Categories: فناوری

سامسونگ در صدر بازار جهانی مانیتورهای OLED قرار گرفت

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی داده (IDC)، شرکت سامسونگ با تصاحب دو مقام نخست در بازار جهانی مانیتورهای OLED، جایگاه خود را به عنوان رهبر این حوزه بدست آورده است. سامسونگ در سال ۲۰۲۳، هم از نظر میزان درآمد کل (با سهم  34.7درصدی از بازار) و هم از نظر حجم فروش (با فروش ۲۸٫۳ درصدی از کل مانیتورهای OLED بازار) در رتبه اول قرار گرفت.

هون چانگ، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری شرکت سامسونگ در این باره گفت: «بازار مانیتورهای OLED، عرصه‌ای به شدت رقابتی است و دستیابی به جایگاه برتر در چنین فضایی، مستلزم نوآوری و ارائه محصولی با کیفیتی بی‌نظیر است. موفقیت کسب‌شده، نشان‌دهنده تلاش مستمر ما برای رسیدن به برتری و درک عمیق نیازهای مصرف‌کنندگان است. این دو مورد، عاملی کلیدی در تولید مانیتورهای OLED فوق‌العاده برای پاسخگویی به نیازهای سطح بالای گیمرهای حرفه‌ای در سراسر جهان به شمار می‌روند».

امسال نیز سامسونگ برای پنجمین سال متوالی، رهبری خود را در بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ حفظ کرده است. این شرکت با تصاحب سهم ۲۰٫۸ درصدی از کل درآمد این بازار، موفق شده جایگاه خود را به عنوان پیشرو در این عرصه تثبیت کند. از زمان ورود به بازار OLED، جایگاه شرکت سامسونگ با نوآوری‌های مداوم و دریافت تحسین منتقدان برای مانیتورهای جدید خود (از جمله Odyssey OLED G9 با نام مدل G95SC) در سطح صنعت حفظ شده است. Odyssey OLED G9 مانیتوری برجسته با قابلیت‌های متنوع بوده که مورد استقبال گسترده متخصصان و منتقدان در سراسر جهان قرار گرفته است.

در نمایشگاه CES 2024، سامسونگ با رونمایی از سه محصول جدید به شرح زیر، مجموعه مانیتورهای OLED خود را گسترش داد:

  • Odyssey OLED G8 (مدل G80SD) با ابعاد ۳۲ اینچ و وضوح ۴K UHD، نسبت تصویر ۱۶:۹، نرخ به‌روزرسانی ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی  0.03میلی‌ثانیه‌ای (GtG)
  • Odyssey OLED G6 (مدل G60SD) با ابعاد ۲۷ اینچ و وضوح QHD، نسبت تصویر۱۶:۹ ، نرخ به‌روزرسانی  360هرتز و زمان پاسخ‌دهی  0.03میلی‌ثانیه‌ای (GtG)
  • نسخه ارتقایافته Odyssey OLED G9 (مدل G95SD) با ابعاد ۴۹ اینچ و وضوح دوگانه QHD در نسبت تصویر ۳۲:۹، نرخ به‌روزرسانی ۲۴۰ هرتز با زمان پاسخ‌دهی  0.03میلی‌ثانیه (GtG) و قابلیت‌های جدید

نمایشگرهای جدید OLED سامسونگ، نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده و جوایز قابل توجهی نیز کسب کرده‌اند. به ویژه در نمایشگاه CES امسال که قدرتمندترین رویداد فناوری در جهان به شمار می‌رود، مدل Odyssey OLED G9 این شرکت موفق به دریافت جایزه «بهترین نوآوری CES 2024» شد.

سامسونگ با معرفی مدل‌های جدید Odyssey OLED در آینده، تنوع مانیتورهای گیمینگ خود را افزایش خواهد داد که هر کدام از آنها، از فناوری اختصاصی OLED سامسونگ بهره‌مند می‌شوند. این نوآوری، پس از موفقیت‌های خیره‌کننده سری Odyssey Neo با فناوری Quantum Mini LED و همچنین مانیتور فوق‌العاده Odyssey Ark که رابط کاربری و شکل ظاهری پیشگامانه‌ای را به نمایش گذاشت، صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مانیتورهای پیشروی شرکت سامسونگ، می‌توانید از وب‌سایت www.samsung.com دیدن کنید.

فتحنایی

Recent Posts

رامین رضاییان با سپاهان خداحافظی کرد

مدافع تیم فوتبال سپاهان اعلام کرد فصل آینده در این تیم حضور نخواهد داشت.

15 ساعت ago

انگلیس متوقف شد ولی صدرنشین ماند

تیم ملی فوتبال انگلیس در دیدار برابر دانمارک با تساوی یک بر یک متوقف شد…

15 ساعت ago

تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای همراه با تولید محصولات دارای ارزش افزوده

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم کمبود انرژی، تسریع در اجرای طرح‌های…

16 ساعت ago

اتصال دریا به دریا با ریل ذوب آهن اصفهان/با افتتاح راه آهن رشت- کاسپین

در ایام دهه امامت و ولایت و با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست ‌جمهوری، دستیار…

16 ساعت ago

خدمات دیجیتال، دارایی نامشهود شرکت ملی پست برای افزایش بهره‌وری است

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست خراسان شمالی گفت: خدمات…

16 ساعت ago

همکاری استراتژیک فولاد کویر و اسبر بانک روسیه

بزرگترین بانک روسیه و اروپای شرقی و سومین بانک بزرگ اروپا در رأس هیأتی با…

16 ساعت ago