×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
سامسونگ از Galaxy S24 FE مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

گوشی Galaxy S24 FE با بهره‌گیری از موتور ProVisual مبتنی بر هوش مصنوعی و ویژگی‌های دستیار  عکاسی Galaxy AI، دوربین ارتقا یافته‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد که به آن‌ها کمک می‌کند خلاق‌تر باشند. این دستگاه، با بهره‌مندی از نمایشگر ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X، باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بادوام و تراشه قدرتمند سری Exynos 2400، تجربه گیمینگ پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. Galaxy S24 FE ابزارهای برجسته Galaxy AI و اتصال بهینه اکوسیستم را در جهت افزایش سطح ارتباط، بهره‌وری و خلاقیت کاربران ارائه می‌دهد. همه این قابلیت‌های خلاقانه در یک طراحی نمادین و دستگاهی محافظت شده توسط پلتفرم امنیتی سامسونگ ناکس (Samsung Knox) یکجا جمع شده‌اند.

سی‌یانگ لی، معاون اجرایی و رئیس تیم تحقیق و توسعه گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ درباره این گوشی جدید گفت: «ما می‌خواهیم همه بتوانند از تمامی مزایای آخرین نوآوری‌های موبایلی ما لذت ببرند. Galaxy AI تجربیات جدید بسیاری را برای کاربران فراهم کرده و به آن‌ها کمک می‌کند بهتر از همیشه ارتباط برقرار کنند و خلاق‌تر و بهره‌ورتر باشند. بدین ترتیب، Galaxy S24 FE عملکرد قدرتمند و قابلیت‌های ویژه Galaxy AI در سری S24 را در دسترس تعداد بیشتری از مردم قرار می‌دهد».

کشف خلاقیت‌های جدید با دوربین ارتقایافته و مجهز به هوش مصنوعی

Galaxy S24 FE ثبت عکس‌ها و ویدیوهای خیره‌کننده را برای هر فردی آسان می‌کند. مجموعه دوربین ویژه آن، دارای یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری است که هر دو از لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برند. به علاوه، این گوشی از یک لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های سیستم دوربین گوشی با وجود موتور ProVisual دینامیک سامسونگ، به خوبی ارتقا یافته است. این دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی، قادر است کیفیت بصری تصاویر را به سطحی باورنکردنی برساند. موتور ProVisual اولین بار است که در سری FE سامسونگ معرفی می‌شود و دارای فناوری بهبود یافته‌ای است که از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای ارائه جزئیات مسحورکننده و وضوح و کیفیتی چشم‌نواز، استفاده می‌کند. از قابلیت‌هایی که این فناوری به Galaxy S24 FE اضافه کرده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت «عکاسی در شب» (Nightography): به کمک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مجهز به هوش مصنوعی، عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌ نور بهبود قابل توجه‌ای پیدا کرده و امکان ثبت عکس‌های پرتره پرنور و زیبا در شب به وجود آمده است. 
  • سنسور پیکسل تطبیقی : به منظور ارائه عملکردی با کیفیت اپتیکال در سطوح بزرگنمایی یا زوم ۲ تا ۳ برابری، از دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی با توانایی «سنسور پیکسل تطبیقی» (Adaptive Pixel Sensor) استفاده شده است. زوم هوش مصنوعی، همچنین قادر است کیفیت تصویر را در طول زوم دیجیتال ارتقا دهد.
  • موتور «حساس به شیء» (Object-Aware): برای تشخیص صحنه‌ها و بهینه‌سازی رنگ‌ها در محدوده دینامیک فوق‌العاده بالا (HDR) به کار می‌رود و از ثبت تصاویر و ویدیوهایی با جزئیات و وضوحی زنده و واقعی اطمینان حاصل می‌کند.

