS Easy Setup StandHAS Easy Setup Stand
VESA۱۰۰ x 100۱۰۰ x 100۱۰۰ x 100۱۰۰ x 100۱۰۰ x 100

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.