هنگامی که زمان ادیت تصاویر فرا می‌رسد، امکانات متنوع «دستیار عکاسی» (Photo Assist) به ایده‌های کاربران جان می‌بخشد. Galaxy AI از زمان معرفی در گوشی‌های سری Galaxy S24، برای ویرایش تصاویر و بیان خلاقیت بسیار ارزشمند شده است. این هوش مصنوعی، قابلیت‌های زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • ویرایشگر مولد (Generative Edit): با قابلیت‌های جابجایی و حذف اشیاء، جهان را بازسازی می‌کند و زمینه‌سازی بروز خلاقیتی آزادانه و گسترده‌تر می‌شود.
  • استودیوی پرتره (Portrait Studio): سلفی‌ها را به عنوان کارتون‌ها، کمیک‌ها، نقاشی‌های آبرنگی یا طرح‌های سیاه قلم مجددا ایجاد می‌کند تا به پروفایل‌های آنلاین کاربران، جذابیت بیشتری ببخشد.
  • ویرایش پیشنهادی (Edit Suggestions): به‌سرعت و تنها با فشار یک دکمه، ایرادات آزاردهنده تصاویر از قبیل بازتاب‌های ناخواسته را حذف می‌کند.
  • Instant Slow-mo : هر ثانیه از لحظات مهم زندگی را در یک لحظه جاودانه می‌کند.

عملکرد قدرتمند، آماده برای بازی

تراشه قدرتمند سری Exynos 2400، تجربه بازی فوق‌العاده سازگار با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فناوری ردیابی پرتو (Ray Tracing) را امکان‌پذیر می‌سازد. در دنیایی که حتی ذره‌ای سرعت و کارایی بیشتر بسیار مهم است، Galaxy S24 FE از چندین ویژگی کلیدی برای پیشی گرفتن در این رقابت استفاده می‌کند:

  • محفظه بخار ۱٫۱ برابر بزرگ‌تر، خنک‌سازی را برای حفظ اوج عملکرد به مدت طولانی‌تری بهبود می‌بخشد.
  • باتری بزرگ‌تر ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی، تجربه بازی طولانی و بدون نگرانی از خاموش شدن گوشی را امکان‌پذیر می‌سازد.
  • نمایشگر ۶٫۷ اینچی تطبیقی Dynamic AMOLED 2X، بزرگ‌ترین نمایشگری است که تاکنون در سری FE استفاده شده و با نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز، تجربه مشاهده روان و خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد.
  • ویژگی «تقویت‌کننده دید» (Vision Booster)، رنگ و کنتراست را برای بازی حتی در نور خورشید نیز بهینه می‌کند.

تجربه یکپارچه Galaxy AI

Galaxy S24 FE همان تجربه پیشرفته هوش مصنوعی را که در سری گلکسی S24 ارائه شده، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Galaxy AI در این مدل جدید، به منظور ارتقای جریان کاری و ساده‌سازی و افزایش ارتباطات، ابزارها و امکانات تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد:

  • Circle to Search : کنجکاوی کاربران درباره انواع محتوا و اشیاء را با سهولت بی‌سابقه‌ای برآورده می‌سازد.
  • «مترجم» (Interpreter): به‌طور فوری مکالمات حضوری را حتی در حالت آفلاین ترجمه می‌کند.
  • «ترجمه زنده» (Live Translate): موانع ارتباطی را در تماس‌های تلفنی از بین می‌برد.
  • «دستیار چت» (Chat Assist): به راحتی لحن، دستور زبان و واژگان را در پیام‌ها تنظیم می‌کند.
  • «دستیار یادداشت» (Note Assist): روند یادداشت‌برداری را ساده کرده و به طور خودکار، آنها را ساختاربندی و ترجمه می‌کند.
  • «دستیار وبگردی» (Browsing Assist): در اپلیکیشن Samsung Internet، خلاصه‌های مورد نیاز را ایجاد کرده و یا کل صفحات وب را ترجمه می‌کند.

پیوند و حفاظت از اکوسیستم یکپارچه گلکسی سامسونگ

هر تجربه ارتقایافته‌ای از Galaxy AI، زمانی که Galaxy S24 FE به اکوسیستم گسترده موبایلی سامسونگ متصل باشد، مفیدتر و کاربردی‌تر خواهد شد. این دستگاه به طور یکپارچه فایل‌ها را انتقال می‌دهد، با صفحه نمایش‌های بزرگ هماهنگ می‌شود و به شکل بی‌نقصی، ایده‌های خلاقانه را از طریق ورودی‌های بصری اجرا می‌کند. در اکوسیستم فوق‌متصل گلکسی سامسونگ، Galaxy S24 FE تجربیاتی را فراهم می‌کند که بهره‌وری، خلاقیت و کارایی را افزایش می‌دهند.

این تجربه برتر، با تکیه بر میراث نوآورانه سری S و با کمک امنیت قوی سامسونگ ناکس تقویت شده است. این پلتفرم حفاظتی چند لایه، به کمک سخت‌افزار امنیتی سرتاسری (end-to-end) خود، تهدیدات را در لحظه تشخیص داده و از اطلاعات مهم حفاظت می‌کند.

Galaxy S24 FE به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند با کمترین استفاده از منابع سیاره زمین، کارهای بیشتری انجام داده و میراث سری S24 را ادامه دهد. در طراحی هر دو اجزای داخلی و خارجی این گوشی جدید، از طیف گسترده مواد بازیافتی، شامل: پلاستیک‌های بازیافتی، آلومینیوم، شیشه و عناصر کمیاب خاکی استفاده شده است. همچنین پشتیبانی از ارتقای سیستم عامل به مدت هفت نسل و دریافت هفت سال به‌روزرسانی‌های امنیتی، این گوشی را به هدف پایداری خود نزدیک‌تر می‌سازد. Galaxy S24 FE همچنین در جعبه‌هایی با ۱۰۰ درصد کاغذ بازیافتی ارائه می‌شوند.

Galaxy S24 FE سامسونگ از تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۴، در رنگ‌های آبی، گرافیتی، خاکستری، سبز و زرد قابل سفارش خواهد بود.

مشخصات فنی Galaxy S24 FE سامسونگ :

Galaxy S24 FE
نمایشگر۶٫۷-inch FHD+ Dynamic AMOLED 2X
۱۲۰Hz Adaptive refresh rate (60/120Hz) Vision Booster
* صفحه نمایش Galaxy S24 FE با اندازه‌گیری به صورت مورب در حالت مستطیل کامل، ۶٫۷ اینچ و با در نظر گرفتن گوشه‌های گرد ۶٫۵ اینچ است. قسمت قابل مشاهده واقعی به دلیل گوشه‌های گرد و لنز دوربین، کمتر از ابعاد کلی است.
ابعاد و وزن۷۷٫۳ X 162.0 X 8.0mm, 213g
* وزن دستگاه ممکن است بسته به بازار فروش متفاوت باشد.
دوربیندوربین اصلی: ۱۲MP Ultra-Wide Camera F2.2, FOV 123˚ 
۵۰MP Wide Camera OIS F1.8, FOV 84˚    8MP Telephoto Camera 3x Optical Zoom, OIS F2.4, FOV 32˚    دوربین سلفی: ۱۰MP Front Camera  F2.4, FOV 80˚ 
پردازندهExynos 2400e (4nm)
حافظه و فضای ذخیره‌سازی۸ + ۱۲۸ GB 8 + 256 GB
۸ + ۵۱۲ GB
* گزینه‌های ذخیره‌سازی و در دسترس بودن حافظه ممکن است بسته به اپراتور مخابراتی، کشور یا منطقه متفاوت باشد. در دسترس بودن فضای ذخیره‌سازی واقعی نیز ممکن است بسته به نرم‌افزارهای از پیش‌نصب‌شده متفاوت باشد.
باتری۴,۷۰۰ mAh 
* مقدار معمولی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار متوسط ​​تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه‌های تست شده تحت استاندارد  IEC 61960 است. ظرفیت اسمی (حداقل) معادل ۴۵۶۵ میلی‌آمپرساعت است. عمر واقعی باتری نیز ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.
شارژدهیشارژ سیمی*: تا ۵۰ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه با آداپتور ۲۵ وات** و کابل ۳A USB-C  *** شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰ **** Wireless PowerShare ***** 
* شارژ سیمی سازگار با QC2.0 و PD
** آداپتور شارژ ۲۵ وات به صورت جداگانه فروخته می‌شود. فقط از شارژرها و کابل‌های مورد تایید سامسونگ استفاده کنید.
*** آزمایش‌های آزمایشگاه داخلی سامسونگ، با آداپتور مسافرتی ۲۵ واتی متصل به نسخه قبل از عرضه Galaxy S23 Ultra صورت گرفته است. این آزمایش‌ها در حالی که دستگاه دارای صفر درصد باتری باقی مانده بود، با تمام خدمات، ویژگی‌ها و صفحه نمایش خاموش، انجام شد. سرعت واقعی شارژدهی ممکن است بسته به استفاده واقعی، شرایط شارژ و سایر عوامل متفاوت باشد.
**** شارژ بی سیم سازگار با WPC
***** محدود به گوشی‌های هوشمند سامسونگ یا برندهای دیگر با شارژ بی‌سیم Qi، مانند: Galaxy Z Fold 6، Z Flip6، S24 Ultra، S24+، S24، Z Fold5، Z Flip5، S23 Ultra، S23+، S23، S23 FE، Z Fold4، Z Flip4، S22 Ultra، S22+، S22، Z Fold3، Z Flip3، S21 Ultra، S21+، S21، S21 FE، Z Fold2، Note20 Ultra، Note20، S20+، S20، S20 FE، Z Flip 5G، Z Flip، Note10+، Note10، S10 5G، S10+، S10، S10e، S10 Lite، Fold، S9، S9+، S8، S8+، S8 Active، S7، S7 edge، S7 Active، S6، S6 edge، S6 Active، S6 edge+، Note9، Note8، Note FE و Note5. فقط با برخی از گجت‌های پوشیدنی Samsung Galaxy مانند: Galaxy Buds3، Buds3 Pro، Buds FE، Buds2 Pro، Buds2، Buds Pro، Buds Live، Galaxy Watch Ultra، Watch6، Watch5، Watch 5 Pro، Watch4، Watch4 Classic، Watch3، Watch Active2، Watch Active، Gear Sport، Gear S3، Galaxy Watch و Galaxy Buds در دسترس است. اگر شارژ باتری کمتر از ۳۰ درصد باشد، ممکن است Wireless PowerShare کار نکند. حتی ممکن است با لوازم جانبی خاص، قاب‌ها، دستگاه‌های برند دیگر یا برخی از پوشیدنی‌های سامسونگ کار نکند. در طول PowerShare، محیط شبکه ممکن است بر دریافت تماس یا خدمات داده تأثیر بگذارد.
سیستم عاملاندروید ۱۴ رابط کاربری One UI 6.1
شبکه و ارتباطات ۵G*, LTE**, Wi-Fi 6E***, Wi-Fi Direct Bluetooth v 5.3
* استفاده از شبکه ۵G به اتصال بهینه نیاز دارد که در بازارهای منتخب در دسترس است. برای اطلاع از در دسترس بودن و جزئیات آن، با اپراتور مخابراتی خود تماس بگیرید. سرعت دانلود و استریم می‌تواند بسته به شرکت ارائه دهنده محتوا، اتصال سرور و سایر عوامل متفاوت باشد. ** در دسترس بودن مدل LTE بسته به بازار و اپراتور مخابراتی متفاوت است. سرعت واقعی ممکن است بسته به بازار، اپراتور مخابراتی و محیط کاربر متفاوت باشد. *** در دسترس بودن شبکه Wi-Fi 6E ممکن است بسته به بازار، ارائه دهنده شبکه و محیط کاربر متفاوت باشد. به اتصال بهینه و روتر Wi-Fi 6E نیاز دارد.
امنیتAuto Blocker, Samsung Knox, Samsung Knox Vault, Samsung Knox Matrix, Passkey
مقاومت در برابر آبIP68
* مطابق با استاندارد IP68: دستگاه تحت شرایط آزمایشگاهی، در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری برای آب شیرین و به مدت ۳۰ دقیقه و همچنین محافظت در برابر گرد و غبار، خاک و شن و ماسه مقاوم است. پس از خیس شدن، مقادیر باقی‌مانده را خشک کنید. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود. مقاومت دستگاه شما در برابر آب و گرد و غبار دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان کاهش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.